Volgens mij is het ook wel een beetje erfelijk bepaald ofzo en heb je er aanleg voor dan krijg je ze toch hoeveel je ook smeerd... Ik gebruik die olie van Weleda en het heeft bij mij redelijk geholpen bij de eerste.. Mijn idee is zoiezo dat olie beter werkt dat bijv de cremes van zwitsel..
Hoi, Ik heb het bij mij ook al ontdekt op mijn heupen dus alleen aan de zijkanten. Niets aan te doen dus. Ik smeer elke dag met het een en ander aan dure bodylotion en olie. Ik ga er maar niet over in zitten. Mooier wordt je er toch niet op. Marijn
Ik heb tot op heden nog nergens last van (bijna 34 weken). Maar ik smeer niet hoor. Ja, af en toe met baby olie omdat mijn huid nu echt extreem droog is, maar niet structureel ofzo. Het helpt toch niet, aangezien het de onderhuidse laag is die barst, daar helpt geen creme tegen. Als je wel hebt gesmeerd en geen striae hebt gekregen, dan had je dat ook niet gekregen als je niet had gesmeerd. Hou dat geld dus maar gewoon in je zak! Kun je beter uitgeven aan leuke kleertjes voor de beeb!
ik gebruik crème van Mustella Nu vertelde mijn moeder gisteren dat ze gelezen heeft dat je je buik dient te kneden of het werkt weet ik niet, maar ik heb nog geen. Klein vraagje? kan het zijn dat ik geen streep in het midden vd buik zal krijgen, ik ben nu 17 weken en heb nog geen streep. Zijn er dames die dat ook niet hebben?
Ik smeer mn buik 2 x per dag in met Zwitsal Buikcreme. S'ochtends doe ik het zelf en s'avonds masseert mn ventje mn buik in. Ik heb nog geen 1 striem kunnen vinden, ben alleen bang dat ik met de bevalling ze erin pers ofzo
Ik kreeg de strepen op mn heupen in de week overtijd.. En over die middenstreep die kreeg ik pas heel laat met 7 maanden volgens mij pas.. is nu nog niet helemaal weg...
Sterker nog, het schijnt zelfs bewezen te zijn dat smeerseltjes hoe dan ook níet werken. Aangezien de striemen niet in de bovenste huidlaag ontstaan maar daaronder heeft het gewoon geen effect om ertegen te smeren helaas. Bij mij beginnen ze ook te komen jammer genoeg. Tot nu toe gelukkig alleen aan de zijkant maar ik vrees dat ik straks ook zo'n geweldige landkaart op de voorkant krijg
ik smeer mijn buik en borsten dagelijks twee keer in na het douchen ik heb wel een paar striemen gekregen aan de onderkant van mijn borsten (vanaf mijn tepelhof naar beneden zeg maar) en op mijn buik en heupen niets hoop dat dat zo blijft....die twee streepjes op mijn borsten vindt ik niet zo erg
Vanaf de dag dat ik wist dat ik zwanger was, adviseerde de vriendin van mijn moeder.. mijn buik,borsten en bovenbenen inte gaan smeren met babyolie (een middeltje van vroeger zei ze),ik ben ook vanaf die dag gaan smeren,ik ben naar "DE TUINEN" gegaan (die reformzaak)en heb daar olie gevraagd tegen stiae,dat heb ik in het begin elke dag gebruikt voordat ik ging slapen,maar op een gegeven moment vergat ik dit steeds een paar dagen,maar ik moet zeggen er is geen streepje te bekennen en dat terwijl ik toch 18 kilo tot nu toe ben aangekomen en een flinke buik heb,ik woog voor mijn zwnagerschap 68 kilo. Ik heb gehoord dat striae erfelijk bepaalt is,mijn moeder heeft het super erg gehad met de zwangerschap van mij en m'n broertje,maar ik ben blij dat ik niks heb en volgens mij gaat dat ook niet meer komen. Olie gebruiken schaat niet dus ik zou het gewoon gaan proberen,of een ander middeltje kan natuurlijk ook... succes groetjes marianne
Ik heb het nagevraagt bij een vriendin zijn is consulent bij een beauty en health center in de buurt die ook laser/bindweefsel behandelingen uitvoeren. Zij geeft aan dat TEGEN stiae niets te doen is qua smeerseltjes, pas daarna zou je eventueel maatregelen kunnen nemen met bv. een littekencreme. Tegen striae is qua "grovere" behandelingen wel het een en ander te doen, zo wordt het bindweefsel soepel gehouden en ontstaan scheurtjes minder snel.(denk aan masage's in combi met pakkingen etc, probleem is dat je in dat soort grove massage's op een gegeven moment ook geen trek meer in hebt omdat het dan gewoon gevoelig is op de buik) Ik doe het niet verder, ben toch al vermarmerd omdat ik tijdens de pubertijd ineens heel veel vrouw heb gekregen in zeer korte tijd(heupen en borsten) Dus een streepje meer of minder maakt dan ook niet meer uit! Moet wel zeggen dat deze strepen niet meer rood oid zijn ze zijn gewoon de huidskleur dus zien doe je ze niet echt.(je moet heel goed kijken) Misschien ga ik voor de strepen op mijn buik dadelijk wel littekencreme smeren al is het alleen maar om ze lichter te laten zijn voor van de zomer.
tot aan vorige week had ik nergens een streepje, maar heb er nu toch toch een paar ontdekt op mijn bovenbenen! Mijn buik en borsten heb ik dus niks op en die smeer ik dus al vanaf het begin af aan in met de zwangerschaopsolie van Weleda..alleen mijn benen sloeg ik dus over! Ik heb wel het idee dat de olie heeft geholpen, want ik heb dus echt een flinke buik en daar zit geen enkel barstje in (tot nu toe dan!) Ik heb in een blad ook iets gelezen over creme van Biodermal voor na de zwangerschap..o.a. voor het vertsevigen van je buik en voor vervagen van de striae..heeft iemand hier ervaring mee? Zelf heb ik een tijd voor een litteken de littekenzalf van Biodermal gebruikt en daar was ik goed tevreden over..mijn litteken werd echt minder dus ik ben benieuwd of die andere cremes ook goed werken?
Ik heb een proefmonstertje gebruikt van het merk Palmers (anti stretchmarks creme heet het geloof ik) en ik vond het gewoon lekker spul. Weet iemand waar je dit kan kopen? (kruidvat etos en de tuinen hebben het niet) Alvast bedankt!
hier hebben ze dat: http://www.divine-beauty.com/massage-cr ... p-752.html Bij veel andere toko's is het ook te koop!(dus niet bij de "gewone" drogist)
~ik heb ook alles geprobeerd maar ook strae! De ene krijg het wel en de andere niet! Ik zou er geen geld aan spenderen. Ik heb het pas in de laatste twee weken gekregen!En nu ik vier jaar later zijn het witte strepen geworden en ik loop gewoon in bikini en heb er geen last van! doordat het wit is valt het minder op! Maar ja risico van het zwanger zijn!haha
Ik heb bij de eerste straie gekregen en daar hielp ook geen wondermiddel tegen. Ik was gewoon bang dat mijn buik open zou scheuren. Na verloop van tijd (waarin ik flink ben afgevallen) werden zee lichter van kleur en dan zie je ze haast niet meer, maar ja ze zijn er nog wel. Nu worden ze weere duidelijker. Ik kan er nu niet meer mee zitten. Ze zijn geaccepteer. Succes!
Ook ik heb last van straie. Maar ik heb het altijd wel wat gehad op m'n onderbuik. Alleen komt het nu ook boven m'n navel. Helaas heb ik er aanleg voor, je kan smeren wat je wilt, maar het helpt niet jammergenoeg.