Striae

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NathalieD, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Na 4 maand geleden bevallen is mijn striae dankzij bio oil bijna helemaal verdwenen. Ben er super blij mee. Gewoon blijven volhouden met smeren. Het werkt dus wel degelijk;)
    Meer mensen bij wie het ook werkte? Ben heel benieuwd!

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wat is 'bijna helemaal verdwenen'? Zijn ze veel lichter geworden? Want dat worden ze uiteindelijk na verloop van tijd ook vanzelf wel...

Ik heb meer goeie dingen over bio oil gehoord dus ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

weet je zeker dat het daarvan komt? ik had namelijk een enorme zebrabuik met strepen van een cm breed, en bij mij zag je er ook al heel snel niets meer van ;)

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik denk echt niet dat het door de bio-oil komt. Ze worden minder en bij de een blijf je ze meer zien dan bij de ander.
    Bio oil smeer je op je huid, terwijl striae scheurtjes in je onderhuid zijn. Wellicht dat het zorgt voor snellere vervaging, maar echt weggaan..daar geloof ik geen bal van. Het zijn toch littekens.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier duurde het ruim een jaar voordat mijn tijgervel lichter werdt.. Ze worden nog niet echt donkerder tijdens de zwangerschap dus hopelijk blijft dat zo. Wel krijg ik weer nieuwe erbij (wist niet eens dat dat nog kon aangezien er nauwelijks nog normale huid aanwezig is).

Ik vind dingen als Bio-oil eigenlijk gewoon te duur. De natuur regelt ook dat het lichter wordt. Helaas zal niks ervoor zorgen dat ze echt weg gaan.

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Tot nu toe geen last van striae.. *afkloppen* en ben ook actieve smeerder van bio oil.. Dus of ik het zonder misschien al had gekregen dat weet ik natuurlijk niet.. maar ik smeer lekker door :D

7. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    en nog even reactie op prijs bio oil.. ik vind het wel mee vallen hoor.. ik ben nu bijna 27 wk zwanger.. smeer vanaf het begin 2x per dag en heb nu bijna eerste flesje leeg..
    Dus als ik dat per maand bereken is dat ongeveer € 1,60 p. mnd.. kan ik toch niet echt duur noemen!
    Je hebt maar weinig nodig.. smeert goed uit!

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn ervaring....

ik gebruik het sinds de geboorte van zoonlief.... dus nu bijna 2 jaar.

maar ze zijn nog steeds paars, nog niks niet lichter geworden :(

9. Chai

Chai Niet meer actief

Het schijnt sowieso wel goed te zijn je huid goed vet te houden bij je buik en rondom tijdens de zwangerschap. Want dan rekt het veel makkelijker mee. :)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, hier meedere keren per dag gesmeerd (vanalles geprobeerd) en ben zo onwijs gescheurd!!! Voelde mijn huid gewoon scheuren, alsof er messen in je buik gezet worden.
    Wel door blijven smeren want dat verzachte de pijn van het scheuren wel een beetje maar het hielp verder helemaal niks.

Je hebt aanleg of niet.. Denk dat in de meeste gevallen daar het 'probleem' ligt.

11. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Weet niet of het helpt, maar ik smeer het ook 2x per dag. En ik heb zoiets van als ze komen dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan om het tegen te gaan. Heb aanleg voor striemen, ze zitten namelijk ook om mijn heupen dus ben benieuwd wanneer ze komen. Uiteraard blijf ik hopen dat ze wegblijven, maarja ik ben er nog niet. Ohja bij mij zijn er al aardig wat potjes door heen gegaan doe ook niet zuinig. Heb nu ook een goedkopere gevonden van de kruidvat en die bevalt ook prima.

12. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Ik heb ook onwijze striae, die begonnen op te spelen rond de 18 á 20 weken. Het begon met een paar streepjes op m'n onderbuik, maar nu zitten er strepen zowel links als rechts van mn navel van wel 10 cm..
    Ik heb er ook last van in mijn zij, lies en in m'n knieholtes.

Nu moet ik wel toegeven dat ik op een onverklaarbare manier in 25 weken tijd al bijna 30 kilo ben aangekomen.. :(

Ik ben niet erg stipt geweest met het smeren van créme, ben er pas mee begonnen eigenlijk.

Ik gebruik de buik créme van Zwitsal nu, maar heb hier ook een flesje Bio-Oil staan, maar die bewaar ik liever voor na de bevalling. Drama die striae...

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #13 NathalieD, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    Nee de strepen zijn niet lichter geworden maar ze vervagen gewoon. En ik smeer 2 keer per dag bio oil, en soms savonds nog wat body lotion of oil van therme die is ook goed. En dat in combinatie met genoeg drinken, zodat je huid beter kan herstellen. Ook scrub ik m'n huid zeker 2 keer per week zodat het beter in kan trekken.
    Maar er staat ook op dat het per gebruiker kan verschillen en dat je het minimaal 2 maand moet smeren voor beginnend resultaat.
    Ik ga binnenkort wat nieuws proberen wat ook schijnt te werken: Slakkengel/creme.

14. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    ik heb allerlei cremes geprobeerd, vichy, zwitsal, bio oil, echt HEEL veel geld doorheen gejaagd. 3 a 4 x per dag gesmeerd. Was zooo bang om striae te krijgen.
    Met week 34 ( met 36 bevallen dus echt op t eindje) was het toch: kggggggggggg....SCHEUR!
    Niet heeeeel erg, en heel donker maar toch genoeg om geen bikini aan te trekken.
    Ik smeer nu wel door, wordt ook wel minder maar het blijft wel...

15. Sannanas

Sannanas Lid

22 dec 2010
    49
    0
    0
    Fotografie
    Brabant
    Whaa Nathalie, dat je je huid durft te scrubben op die striemen.. Moet er niet aan denken, auw auw auw! Is jouw huid daar niet supergevoelig?
    Gebruik zelf de zwitsal mama buikolie. Ik sta van boven tot onder vol met strepen. Zal er wel aanleg voor hebben denk ik dan. In de pubertijd zijn er door de groeispurt ook striemen onstaan op mijn heupen. Sja.. niks meer aan te doen!
    Het is allemaal voor een goed doel moeten we maar denken ;)

16. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Nee ik heb er eigenlijk nooit pijn aan gehad. Maar ze zijn ook niet groot. En het zijn er maar een paar.

17. Sannanas

Sannanas Lid

22 dec 2010
    49
    0
    0
    Fotografie
    Brabant
    Lucky you ;)

18. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik heb de slakkencreme van de tuinen gekocht. Ben heel benieuwd wat het resultaat zal zijn. Hoor hier namelijk veel positieve verhalen over:)

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik wist dat ik striemen zou krijgen.... ik gebruik dagelijks prednison...en daar krijg je striemen door....

tot op de dag van bevalling alleen striemen op de borsten.... wat was ik gelukkig en blij !!!

4 dagen NA de bevalling... kggggrrggggrrg onder de striemen :( op de bovenbenen en de buik.

20. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier het resultaat na 2 weken al nadat ik ben begonnen met de slakkengel;)

Deel Deze Pagina