Ik vraag me al een paar dagen af. Ik speel zelf low-d fluit (een ierse fluit) en sinds het begin van de zwangerschap merk ik dat ik steeds minder adem krijg. Waar ik eerst gewoon door kon spelen, moet ik nu halverwege weer adem halen, omdat ik het gewoon niet red. Is dit normaal?
Hoi! Ik ben nog veel korter zwanger dan jou, maar ik merk nu met voetbal al dat ik sneller buiten adem ben! Denk dat het erbij hoort.. Kost natuurlijk ook allemaal veel energie!
Je kunt het wel benauwder krijgen ja, omdat de baby tegen je longen aandrukt. Je longen kunnen daardoor minder goed vullen. Ik speel drums maar ik kreeg op het laatst allemaal harde buiken omdat ik nogal drukke partijen met m'n rechterbeen speelde. Musiceren gaat niet zo soepeltjes meer met een dikke buik
Hai, hier hetzelfde. Tenminste, niet met fluitspelen maar gewoon kortademig. Van binnen wordt ook plaats gemaakt voor je groter wordende baarmoeder he, en alles wordt daardoor een beetje naar boven geduwd. Herkenbaar dus.
Hier met zingen idd ook last dat ik meer adem moet halen of bepaalde noten niet meer haal... Nou ben ik wel heel erg kortademig: halverwege de trap kan ik al wel een pauze gebruiken, maar goed, je lijf moet er harder aan trekken, plus dat de kleine ruimte inneemt die anders voor je longcapaciteit gebruikt kon worden,
hoi! hier geen fluitspeelster maar een zangeresje en idd, veel minder lucht! je buik drukt toch je longen omhoog en het zal alleen maar erger worden! dus straks na je bevalling weer vrolijk fluiten en nu iets meer naar ademhappen
volgens de verloskundige komt het door oa de middenrif die afplat en doordat je meer bloed moet rondpompen. Heeft niks met conditie te maken! Ik heb er ook al wat last van, dacht al, jeee mijn conditie gaat achteruit!
dat dacht ik dus ook,zei al tegen mijn vriend heb geen conditie meer! Ik heb altijd gesport,en nu na een klein stukje lopen raak ik al buiten adem,,daarij komt ook nog dat ik astmapatient ben.
Hier is bijna een zuurstof apparaat nodig als ik alleen al de trap op loop. Hoe voller je buik, hoe lastiger ademen wordt. Ze zeggen dat het minder word als de baby indaald alleen ging dat bij mij niet op.
ja is heel normaal hier ook hier was de baby zo groot en lag zo hoog dat ik ook een longontsteking kreeg omdat ik niet diep genoeg kon ademen , erg lastig!