Heey dames, Ik zit met een probleem. Mijn liefde die ik voor voedsel had ( wel gezond en gevarieerd ) is verdwenen. Zo kon ik vroeger smikkele van lekkere rijst met kip en groentes, of een heerlijke aardappel oven schotel met gehakt, of andere lekkere gerechten. Helaas is dat verdwenen. Ik lust bijna niks meer. Ik eet alleen groentes ( niet bewerkt met kruiden, zout of dergelijke ) en moet al helemaaal geen vlees. Fruit lust ik nog wel, patatjes ook nog net, voor de rest alleen yoghurt of cornflakes met melk. Een boterham komt er nog net in, maar daar houd het bij op. Naar de rest heb ik een flinke afkeer, en het is bloed irritant. Wat mijn doel is met deze stelling, geen idee. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Ik weet niet zo goed wat je ertegen kunt doen... Wel misschien gewoon wat smaken opbouwen. Dat je van basis/frisse smaken, naar wat complexere kruidigere gaat... Ik herken het zelf ook erg. Stond ik voor mijn zwangerschap urenlang en met heel veel plezier en liefde in de keuken om de meest culinaire hoogstandjes te bereiden... Kom ik nu niet verder dan een afbak-worstenbroodje. Er is wel iets... en ik schaam me dood ... wat ik wel eens eet als ik wel wat groenten naar binnen wil krijgen, maar niet gebakken of gekookt en gekruid... Dan haal ik zo'n Olvarit-potje en smikkel ik die op. Het zijn van die basis-smaken, geen zout, geen kruiden, gewoon groenten, vlees en een andere ingrediënt. Gek he? Maar ik kan en niet koken ( door de luchtjes ) en ik heb een dikke afkeer tegen vrijwel alle maaltijden. Ik probeer zoveel mogelijk fruit en groeten te eten ( door bijvoorbeeld een soep te maken van gepureerde groenten ), maar haal denk ik veel vitamines uit de supplementen die ik erbij slik. Succes! Ik hoop dat je binnenkort weer kunt genieten van al het lekkers en gezonds!
LOL! Ik eet wel eens het fruitpotje van mijn dochter leeg of steel liga koeken van der, dus je bent niet de enige...
Dat heb ik in mijn eerste zwangerschap ook gehad! Wees gerust, het gaat vanzelf weer over! Probeer wel regelmatig (op de normale tijden) en gevarieerd te eten. Als vlees niet lekker is, is het vaak wel goed om bijvoorbeeld noten te gaan eten, zodat jij en je kindje wel alle voedingsstoffen binnen krijgen. Check de website van het voedingscentrum maar eens. Die hebben best wel goede tips en adviezen.
Koude schotel beviel mij erggggggg goed. Lekker fris met een appeltje en een uitje. En groentes en soepvleesje eronder. Mayonaise met yogurt aanmaken. En ik had redelijk gegeten. Voor zwangerschap at ik nooit fruit. Nu pers ik sinaasappels en maak diverse verse fruitsappen. Aardbeien in de verse jus blender er op en drinken maar. Toch mijn vitamines binnen voor de dag. Maar ik kan je gerust stellen de zin in eten komt terug. Ik lust niet alles meer kan overgeven bij de gedachte aan macaroni en spagetti maar voor de rest lust ik inmiddels alles wel weer. Het komt goed.
Hier ook! Soms vind ik boodschappen doen echt een hel, omdat ik gewoon nergens trek in heb. Nou ga dan maar voor de hele week bedenken wat je in huis moet halen voor het avondeten. Ik heb wel gewoon honger en eet ook gewoon zoals normaal, al maakt het me niet uit wat ik eet. Als mijn man vraagt: "waar heb je nu echt trek in?", dan kan ik niks bedenken. Probeer wel gewoon te blijven eten.
Ik had dit ook de eerste 4 maanden, dingen die ik normaal gesproken naar binnen schoof liet ik staan. Zo ben ik gek op rode kool en als ik dat had klaar gemaakt ging het linea recta de vuilnisbak in. Bij mij werkte een pangasius filet erg goed neutraal visje zonder teveel gekkigheid. Ook crackers met smeerkaas (waar ik normaal van walg) waren niet aan te slepen. Sterker nog als er nu geen smeerkaas in huis is word ik lichtelijk paniekerig. Ik zou als ik jou was gewoon eens een rondje maken door de supermarkt en de producten die jou aanspreken inladen. Wie weer vind je iets waar je weer van kan genieten. Groetjes, Moekje
Handige tips. Vanaf morgen ( vandaag dus aan gezien de tijd ) ga ik weer echt verantwoord eten en mezelf er toe zetten om alles naar binnen te werken. En van alles proberen. Bedankt voor de tips, em ik hou jullie op de hoogte van lekkere dingen hihi
zo herkenbaar! ik maak met liefde en plezier een warme maaltijd klaar, waar ik van te voren dan ook écht zin in heb. maar eenmaal op mijn bord ben ik er na 3 happen klaar mee en heb ik een kokhals reflex...heel vaag! mn vriend vind het maar wat grappig dat ik dan vervolgens maar een broodje eet (waar ik wel altijd zin in heb blijkbaar:s) groente's zijn wel oke bij mij, behalve wortelen, terwijl ik daar gek op was...(is al 3x in het toilet beland dus probeer ik niet weer) maar qua fruit is het weer minder, met name het gevoel ik je mond, maar daar heb ik wat opgevonden; knijpfruit (zonder toegevoede suiker) heerlijk én zo op! gek hoor allemaal...
Ik weet niet wat je er aan kunt doen, maar weet wel dat ik er ook last van heb. Alles wat ik eerder lekker vond krijg ik nu met moeite naar binnen.