Hi meiden, Ik heb zojuist wat striae op mijn borst ontdekt... Om erger te voorkomen ben ik op zoek naar HET wondermiddel.. Ik heb zelf hier de Etos-creme (die in het pakket van Etos zat), maar als er iemand is die de gouden tip heeft om de striae te beperken cq. te bestrijden dan hoor ik het graag, er is namelijk zo veel in omloop... Van Bio-oil tot de creme's van Etos, Hema etc. Help?!
Helaas is er geen wondermiddel, je huid scheurt van binnenuit. Bio Oil is bedoeld om de littekens te minderen (minder rood), andere middeltjes om je huid soepel te houden. NIets mis met soepel houden, maar helaas nauwelijks een wondermiddel te noemen.. De kans op striae is deels erfelijk en hoe jonger je bent hoe groter de kans.
helaas.. striae is écht erfelijk bepaald je kan smeren tot je een ons weegt, niks helpt je onderste huidlagen scheuren en dat veroorzaakt striae zelfs cremes van 1000 euro komen nog niet bij die huidlaag, maar slechts milimeters van de huid. smeren verzacht alleen, maar voorkomt helaas niks.
! Dat zijn niet de antwoorden waar ik hoopte, maar het is dus vrij onzinnig om die creme's te kopen? Behalve dan de Bio-oil die het enigzins mindert?
Nope meid niets gaat je helpen. Het enige wat je kunt doen is smeren om de boel soepel te houden. Ik masseer en smeer mijn buik iedere dag met bio olie van de kruidvat gewoon omdat het lekkerder aan voelt maar niet om iets tegen te gaan.
Volgens mij kan smeren een klein beetje helpen omdat je de doorbloeding van de huid ook stimuleert. Je moet dan wel echt je huid een beetje masseren en niet alleen het erop smeren. Ik smeer net als Kimmeding met beauty-oil (bio-oil van Kruidvat). Het helpt ook een beetje tegen jeuk op je buik en voelt lekker aan.
Hmm ok, dan gaan we die maar halen ipv de Etos-creme... Hopelijk dat dat het wat soepeler maakt en dus beter is voor de huid...
bio oil maakt de striemen ipv paars wit zodat ze minder opvallen bio oil helpt dus ook niet om ze te voorkomen maar om de littekens ( want striae zijn in feite littekens) te verminderen
Nou Daantje, verminderen zou ook al heel fijn zijn. Heb nu echt rode lijnen lopen, vreselijk! Dus als t dan wit is valt iig al minder op!!
Haha nou ja het was wel niet het gewenste antwoord (ik baal ook, heb ook een mooi patroontje helaas) maar het klopt wel
Ik ben er heel gevoelig voor en zit nu echt helemaal onder op mijn buik. Maar ik kan er niet zo mee zitten (heupen, borsten, bovenbenen en armen zaten al vol). Kleur trekt wel weg en voor de rest zijn we gewoon tijgers die onze strepen hebben verdiend .
Ook zonder te smeren worden ze na verloop van tijd wit hoor. Heb ze ook op mijn bovenbenen van te snel groeien in de pubertijd en die zijn ook gewoon wit en daar is echt nog nooit een smeerseltje op gekomen behalve bodylotion.
Nou bedankt voor jullie reacties! Helaas dat er nog steeds geen wondermiddeltje is... Blijven smeren dus en that's it!
hier ook bio oil heerlijk spul ik smeer het nu al een paar weken en de striemen worden minder en heb er nog geen bijgekregen terwijl mijn buik aardig doorgroeid