Smeren helpt wel om je huid soepel te houden en ik denk ook wel voor striea..ik ben palmers fan Er zijn wel meer dingetjes die je kunt doen. Zon vermijden op je buik, het zonlicht breekt collageen en elastine af in je huid waardoor de kans op striea groter word, dus goed insmeren die buik Ook is het goed om gezond te eten, veel vitamine c en e voor de collageen en elastine aanmaak.. en de huid goed masseren, met de 'plukmethode' haha. Verder is het erfelijk bepaalt denk ik..
smeren helpt helaas nauwelijks tot gewoon niet. ik smeer al jaren mijn lijf voor ik ga slapen helemaal in en mijn buik zit onder. de vlos zei ook tegen me dat het niets uitmaakt. zon vermijden zie ik wel iets in, maar zon is sowieso niet goed voor je huid.
Bio-oil voorkomt geen striae. Als ze dat wel verkondigen zijn ze in overtreding van de reclamewetgeving. Waarschijnlijk staat er ergens dat het kán helpen en is er een disclaimer in de kleine lettertjes. Want... smeren gaat echt niet werken tegen striae. Echt niet. Zelfs niet als je het heel heel heel graag wilt. Of een heel duur product koopt. Striae ontstaan in het bindweefsel dus het enige wat *zou kunnen* helpen is bindweefselmassage. En vraag al die celebs maar eens hoe pijnlijk dat is. Het is niet iets wat de meeste mensen tijdens hun zwangerschap aangenaam vinden. De een krijgt striae, de ander niet, het is genetisch bepaald, en daarnaast zijn er inderdaad factoren die het risico op striae kunnen verkleinen/vergroten. Maar er is echt niks dat er tégen werkt. Je kunt later littekenvervagende middelen gebruiken (die de omliggende huid meestal enkel iets bleken. Striae zelf nemen bij blanke mensen op den duur af in rode kleur, en worden daardoor ook vager (bij mij, donkere indiase, zijn ze sowieso niet rood). Smeren kan wel aangenaam zijn voor je buik omdat het de opperhuid zacht en week houdt en dat voelt voor veel mensen aangenamer omdat ook die moet rekken. Ik zou zelf niet met Palmers of Zwitsal oid smeren omdat die middelen minerale olie (petrolatum, parafinum liquidum) bevatten, wat nogal slecht voor je huid is. Wil je een goedkoop en goed smeermiddel, pak dan gewoon een neutrale olie. Zonnebloemolie, arachide, of een zuivere amandelolie ofzo. Veel goedkoper en bevat exact dezelfde werkzame stoffen als al die dure smeerseltjes voor een fractie van de prijs.
Heb ook niet het idee dat je er ook maar iets aan kunt doen. Ik doe eigenlijk alles wat de vorming van striae zou kunnen bevorderen als ik het zo lees (dus in de bv in de zon zitten, niet smeren enz.) maar zowel in de vorige als deze zwangerschap nog geen streepje te bekennen. Moet nog 6 weken, dus wat niet is kan nog komen, maar denk echt dat het meer met aanleg te maken heeft. Het vreemde is dat ik op mijn bovenbenen en billen wel wat steepjes heb, die ontstonden in mijn puberteit...dat is dan wel weer raar... anyway, blij dat er op mijn buik in elk geval niks te zien is!
Hmm mijn moeder had niets en ik heb nu zebraprintje rechtsonderin mijn buik, zal langzamerhand wel erger worden vrees ik. En ik ben 33! En smeer elke dag!
Die prachtige strepen zijn niet te voorkomen, je krijgt ze of je krijgt ze niet. Ik smeer vanaf een week of 21 mijn buik 2 keer per dag in met BBBB creme die ruikt naar houtlijm. Elke avond pak ik liggend op bed mijn huid tussen mijn vingers om te masseren en stretchen. Ik heb nog geen strepen maar ik heb ook de illusie niet dat ik ze niet zal krijgen. Komen ze wel dan komen ze wel en anders heb ik mazzel. Oh en tijdens het persen kun je ze er ook in knallen dus ik durf pas wat te zeggen als ik ben bevallen.
Kijk nou eens wat een mooie reclame ik krijg boven dit topic Striae TriLASTIN voorkomt en herstelt striae op een efficiënte manier. www.ecopharma.com
Pff al die smeersels zijn inderdaad onzin en goed voor een ding..iemand anders zijn portemonnaie haha. Ik zit ook onder de strepen, ben echt een zebra en nu weer zwanger..ben benieuwd of het erger gaat worden. maar hey, k heb starks, als alles goed gaat wel twee mooie kindjes..dus who cares dat ik strepen heb? Das toch niet zo belangrijk?
Nee dat is ook niet belangrijk, heb ook een mooie zoon, maar nu ik over 3 weken moet gaan zwemmen zit ik er toch wel mee eigenlijk. Zie er als een berg tegenop. Geen bikini's meer maar een lelijke badpak
hier precies zo... madam kwam 10 dagen te laat en m'n buik ziet er niet meer uit Ik smeer nu met dat palmers spul, wat je ook krijgt op je babyzegels bij de Etos, beetje plakkerig, maar verder voelt het wel lekker voor de huid. Ik heb echter geen illusies dat het ooit nog weggaat
ik heb ze ook al! met 12 weken kwamen ze al! vind het echt erg! maargoed je krijgt er iets moois voor terug! hoop alleen niet dat ze over heel me buik komen! heb ze nu alleen onder me buik! hopen dat ze niet doortrekke na boven! maargoed me buik is nu tog al lelijk geworden
Bij mij ook nog geen streepje te bekennen. Maar we moeten nog een maand dus ik maakt me nog geen illusies. Ik masseer mijn buik wel iedere dag met Olivia olie, verkrijgbaar bij o.a. Etos. Of het ook maar iets helpt weet ik niet maar het is wel heerlijk om de buik en ook gelijk de buikbaby te masseren.
Hihi ja dat snap ik..ik heb gekozen voor een tankini haha is niet zo "suf"als een badpak en niet zo bloot als een bikini (ook al droeg ik die sowieso al niet vaak )
Hoi dames, Tot mijn grote SCHRIK zag ik vanmorgen ineens een paar kleine paarse streepies op de zijkant van mijn bil. Ik vind het echt vreselijk. Ik weet dat het 'erbij' hoort, maarrr gossie! Ik had het liever niet. Hopelijk word het niet erger. Ik smeer van vanaf het begin in met Zwitsal mamma. Maar wat smeerde ik altijd? M'n buik & borsten, daar is nog niks te zien. Zou het nu nog helpen om m'n billen ook in te smeren? En worden de strepen nog minder/lichter? na mate de tijd? Alvast bedankt voor jullie reactie Groetjes, Manon
Ik heb al 4 potten uiercreme opgemaakt. Ik smeer vanaf het begin van de zwangerschap en smeer mijn hele lichaam hiermee in. Ik ga ook niet in de zon...8) Tot nu toe heb ik nog geen striemen..maar dat kan nog komen wat ik niet hoop natuurlijk. Groetjes Bianca
ik heb die bio spul ook gehaald tydje terug , maar het ruikt zo erg en het droogt helemaal niet snel op , dus als ik me kleren aantrek gaat het daaraan zitten en dat 3 keer op dag . leg me er gewoon bij neer dat je straige krijgt ja toch? je krijgt een kindje hoor!
Hier ook iemand met de strepen van de eerste zwangerschap. Ben benieuwd (nou ja eigenlijk niet natuurlijk..) of ik ze nu tijdens de 2e zwangerschap ook krijg.. Ik vind die opmerkingen van 'je krijgt er toch iets moois voor terug' een beetje 'dooddoeners'.. Natuurlijk krijgen we er iets moois voor terug, maar vind niet dat ik daarom maar 'tevreden' moet zijn met een zebra uiterlijk.. Tuurlijk doen we het accepteren (je kan bijna niks anders).. Gelukkig worden de striemen naar mate de tijd verstrijkt minder zichtbaar, en wordt mijn gevoel erover ook positiever. (over hoe mijn buik/borsten eruit zien).