hallo ik ben nu bijna 17 weken zwanger krijg overal striae zelfs tussen me billen? meer mensen ervaring mee ik heb der nog nooit van gehoord namelijk dat het ook tussen je billen kan komen.... je kunt er helaas ook niks tegen doen he? en de striae overal jeukt zo erg wat doe je tegen de jeuk? groetjes stephanie
Ik heb er ook op mijn billen - zo bijna in het midden- van mijn vorige zw. Idd vervelend plaatsje. Volledig voorkomen kan je striemen niet, dat hangt gewoon af van hoe gevoelig je daarvoor bent maar je kan je huid wel proberen te verstevigen en versoepelen. Smeren met een goede amamdelolie bvb. Zelf smeer ik met 'zwangerschapsolie' van Weleda. Een fijne olie die niet vettig blijft. Door de olie en de massage verstrek je je bindweefsel van je huid. En dus ook olie smeren op je billen , misschien een leuk taakje voor je man?
las in een boek ook als je last hebt van stria dat je je huid wat moet optrekken. (omhoog trekken) zo maak je je huid soepel en rekbaar. Weet niet of ze verdwijnen maar volgens mij werkt het wel tegen eventueel nieuwe stria. Ik smeer mijn huid ook in met bbbb creme van VSM
De striae komen toch wel als je er "aanleg" voor hebt of je nu smeert of niet. Ik smeer 2x per dag met de bbbb creme van VSM, maar ik zit er helemaal onder (overigens niet tussen mijn billen, maar dat kan ik ook niet echt zien). Ik gebruik de creme omdat de opperhuid toch iets soepeler wordt en hierdoor heb ik minder last van de jeuk en het branderige gevoel.
ik heb tijdens de zwangerschap van alicia ook trea gekregen op de gekste plekken. me buik daar in tegen is nog helemaal gaaf. ik heb strea op me billen, bovenbenen en borsten. ook hier en daar een klein streepje op me heupen. het was een paar maanden na de bevalling niet meer zichtbaar hoor maar je voelt het wel erg goed. nu ik weer zwanger ben worden de strepen weer zichtbaar. ik heb zoiets beter op die plekken dan op me buik.
Smeren helpt idd niet... Ik heb er heel wat tubes op mijn lichaam gesmeerd maar t heeft niets geholpen.... Mijn buik is echt een tijger print .. Dan nog mijn benen, billen en borsten..
Ik heb er ook last van , hoewel ik altijd al wat striaee had hoor. Ik heb t heel erg op me ''handels'' zeg maar.. erg irritant ! Tsja , niks aan te doen.. nu maar hopen dat t daar bij blijft !
Ik heb mijn vorige zwangerschap helemaal geen last gehad. Ik dacht dus; wat goed dat ik smeerde! Tijdens mijn bevalling is mijn huid aan alle kanten gaan scheuren..... Dus je kunt er niets van zeggen helaas. En wat is er aan te doen: niets.
ja het is inderdaag vervelend vriendinnen van me hebben nergens last van gehad en ik krijg het helaas overal en dan tussen je billen echt een rare plek. ik smeer zwitsal buik creme en slakkengel heb ik is tegen striae littekens etc moet goed helpen zeggen ze mag ook wel want t is best prijzig maar ja je krijgt de striae toch wel blijf wel smeren vind het alleen zo jammer al die striae
Ik kwam er vanmorgen ook achter dat ik het begin te krijgen, onder op mijn buik, prcs waar ik het niet kan zien. Ik maar krabben, want het jeukt dus ik een spiegeltje erbij en ja hoor allemaal paarse strepen. Nu snap ik waarom de vk gisteren vroeg heb je het idee dat je buik zou hard gegroeid is de laatste tijd. Nee niet dat ik in de gaten heb
hey mijn kont en billen staan vol met strepen als ik het warm heb dan zijn ze minder gekleurd als ik het kou heb zijn ze echt paars op men buik heb ik het niet gelukkkig maar op men borsten dan weer wel ik ben blij dat men man me niet lelijk vind zo
dankzij mn vorige zwangerschap heb ik het ook op mn bovenbenen en buik,maar verder niet gelukkig,en na nu anderhalf jaar was het alweer bijna weg,heel lichte streepjes zie ik nog. mijn advies smeren als een malle,dan heb je er in ieder geval van alles aan gedaan.
Hmmm, ik heb nog geen zwangerschapsbuik ofzo. Maar ik heb wel veel last van jeuk! Op mijn buik, vooral op mijn rug.. en benen. Maar vooral op mijn rug! Is dit zwangerschapsjeuk of moet ik vrezen voor striae? Is het erfelijk? Mijn moeder heeft geen enkele streep na 4 kinderen. Mijn zus heeft 2 kinderen en ook geen enkele streep.
ik sta van mijn vorige zwangerschappen ook onder. niet tussen me billen amar wel op me buik bij me navel en aan de zijkant van me billen. er is weinig aan te doen. mensen denken dat smeren eht kan voorkomen. niet dus. wel helpt smeren tegen de jeuk een beetje en tegen het trekken. maar dat kan je ook gewoon met babycreme of babyolie doen als je dat prettiger vind hoeft heus niet met die speciale creme. en verder tjah, het is niet anders. ik zie het maar zo ik heb er iets geweldigs voor terug gekregen.
ow ennuh, men zegt inderdaad dat zoiets erfelijk bepaald is, maar mijn moeder had ze ook niet. ik denk dat het meer met de mate en snelheid van de groei te maken heeft. als ineens een groeispurt krijgt is het best logisch dat de huis niet genoeg tijd krijgt om mee te rekken en/of te groeien.
Ik weet niet of het erfelijk is, maar ik weet wel dat als ze komen dan komen ze en dan is er geen creme die dat tegen kan houden of iets dergelijks. Iedereen kan het krijgen dun of dik, strakke huid of geen strakke huid. Blubberbuik of een platte buik niks mee te maken. Tuurlijk kun je smeren, maar dat is meer voor de verlichting van bijvoorbeeld jeuk en dat je huid niet zo gaat scheuren, maar daar voorkom je geen striae mee.
Even wat gegoogeld: Gedurende je zwangerschap groeien je buik en borsten in een relatief korte periode erg veel. Bij veel vrouwen nemen de heupen, bovenbenen en billen ook veel rondere proporties in dan voor de zwangerschap. De huid en de rekbaarheid worden op de proef gesteld. Soms kan je lichaam deze enorme toename in groei niet meer aan en scheurt het onderhuidsbindweefsel. Dat klinkt heel erg pijnlijk en eng, maar dat is het niet. Het resultaat is wel vervelend. De streepjes die je ziet ontstaan worden striae of zwangerschapsstriemen genoemd. En: Erfelijk bepaald? Ja, de aanleg voor zwangerschapsstriemen is erfelijk bepaald. Dat wil zeggen dat sommige vrouwen dus van nature meer last zullen hebben dan andere vouwen. En: Als de striae opkomt zul je ze herkennen aan hun roze en paarse kleur. Kleine streepjes verschijnen aan de oppervlakte van je huid. Na de zangerschap zullen deze streepjes wit en glanzend worden. Parelmoerachtig. Helaas, dit blijft zo voor de rest van je leven. En: Het scheuren van het onderhuidsbindweefsel doet geen pijn, maar kan vervelend jeuken. Wat helpt is verkoeling zoeken. Een natte koude washand op de plekken leggen of er wat mentholpoeder op smeren maakt de jeuk minder.
Smeren heeft echt geen zin als je er aanleg voor hebt krijg je ze toch wel. Tja mooi is anders maar wie weet komt de tijgerprint weer in de mode komende zomer In mijn eerste zwangerschap heb ik ze bij 37 weken pas gekregen dat was balen maarja je doet er niets aan.