weet sindseen paar dagen dat ik reeds 2cm ontsluiting heb en gynaecoloog zei het rustig aan te doen omdat ik ondertussen week 37 niet zal halen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is het mogelijk om toch nog een volledige zwangerschap te hebben of moet ik er toch rekening mee houden dat de baby vroeger zal komen?
ik had ook al zo vroeg ontsluiting (week 36) maar ben nog steeds ingeleid was heel normaal zei mijn gyn zo op het eind.. je moet er wel rekening mee houden dat ie wat vroeger kan komen maar over een week mag je officieel bevallen dus zo vaart zal het niet lopen..
Hoeft helemaal geen probleem te zijn hoor, ik had sinds week 34 al 2 cm ontsluiting en nu nog steeds, Al rommelt het nu wel, maar het wil niet veel zeggen hoor. Vaak als je al een kleine hebt gehad heb je hier meer kans op.
bij een 1e kindje heb je altijd al een cm, bij een 2e is dit 2 cm. Denk dat het alle kanten op kan gaan, het hoeft niks te betekenen.
Stom vraagje mss, maar hoe weet je dan of je al ontsluiting hebt als je nog niet aan het bevallen bent zeg maar?
kan zijn dat de vk een inwendig onderzoek gedaan heeft als daar reden voor is. Anders weet je dat idd niet
klopt niet helemaal, ik mag ingeleid worden maar heb nog geen ontsluiting en dit is toch echt mijn 2e kindje
Ik denk dat zoals je gyn zegt.. het wel rustig aan moet doen maar ernstig is het niet.. kindje komt "meestal"wanneer het er klaar voor is.. Het is niet waar dat je altijd al 1cm hebt bij de eerste.. Ik zat nog potdicht bij toucheren..( gescheurde placenta en uiteindelijk spoed ks.) dus kon ook niet zo snel worden ingeleid.. Succes met de laatste loodjes..
Bji een eerste loop je niet met 1 cmontsluiting rond oor! Je horod wel dat bij een tweede zwangerschap de baarmoeder niet helemaal gesloten is en sommige vrouwen daardoor met 1 cm ontsluting open maardat hoefd niet zo te zijn.
Mijn vriendin heeft met 2 cm 4 weken rond gelopen en is uiteindelijk bevallen met 36 weken en 4 dagen!
idd inwendig onderzoek door gynaecoloog. Ik denk wel dat dit hier in België bijna standaard is dat ze dit doen eens je redelijk ver in je zwangerschap zit. Bij 32 weken deed gynaecoloog dit ook maar toen was het nog niets. Voelen doe je dit echt niet. begint wel te rommelen vanbinnen. Ik probeer het zo te zien, elke cm nu al is eentje minder in de kliniek... Is trouwens eerste kindje