Weer aan het werk...Wat mag ik van mezelf verwachten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door moonlight159, 30 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben sinds 2 weken weer aan het werken, maar ik vind het moeilijk in te schatten wat ik van mezelf mag verwachten. Ik heb een zware bevalling en kraamtijd gehad die mij veel energie gekost heeft. Ik ben 3 liter bloed verloren en mijn zoontje heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan 5 dagen op het NICU. Zelf had ik het idee snel hersteld te zijn, zelfs verloskundige keek hier nogal van op. (ik liep de trap op, zonder buiten adem te zijn).
    Nu ben ik weer aan het werk en kom ik helemaal kapot weer thuis. Ik werk dan wel op een kdv, dus lichamelijk is het best zwaar werk. Ook kom ik 's ochtends mijn bed heel moeilijk uit.

Ik denk zelf ook dat misschien mijn ijzergehalte nog wat laag is, wil volgende week even de HA opbellen om te prikken. Maar de laatste keer dat die geprikt was, was hij weer normaal (na de bevalling was die 3,6).

Herkennen jullie dit?

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik denk dat dit helemaal niet raar is aangezien Roan nog niet eens 4 maanden is! En dan nog los van de nare dingen die je meegemaakt hebt en de zware bevalling. Luister goed naar je lichaam, probeer even te slapen wanneer dat mogelijk is. Misschien op je vrije dagen tegelijk met Roan even slapen.. Slaapt Roan wel al door?
    Ik vind het echt niet vreemd, negen maand zwanger, negen maand ontzwangeren!!
    Dit is in mijn geval echt waar, weet niet of je ook borstvoeding geeft maar dit vond ik ook invloed hebben!

Luister goed naar je zelf en doe rustig aan, geef het de tijd!
    groetjes

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor je reactie. Roan slaapt al sinds hij 8 weken is door, dus daar hebben we veel geluk mee. Door de omstandigheden bij de bevalling is borstvoeding niet gelukt, dus ik geef flesvoeding.
    Ik wil absoluut geen "zeur" zijn op mijn werk, alleen omdat ik snel moe ben. Ik mijn zwangerschap ben ik ook al heel snel halve dagen gaan werken, dus weet niet zo goed wat ik ermee moet.
    Wat betreft het slapen als roan ook slaapt......ik zou het heel graag willen, maar ik kan de dingen die dan juist moeten gebeuren (huishouden) niet loslaten, waardoor ik ook niet in slaap val en toch maar weer met de stofzuiger in de weer ga.

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi!

Net als jij werk ik op een kdv.
    Ik ben 5 maanden terug bevallen en heb geen zware bevalling en kraamtijd gehad, maar als ik een hele dag heb gwerkt ben ik ook echt kapot! Laat staan dat ik 2 dagen achter elkaar werk. Vorige week had ik daardoor migraine in het weekend.
    Ondanks dat jou ukje al doorslaapt (die van mij overigens ook :D ) heb je echt nog niet je eigen lichaam terug. Ze zeggen dat dat soms wel een jaar kan duren :confused: .........

Werkse!

Deel Deze Pagina