Welke dames hebben hier ook last van én nog belangrijker... wat doe ik eraan? Ik heb écht ontzettende last van kramp in mijn kuit en dat altijd in mijn rechterbeen, maar ook wel eens over de bovenkant van mijn voet... Nu heb ik de onderkant van mijn matras al verhoogd (net zoals tijdens mijn eerste zwangerschap) maar het helpt niet... Nu weet ik dat dat laatste ook te maken kan hebben met mijn hernia, die is tijdens afgelopen carnaval in mijn rechterbeen geschoten. Maar die been kramp is écht heel lastig, ik moet er vaak wel 5x per nacht uit om te strechen..... Heeft iemand hier tips voor waardoor het minder wordt? I hope so.... Groetjes Niki
Ik heb het voor mijn zwangerschap vaak gehad. De pijn is echt verschrikkelijk he?! Wat ik deed is het volgende: zodra ik het voelde opkomen trok ik de tenen naar mij toe en het ging meteen over. Tijdens de zwangerschap heb ik mij aangeleerd om mijn benen niet te veel te strekken in bed, en in het geval ik het wel deed trok ik direct tenen naar me toe. Zo voorkwam ik het. Ze zeggen ook weleens iets over een zeep onder je matras oid. Daar weet ik niet zoveel van. Het bovenstaande hielp hier super.
ik hield mijn been (ook altijd hetzelfde been) onder de dekens vandaan en als ik kramp kreeg op een koude ondergrond zeggen bv de vloer
Dat heb ik hier idd ook vaker gehoord... Een stuk handzeep (zo'n blokje dus) onder het voeteneind van je matras leggen... of het werkt weet ik niet maar je kunt het altijd proberen toch
vervelend inderdaad. Ik probeer me inderdaad ook niet uit te rekken in bed. Verder voel ik het meestal wel aaankomen en net voor het er in schiet trek ik dan mijn tenen naar me toe. dit voorkomt bij mij dat het er in schiet.. succes!
Stuk zeep in je bed, en voordat je er 's avonds in stapt, tijdens het tandenpoetsen bv, stappen op de plaats. Schijnt echt te helpen heb ik gehoord op zwangerschapsgym. Gelukkig heb ik er niet zo heel vaak last van gehad.