Hoi iedereen, Ik ben 35 weken zwanger en sinds gisteren heb ik telkens last van maagzuur (volgens mij is dat het) erg veel last boven aan mijn ribben en je hoort mijn maag echt tekeer gaan en ik heb last van neigingen om te gaan spugen. Het is echt een belemmering heeft iemand hier ervaring mee wat kan ik het beste doen ik slaap namelijk amper.
rennies, graviscon, vanillevla en melk mag je allemaal hebben en helpt allemaal. ik gebruikte eerst rennies maar die vind ik nu te licht, nu is het graviscon (heeeeel vies spul maar goed..) en als ik er nog snachts van wakker wordt helpt een glas melk ook prima.
Van alle middeltjes tegen brandend maagzuur werkt bij mij 'gaviscon' het best. Het is niet lekker, maar geeft wel direct verlichting. Ik zet het flesje zelfs naast m'n bed en een heel klein slokje is meestal al genoeg om direct verlichting te geven. Rennies werken gewoon echt te langzaam vind ik, maar dat is misschien wel per persoon verschillend.
Hier werkt echt al weken ijskoude melk ff mok in de vriezer zetten zon 30 min en dan rustig opdrinken
Ik ben niet van de pillen en drankjes etc..... op advies van de vk beperk ik het aantal koffie, thee, en koolzuurhoudende dranken. Dit zijn de boosdoeners. Wanneer het toch de kop op steekt, als ik deze dranken dus wel gedronken heb neem ik een schaaltje vanillevla en ga ik op mijn linkerzijde liggen,... dan is het ook weer over.
Ik heb ( vreemd genoeg) t vaakst last van maagzuur als ik water drink... Ik heb meestal aan een halve Rennie, die ik helemaal fijnknabbel, wel genoeg... De tips als melk en vla heb ik niet geprobeerd, omdat ik daarvan weer slijm krijg ( dat vind ik voor t slapen gaan niet handig)
Hoi, Ik heb tijdens de zwangerschap Antagel gebruikt. Volgens vroegere berichten op dit forum is dat helemaal ok om te nemen en is verkrijgbaar zonder recept bij de apotheek. Het helpt als een tierelier en komt in een flesje. Je moet het in de koelkast bewaren. Ik kan het echt aanraden. Verder nam ik ook rennies anijs smaak. Sterkte ermee. C.
Hier ook antagel gebruikt. Kan gewoon bij de apotheek gehaald worden en hielp bij mij prima!!! Groetjes Lysanne
antagel hielp hier weer voor geen meter. Ik neem nu voor het slapen gaan 2 rennies en dat gaat tot nu toe goed.
Hier helpen gaviscon en antagel. Nadeel van de antagel is dat je het in de koelkast moet bewaren en ik dan 's nachts (want dan heb ik er last van) 2 trappen af moet om een slok te nemen. Daarom heb ik standaard een gaviscon flesje naast mijn bed. Even een slokje en weer verder slapen! Helpt prima!
Ik gebruik antagel, smaakt gewoon naar pepermunt, dus niet vies. Je mag het gewoon hebben en het helpt helemaal goed.
zijn er ook dames waarbij melk gewoon niet helpt? bij mij dus echt niet... drink tegenwoordig meer melk en eet ook bananen tegen kramp in de kuiten 's nachts... helpt trouwens ook prima! maar dat maagzuur met boeren erbij.. :S
Antagel bevalt mij ook! moet vanavond zonder helaas want gister laatste beetje genomen morgen weer een flesje, wel balen dat alle middeltjes die ik voor mijn kwaaltjes tot nu toe moest halen buiten mijn pakket vallen......
ook ik heb de laatste tijd last van maagzuur (daarvoor nooit gehad) en bij mij helpt het juist om voor het slapen gaan GEEN melk te drinken. Dat deed ik dus altijd wel en dat brak me op. Nu ik de beker melk om 22 uur laat staan en mijn hoofdeind omhoog heb gezet gaat het een stuk beter. Ik ben ook niet zo van de pillen en de poeders namelijk. En wat iemand anders ook al zegt, niet teveel friskdrank en in mijn geval snoepen voor het slapen gaan (wel moeilijk ik blijf snaaien )
rennie helpt het beste bij mij...alleen niet teveel van nemen.. bij mij is altijd 1 voldoende als ik last ervan heb en dan is het ook zo weer weg..
Neem dan ipv gaviscon "antagel". Dat is bijna hetzelfde, maar dan een stuk goedkoper! Gaviscon is een merknaam en dat maakt het zo duur. Het heeft dezelfde werking. Antagel is eerste keus bij zwangere vrouwen. Is maar een tipje. Rennies raden we in de apotheek af omdat je lichaam eraan kan gaan wennen. Veel mensen die rennies gebruiken hebben er steeds meer van nodig.
ik ga op mn linker zij liggen, dit helpt enorm bij mij, en als ik niet kan gaan liggen, dan drink ik cola!!! ja, klinkt helemaal niet logisch, ik wilde het eerst niet geloven, maar als je genoeg last hebt, wil je wel proberen hoor, en inderdaad, het werkt dus wel! dus ik zou zeggen, probeer het maar, en ik hoor graag ook jullie mening!
Ik was voor m'n zwangerschap al regelmatig zoet met m'n maag, baal ook dat ik m'n normale medicijnen niet kan nemen, dat werkt tenminste en is geen rotzooi, zoals Rennies bijvoorbeeld. Maar goed, het is een familiekwaaltje, dus we hebben al vanalles uitgeprobeerd.. meeste tips zijn al gegeven.. Hoger gaan liggen met slapen, kussen onder je kussen, dan kan het maagzuur niet omhoog komen. Rennies wordt inderdaad afgeraden en Antagel is een goed alternatief. Melk helpt bij mij ook goed, al zou ik geen koude melk nemen, lauwe melk is beter, een hele beker is niet nodig, een kopje moet voldoende zijn.. je kan het in je mond een beetje warmer laten worden of in de magnetron. M'n zus nam altijd vanillevla, maar ik krijg er juist het zuur van. Succes! Liefs Huismus
Helpt dat joh, dat heb ik echt nog nooit gehoord, eet je dan een banaantje voor het slapen gaan? Dan ga ik dat ook proberen. Liefs Huismus