Striae, vanaf hoeveel weken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bilou, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier enorm!!! Is weinig van mijn buik over. 1 groot rimpelvel nu de kleine eruit is. Strepen zijn nu donkerbruin...
    Met week 30 begon t met 1 heel klein streepje....
    Gun t niemand

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bij de eerste geen enkele striem.
    Bij de tweede kreeg ik striemen tijdens de bevalling... ik had me al rijk gerekend met weer een striemvrije buik :(.

3. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Hier begon het vormen van mijn tijgervelletje met 23 weken!
    Ben dus flink gehavend! Sommige zijn zo diep en breed dat het topje van mijn vinger verdwijnt!
    Verder geen linea negra gehad.

Tip! Smeer pure vitamineE zalf en zoeg dat je kleding draagt wat je buik goed steun geeft!

Bij mij ging het mis toen ik 1 week jurkjes met een legging aanheb gehad ivm warm weer, en toen boem, was ik gezegend met me kangeroezak en tijgervelletje, maar dat neem je wel voor lief hoor als je dat mooie wonder in je armen houd!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Geen striae gehad bij de eerste, nu ook (nog?) niet. Hoop zo'n bofkont te blijven.

Linea nigra met ongeveer 32 weken. Ben erg licht van huid, was verrast dat ik er uberhaupt eentje mocht verwelkomen :p Die lijn is ook nog lang na de bevalling zichtbaar gebleven... maar ook weer helemaal verdwenen. Wat prettig was, want hij liep scheef :D (hij sloot onder en boven navel niet aan zeg maar).

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hier zwangerschapsstreep met een week of 9 al begonnen nu helemaal tot boven aan mijn buik.
    En ook hier is hij scheef hihi.

Straie de laatste week een heel klein plekje maar niet noemenswaardig hoop dat dit zo blijft natuurlijk:)

De vk vond gister dat mijn buik zeker voor de huidige groote er heel mooi uit zag:)

groetjes paula

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik heb op mn buik nog niks (11 weken), had het al voor mn zwangerschap op mn benen en billen. Hoop dat mn buik wel bespaard blijft! En anders, je krijgt er iets moois voor terug!

7. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Hier na 36 weken... heel veel van heup tot heup. Daarvoor niets... En bij de eerste geen linea tot nu nog niets misschien komt dat nog

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    de linea nigra met uhm 17/18 weken heel lichtjes en idd scheef haha

straie vooral op heupen/billen en binnenkant been oh ja en op de love handles ;) vanaf week 27 denk ik ofzo..

op borsten geen straie maar wel vreemde vlekken die heel droog zijn

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn eerste striae kreeg ik met 38 weken zwangerschap, twee korte maar brede streepjes bij mn navel. 4 dagen later ben ik bevallen, om daarna te ontdekken dat ik er tijdens de bevalling een heel netwerk van fijne lijntjes bij had gekregen...Allemaal onder mn navel gelukkig, dus prima te verbergen onder een bikinibroekje.

Deze keer zijn al die fijne lijntjes verder gaan scheuren, dat begon al vrij vroeg. Denk dat mn onderhuid de vorige keer al te erg beschadigd was. Waar het eerst nog subtiel was is het dat nu zeker niet meer, er ligt al een badpak in de kast. Helaas!

10. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    tot nu toe niet! gelukkig :)

11. susy26

susy26 Niet meer actief

ik kreeg er last van bij ongeveer 28/29 weken.

12. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo te horen echt bij iedereen anders. Ik heb het trouwens wel op mijn borsten. Had ik ervoor ook al een beetje. En nu zijn ze denk ik aan het verergeren.

Ik smeer me een ongeluk, hoop dat dat een beetje helpt. Al heb ik ook gelezen dat het smeren er weinig aan kan doen.

13. Chai

Chai Niet meer actief

Na 35 weken kwamen ze.

14. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik ben nu 33 en krijg er ook wat onder mn borsten en heeel lichtelijk onder bij mn navel enzo ..
    AAAAAHHHH!!!

naja moet maar haha

15. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik ben er enorm gevoelig voor, nu 8 weken en heb al een aantal nieuwe strepen helaas.

16. danip

danip Niet meer actief

Ik ontdekte gisteren ineens rode stippen op mijn buik :( Dat zal wel het begin zijn dan :(

17. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klein beetje rond mijn navel rond 30 weken. Bij 34 weken is dit helaas geheel veranderd in een rood tijgervel. Ik vind mezelf echt niet mooi als ik nu in de spiegel kijk helaas maargoed bikini's droeg ik toch al niet echt ;)
    We hebben het er voor over maar gun het niemand!

18. Dwarschau

Dwarschau Lid

1 sep 2011
    26
    0
    0
    Vleuten
    Ik ben nu bijna 40 weken en nog niets te zien, afkloppen natuurlijk! Mijn moeder heeft 3 kinderen gehad en geen streepje, het ligt volgens mij voor een groot deel aan de genen want ik ben wel bijna 20 kilo zwaarder... Nobody is perfect moet je maar denken.

19. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    is het ook niet hoe ouder je bent hoe minder kans je op striae hebt? hoorde zoiets van de ass. van de gyn.

maargoed, hier geen striae, wel een zwangerschapsstreep die je nu!! nog steeds een beetje ziet zitten.
    moet ook wel zeggen dat ik weinig was aangekomen misschien dat het daar mee te maken heeft? en het was een klein kindje dus ook geen hele grote toeter gehad.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, dat is mij ook verteld. Ik ben een bejaarde van (precies vandaag) 32. :D Maar goed, het schijnt 'voordelig' te zijn, zelfs voor mijn leeftijd al. Mijn moeder had wel striemen, was 7 jaar jonger dan ik toen ze mij kreeg.

Ik was niet extreem aangekomen, wel 'gewoon', voor wat voor mijn postuur nodig was. Had een kindje van 8 pond ongeveer, maar kreeg van de gyn het commentaar dat ik echt een heel net buikje had voor dat gewicht baby. Ik vond mezelf natuurlijk reusachtig.

Geen striemen gehad. En die streep was bij mij nog zichtbaar tot ergens vorig jaar :$ Maar nu niks, geen striemen (please, laat ze toch maar wegblijven... :)), en ook geen donkere streep nog.

Ben benieuwd.

Ik smeer heel bijgelovig elke dag met BioOil. Baadt het niet enzo.

Deel Deze Pagina