Tekst geboortekaartje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamabou, Jan 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamabou

Mamabou Lid

Jul 6, 2014
    75
    0
    0
    In maart verwachten wij ons dochtertje.
    Nu werd er vanavond aan mij gevraagd of wij ook nog iets van een tekst op het geboortekaartje zetten voor ons zoontje. Iets in de trend dat de visite hem ook niet vergeet ofzoiets. (niet doelend op cadeautjes ofzo)
    Het is natuurlijk allemaal al lastig genoeg met zo'n baby die ineens alle aandacht krijgt! Ons zoontje word in februari 2.

Hebben jullie zo'n tekst of gedichtje al vaker gebruikt of voorbij zien komen?

2. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wij hebben er niets voor onze eerste dochter opgezet. stond alleen "dag klein zusje, vind je lief"

Als je attente vrienden en familie hebt nemen ze vanzelf wel wat mee :)
    Als is dat niet de bedoeling van jullie, maar is wel leuk voor de grote broer.
    Wij hebben om de rust en "tevredenheid" van onze oudste daarom ook een kraamfeest gegeven, dan zat niet steeds het huis vol en was het maar 1 keer te doen om d'r zus. We gaan dat nu weer met de 3e doen!

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Nee ik heb op geen van de geboortekaartjes zoiets gezet. Behalve zusje/broertje van of grote broer en zus zijn... Oid

Ik zou me er niet te druk om maken, de eerste tijd krijgt zo'n baby gewoon veel aandacht, das ook logisch. En je kunt zelf je oudste erbij betrekken als er visite komt, bijv dat hij de kleine op schoot mag ofzo.

Hier heeft het nooit problemen/jaloezie opgeleverd iig

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Inderdaad een gedichtje waar de grote broer in genoemd wordt maar ik zou verder niets op het geboortekaartje zetten. Wat je misschien kunt doen als er kraamvisite komt als je oudste nog wakker is, is hem een truitje aantrekken met de tekst "ik ben grote broer!". Mensen reageren hier eigenlijk altijd leuk op en zo krijgt je oudste ook de aandacht die hij verdient.

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Hier ook niets gedaan behalve op het kaartje mijn zusje is om op te eten. (koekjeskaart)

Je oudste overal bij betrekken, helpen beschuitjes smeren, luiertje pakken en hier gezegd dat de visite ook voor haar kwam omdat ze haar als grote zus wilde zien.
    Gaan we nu weer zo doen met nieuwe zus.

6. Mamabou

Mamabou Lid

Jul 6, 2014
    75
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie!
    Ik had er inderdaad ook nog nooit van gehoord, maar ik was wel benieuwd hoe anderen dat doen. Wij doen idd ook een klein gedichtje oid namens ons zoontje. We hebben ook met de intake van de kraamzorg besproken dat we hem er ook echt bij willen betrekken inderdaad! Hij vind het toch al super om ons te helpen!

7. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Ons zoontje wordt ook 2 in februari. Op ons kaartje staat geen gedicht enkel 'zusje van J.'
    Wij gaan een pop kopen voor hem zodat hij kan helpen, op die manier heeft hij ook een baby die hij kan voeden en in bad doen enz.
    Ik denk dat we hem het beste overal bij betrekken

8. Bertha1

Bertha1 Actief lid

Apr 29, 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen een vriendin van mij zwanger was had ik een voorleesboek gekocht en een cadeaukaart. Het boek heb ik door de grote broer uit laten pakken en de kaart aan de ouders gegeven. Dus ook helpen met uitpakken, smeren van beschuit, enzovoorts. Loopt wel los denk ik.

9. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    een vriendin had op haar kaartje staan:

Wil je graag ons nieuwe wonder komen bewonderen?
    Denk er dan a.u.b aan (naam grote broer) niet af te zonderen.

Share This Page