Hoi, Sinds een paar dagen ben ik half kreupel Als ik opsta, of loop dan heb ik pijn, ergens in mijn heup/bil. Ergens iets van binnen, kan niet precies uitleggen waar het pijn doet. Als ik mn been verkeerd neerzet dan crepeer ik echt van de pijn, en snachts slaap ik daardoor ook niet meer lekker, omdat ik me niet zonder pijn kan omdraaien. Het zit alleen rechts... daardoor loop ik nu ook af en toe een beetje mank Voel me inmiddels net een bejaarde... iemand een idee wat dit kan zijn?
of misschien je si gewricht of je bekken. doe maar rustig aan dan anders krijg je er alleen maar meer last van.
ik zou gewoon voor de zekerheid even een afspraak maken met je HA, of direct met een fysio. klinkt inderdaad als je bekken of het Si gewricht en kan heel pijnlijk zijn. rustig aan doen is het advies dan sterkte ermee.
ah.. bedankt voor de reacties.. Ik hoop nu dan maar op de beknelde zenuw... maareh Si-gewricht? :-k ? geen idee wat dat is zal wel even op google zoeken thanx!
si gewricht is weer een onderdeel van je bekken daar kun je tijdens je zwangerschap sneller last van krijgen het wordt allemaal wat weker en gevoeliger.
vanaf week 12 wordt er een hormoon relaxine aangemaakt, dit zorgt ervoor dat al je banden soepeler worden. daar hoef je niks van te merken maar veel vrouwen voelen dat in hun Si gewricht, het zit zeg maar achterop je onderrug ong 8 cm boven je stuitbeen. het bestaat uit twee losse botten die door middel van banden verbonden zijn. ze zeggen ook dat je als zwangere beter niet met je benen over elkaar kunt gaan zitten. je wordt namelijk hartstikke lenig door die soepele banden maar je spieren krijgen het zwaarder daardoor. dus voorzichtig met overstrekken enzo. tsja ik loop al vanaf week 16 elke week bij mensendieck voor deze klachten. en wat je zegt hopen dat het een zenuw is, vaak heb je bij je Si gewricht ook zenuwpijn. bij mij is mijn linkerkant van mijn Si gewricht geblokkeerd waardoor een zenuw klem zit af entoe. maar vooral als ik moe ben voel ik het beetje lang verhaal, maar hoop dat je er wat aan hebt.
nogmaals bedankt! jullie zijn sneller dan google! Heb volgende week al een afspraak staan bij mn huisarts, dus zal dit ook meteen even ter sprake brengen...
Ik heb het nu sinds een week. Een spier/pees die afgekneld word door de ligging van mijn kleine zei de therapeute. Er is totaal niks aan te doen Heb er echt zoveel pijn aan dat ik continue kreupel loop en door de grond ga van de pijn in mijn bil,heup en been. Het gaat ook gepaard met krachtsverlies.
Het kan ook zwangerschaps ischias zijn.. Dit had ik een aantal maanden gelee nl. Is idd errug pijnlijk..
@kiowa: dat klinkt idd netzoals ik het ervaar! @patroeschka: ischias? ehm.. zou je uit kunnen leggen wat dat is?
Ik heb precies het zelfde gehad tijdens mijn zwangerschap. Alleen in mijn rechterbeen, het voelt als een beknelde zenuw. De dokter zei dat het zwangerschaps isiachs (weet niet of het goed schrijf) was. Ik heb fysio gehad maar dat hielp niets. Ik droeg wel een buikband om het gewicht iets op te vangen en dat hielp redelijk. Nu 3 jaar later heb ik er nog steeds last van. Ik probeer weer zwanger te worden maar zie wel op tegen de pijn in mijn been.
oo ik weet precies hoe je je voelt heb er zelf ook last van eers took even met 25 weken en dat was zomaar weer weggegaan. maar ehb t sinds vandaag heel erg en dat zal ben ik bang pas weg gaan na de bevalling , echt heel pijnlijk echt heel vervelend , idd waarschijnlijk een zenuw die bekneld zit of bekken.
Bij mij ook ongeveer dezelfde klachten. Alleen komen bij mij de klachten altijd uit een blokkade in mijn rug (oude blessure na flinke val). Als ik iets heb, dan ga ik ook gelijk naar de fysio en die kraakt me dan en dan gaat het wel weer even. Maar het blijft raar dat als je pijn in je bil hebt, dat het dan in je rug niet goed zit...