Ha dames, Door diverse mensen die weten dat ik zwanger ben is het al gevraagd: gebruik je al zalf tegen striae? En nee ik gebruik het (nog) niet. Mijn idee erover is eigenlijk dat het niet bewezen is of het werkt. Ik vind het overdreven en onzin. Is dit juist of zeggen jullie precies het andere: begin snel met smeren, het helpt echt! Ik ben heel benieuwd. Misschien schaf ik binnenkort wel een tube aan en word een ijverig smeerster... Als je zelf ook een smeerster bent, wat smeer je dan en hoe vaak?
Ik smeer Geen idee of het werkt, maar het is best prettig, zo elke avond even met de buik bezig zijn. En baat het niet dan schaad het niet denk ik maar. Maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt natuurlijk. Ik wissel af; ik gebruik zwangerschapsolie van Weleda, dat is amandelolie met terwekiemolie en een beetje Arnica. Maar als ik die te lang gebruik droogt mijn huid uit, dus daarom gebruik ik af en toe ook Kokosboter. Weet niet of het ermee te maken had, maar ik smeerde mijn borsten en buik in, maar niet mijn dijen. En waar begon ik uiteindelijk striemen te krijgen.. juist ja. Dus nu smeer ik de dijen mee in @Leeuw; elke avond inmasseren helpt de onderhuid wel soepel houden hoor, al is het enkel door de massage.
Het helpt ook niet tegen straie, je krijgt het of je krijgt het niet. Ik heb wel altijd lekker gesmeerd met een bodylotion, omdat ik een droge huid had wat ging irriteren, plus het is een lekker momentje voor jezelf en je buik
Ik smeer heel af en toe. Dat heb ik ook de vorige zwangerschap gedaan en nog geen striemen. Het is toch het onderhuidse wat scheurt he. Als ik smeer, is het omdat ik het fijn vind om dan mijn buikje een beetje te vertroetelen.
Ik smeer 2keer per dag nadat ik gedoucht heb. Met palmer cocao butter. Geen idee of het echt werkt, maar ik heb geen straie en de meeste om mij heen ook niet die smeren, maar vaak hun moeder ook niet. Ik denk dat het vooral genetisch bepaald is, maar smeren kan geen kwaad denk ik zo Het helpt misschien niet tegen straie, maar je huid rekt toch uit, om je huid soepel te houden, is smeren extra goed. Na de bevalling zal je huid naar mijn idee beter herstellen..
De vorige zwangerschap heb ik netjes gesmeerd en leek ik er goed vanaf te komen, totdat ik na de bevalling in de spiegel keek. In de laatste dagen (die ik in het zkh door moest brengen) had ik er heel wat striae bijgekregen (had in eerste instantie twee ieniminie streepjes, maar na de bevalling zat mijn hele onderbuik onder de striae. Deze zwangerschap smeer ik af en toe als ik eraan denk.
Als het zou helpen zou geen enkele vrouw nog striae hebben Ik heb gesmeerd en zat onder, maar wel alleen mijn buik gelukkig. Maar na de bevalling is het ook heel mooi onzichtbaar geworden en je ziet er eigenlijk bijna niks meer van.
ik smeer niet. Heb ik bij Fleur ook niet gedaan en ik had geen striae. Ja een klein beetje bij mijn navel maar dat komt door de bevalling, maar verder niets.
Straie is erfelijk bepaald, Heb er in mijn puberteit al veel last van gehad. (bredere heupen etc) Ben nu heel actief aan het smeren gegaan. Haha nou hier werkt het niet hoor! En meer smeren kan ik echt niet
Ik heb wat af gesmeerd, mij werd vitamine e creme aangeraden, nou tot 23 weken ging het super! Daarna de 1 na de ander, heb nu een tijgerbuik! Sommige zijn zo breed en diep dat het topje van mijn vinger erin verdwijnt als ik er op druk!! Nu zwanger van nr 2 hopelijk worden het er niet meer! Hier erfelijk, moeder en oma hadden het ook!
Smeer ook niets. Mijn moeder heeft bij mij en broer ook niets geen striae gekregen, en kwam toch beide keren 30 kg aan. Ik inmiddels 27 kg al.....erg genoeg.. Als het toch komt, zij dat zo...je kan het gewoon iet voorkomen hoor.
Ik denk ook niet dat je met smeren striae voorkomt. Ik smeer wel, maar ben altijd al aan de gang met bodylotion dus mn buik en dijen insmeren past helemaal in mijn straatje haha! Ik gebruik de buikbalsem van de etos, heerlijk hoor!
Smeren schijnt daar niks voor uit te maken. Toch doe ik het heilig . Vorige zwangerschap ook gedaan, en geen enkel streepje. Tot nu toe ook nog niet. Maar je kan het zelfs tijdens de bevalling nog krijgen... en dat je het bij de eerste niet hebt, zegt ook niet dat je het bij een volgende zwangerschap ook niet zult krijgen. Jammerdebammer voor mij. Ik heb bij de eerste vooral bio oil gebruikt, en de olie van Weleda (die vind ik eigenlijk fijner). Nu heb ik een aantal monstertjes van verschillende dingen (weleda en Palmer's) en smeer ik ook met gewone bodylotion. Het is meer voor het idee. Leeftijd schijnt een mogelijk gunstige factor te zijn - je hebt sneller striae als je jonger bent (ja ja, eindelijk een voordeel aan een jong-belegen mama van 32 te zijn!). Mijn moeder had mij toen zij 25 was, en had wel striemen. Maar van vaders kant had niemand striemen volgens mij. Misschien heb ik geluk met goede genen...
Nee, ik smeer niet. Heb in mn jongere jaren striae gehad doordat ik ineens heel veel aan kwam. Dat is inmiddels helemaal huidskleur geworden. Het is inderdaad een onderhuidse scheuring en daar helpt smeren in mijn opinie niet tegen. Je krijgt het of je krijgt het niet. Nu overigens nergens last van, maar zal allicht liggen aan de scheuringen van toen die er nog zitten.
Mijn vriend smeert elke avond mijn buik in met mama-creme van Etos. Ik vind deze lekker ruiken en is verkoelend. Helpt het ook? Nee, want ik heb intussen al een paar scheurtjes. Maar mijn vriend vind het fijn om te doen en met m'n buik bezig te zijn en ik ook, dus smeren we gewoon door.
Ik smeer ook met mama-creme van Etos. In het begin die olie van Weleda gebruikt, maar vond dat toch wel erg duur. Geen idee of het echt werkt, maar baat het niet dan schaadt het niet. Volgens mij is het vooral de massage waardoor je huid wat soepeler wordt. Ik doe het altijd in bed voor ik ga slapen. De baby wordt dan vaak wel even wakker. Het is een beetje ons momentje Ik smeer alleen mijn buik en heb daar tot nu toe geen striae. Verder smeer ik nergens en heb nu op m'n borsten wel striae. Geen idee of het verband houdt met het smeren. In mijn puberteit heb ik ook erg striae op mijn borsten gekregen en daar was uiteindelijk niks meer van te zien dus ik denk dat het straks ook wel weer wegtrekt. Zo heel veel zijn ze niet eens gegroeid naar mijn idee, maar ja....
hier Zwitsal mama creme. vooral omdat die zo lekker ruikt. heb geen idee dus of het helpt, maar een smeerseltje na het douchen is altijd wel lekker. blijft ook niet zo lang vet, dus ook wel lekker.
Ik smeer wel met een soort coco's olie waar vitamine in zitten verkrijgbaar bij de kruidvat volgens mij van de merk palmers speciaal voor strea en ik moet zeggen dat het wel helpt mijn strea werd minder en vervaagt snel
striae is inderdaad erfelijk bepaald, in mn familie (moeder, zus etc) komt het weinig voor tijdens de zwangerschappen,.. tot nu toe ook nog geen streepje te zien.. maargoed het kan altijd nog komen en ook tijdens de bevalling. Heb op mn heupen/bovenbeen wel striae maar dat is nog van de puberteit en is nog steeds huidskleur. valt dus niet/nauwelijks op. Ik smeer vaak wel na het douchen met mama zwitzal maar dit alleen maar omdat mn huid zo droog is en ik anders zo'n jeuk krijg.. maar soms sla ik het ook wel over.. dus hier alleen het smeren voor de droge huid