Striae ! :'(

Discussion in 'Zwangerschap' started by valeryb, May 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valeryb

valeryb Lid

Jan 11, 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames,

Even een vraagje ik ben zwanger van mijn eerste kindje ik ben 20 jaar ben nu ongeveer 35 weken zwanger en dik 20 kilo zwaarder!
    Nu heb ik daarbij ook het geluk dat ondanks dat ik heb gesmeerd tot ik erbij neer viel maar toch zo ontzettend veel striae heb gekregen op mijn buik en zowel op mijn heupen !
    Nu is de striae iets waar ik mee kan leven het kan nou eenmaal gebeuren als je zwanger bent maar ik vraag me af of mijn huid nog wel terug rekt en ik weer op mijn normale gewicht kan komen zonder overtollig vet over te houden?
    Ik ga borstvoeding geven en wil graag weer sporten als ik bevallen ben (mocht i.v.m. complicaties niet sporten tijden mijn zwangerschap) en ga daarna ook weer naar school dus ik hoop dat ik toch wel afval en weer op mijn normale gewicht kom.

Hebben jullie hier ervaring mee of tips wat ik het beste kan doen om weer op mijn normale gewicht te komen zonder overtollig vet over te houden?

2. Dens

Dens Actief lid

Sep 21, 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Herkenbaar! Tijdens mijn eerste zwangerschap 30 kilo aangekomen en helemaal onder de striae.

1,5 jaar later had ik 's zomers een geheel platte buik, je kon zelfs mijn buikspieren weer zien. De striae zat er nog wel, maar was zover 'gekrompen' dat het bijna niet opviel.

Ik heb er eigenlijk niks bijzonders voor gedaan. Gewoon weinig gesnoept en veel gewandeld. Net na de bevalling ziet het erg misschien erg uit, maar het trekt echt vanzelf bij!

3. VSC

VSC Niet meer actief

Je bent nog jong. Ik ben ook net 20, kwam 17kg aan maar daar is alweer 12kg vanaf en mn buik is weer zoals ie was.

4. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    ...want als je 30 bent gaan de kilo's er ineens niet meer af? :(

Volgens mij heeft dat weinig te maken met je leeftijd en meer met je stofwisseling, de een is razendsnel van de extra kilo's af, de ander moet er hard voor werken en weer een ander die raakt het dubbele kwijt.

Afgezien van de kilo's moet je voor een strakke platte buik wel weer gaan sporten denk ik, dat heeft vooral temaken met je buikspieren die nu door de zwangerschap zijn opgerekt.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik was 19 toen ik beviel van mijn eerste en ik heb ook heel erg veel striae op mijn buik gekregen toen. Ik was 14 kilo aangekomen en dat was er na mijn zwangerschap ook weer af maar de striae blijft hartstikke flubberig... Ik heb ook hele brede strepen striae en hier krimpen ze helemaal niet helaas..

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook enorme straie op mijn buik en enorm afgevallen door middel van sporten maar ik heb wel overtollig huid jammer genoeg dus blijft toch flubbig maar dit verschilt per persoon, en dat weet je pas als je eenmaal weer helemaal de oude bent ! probeer je er nu niet druk over te maken....

7. VSC

VSC Niet meer actief

Als je ouder bent moet je over t algemeen idd veel harder werken om vet kwijt te raken dan als je jong bent. Je lijf en huid is dan sowieso een stuk strakker

8. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

Apr 8, 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb na mijn eerste zwangerschap ook wat striae op mijn buik bij mijn navel maar daar zag je op een gegeven moment bijna niets meer van. Ben ook gaan sporten (let op dat je niet te vroeg weer begint met buikspieroefeningen, daar doe je meer kwaad dan goed mee) en ik was weer heel tevreden met mijn buik!

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nou hier heb ik zoveel striae dat mijn huid never nooit meer strak gaat worden hoor. Buik en zij zijn echt voor 95% littekenweefsel. En ik ben ook nog jong.
    Was bij mijn 1e gelijk al en heb altijd een rimpelhuid gehad daarna. Is dus niet vanzelfsprekend dat het weer mooi wordt.

En de definitie van veel is ook nog verschillend, de 1 vind 20 strepen veel terwijl dit in mijn ogen maar een schijntje is.

10. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Lieve Valery,

Relax. Dit is van latere zorg. Ik zit ook helemaal onder. Ik vond het heel erg, maar mijn man interesseert het geen bal. Langzaam ben ik het gaan accepteren, nu met geregeld buikspieroefeningen (heeft heel lang geduurd voordat mijn buikspieren weer bij elkaar kwamen) is mijn buik weer zo plat als deze ongeveer was. Ben nog niet alle kilo's kwijt, maar ik zit wel weer lekker in mijn vel en voel me weer sexy. Net op tijd, want nu ben ik waarschijnlijk weer zwanger.

Ik denk altijd: als ik klaar ben met kinderen krijgen dan kan ik er altijd nog iets aan laten doen als ik het dan nog wil. ;)

Als ik jou was zou ik dit wel met je partner bespreken. Als hij weet dat jij dit moeilijk vindt, kan hij je misschien ondersteunen, jij kan zelf aangeven hoe je wil dat hij dat doet.

11. Muusje20

Muusje20 Actief lid

Nov 13, 2014
    264
    0
    0
    Oh meid, weet wat je bedoelt.. bij de eerste smeerde ik me eigen weet ik niet wat, maar hielp allemaal niets. zo'n 10 kilo kwam ik aan en hele buik + heupen onder de striae... het kwam allemaal weer goed. kreeg weer een plat buikje en je ziet nog wel de striae, marja dat hoort erbij ;) nu alweer zwanger dus, ben benieuwd hoe ik er na de 2e uit zie :D

12. valeryb

valeryb Lid

Jan 11, 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reactie's zitten wel verschillende tussen.
    Ik heb het er met mijn partner over gehad en hij steunt mij wel hij zegt zelf dat hij het niet erg vind en dat we samen kunnen gaan sporten na mijn bevalling :) (als dat samen gaat natuurlijk).
    Het gaat mij ook meer om de overtollige huid die misschien overblijft dat lijkt mij wel echt erg en het ligt denk ik idd ook aan de aanleg het vervelende bij mij is dat ik snel aankom maar ook erg snel afval dus ik jojo ook heel vaak. ik ben uitgerekend in juni en ga borstvoeding geven totdat ik naar school ga en daarna kolven en dan ga ik ook gelijk sporten dus ik hoop dat het goed komt!

In iedergeval bedankt voor de reacties ik zal het aan moeten kijken als het zover is :)

13. pafwaf

pafwaf Lid

Sep 22, 2014
    62
    0
    0
    meulebeke
    ik vind het iets raars striae, mijn eerste zwangerschap ook smeren smeren smeren, dat niet meer schoon is, toen 23 kilo bijgekomen, en ik had het ook serieus, tweede zwangerschap niet gesmeerd omdat ik het toch al had, geen bijgekomen eigenlijk, nu zoveel jaren later, had ik ondertussen een maagverkleining laten doen, daarna een buikwandcorrectie, tja wie ging er van uit dat ik ooit nog kids zou hebben, dus buikwand correctie laten doen in ene weg straei weg, nu opnieuw hertrouwd, en nieuw samengesteld gezin, en kriebelde voor nog eentje van ons twee, smeer nu elke dag en raar maar waar, ondanks mijn huid zo is aangetrokken geweest met die buikwandcorrectie heb ik nu op 36 weken nog niets van straei zitten, nu hoop ik op die laatste 4 weken dat ik er nog aan ontsnap ook

14. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    let er wel op dat als je borstvoeding geeft je niet te snel/veel af mag vallen. de afvalstoffen komen in de melk terecht, niet heel goed...

zoals hierboven al gezegd, rustig aan dat is allemaal van latere zorg!

15. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

Jan 24, 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier bij de eerste ook veel gekregen op de buik. ook gesmeerd als een gek. Inmiddels weet ik dat al die goedjes niet werken omdat het je onderhuidsbindweefsel is die scheurt en daar kan geen goedje tegenop. Bij de 2de geen streep bij de gekomen en nu tot op heden nog niks * klopt af * Na een tijdje vallen ze bijna niet meer op omdat ze lichter worden

16. Fem09

Fem09 Lid

May 7, 2015
    5
    0
    0
    administratief medewerker
    Amstelveen
    He allemaal! Ik had ook super last van striae. Maar ik heb het laten behandelen met carboxytherapie. Mijn striae is echt stukken minder. Het is wel een investering, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.

17. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Volgens mij helpt smeren niet echt, maar is het meer erfelijk bepaald!
    Mijn moeder en zus hebben het niet gehad en bij mij is iig tot nu toe ook nog geen streepje te zien en dan heb ik geeneens elke dag gesmeerd met een speciale crème. Alleen iets van bodylotion na het douchen, maar ook dat niet altijd.
    Dus je hebt er weinig invloed op ben ik bang..wat wel oneerlijk is natuurlijk! Hopelijk trekt het wel goed weg uiteindelijk en anders kun je het eventueel nog laten behandelen.

18. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    #18 NathalieD, May 7, 2015
    Last edited: May 7, 2015
    Ja iemand van 20 heeft een strakkere huid als iemand van 30. Lijkt me ook logisch. Hoe jonger, hoe minder je ervoor hoeft te doen om het in oude staat te krijgen (gemiddeld genomen). Ik was 19 bij de eerste en sporten was niet nodig om het plat en strak te krijgen. En de kilo's vlogen er vanzelf af. Ik hoor vaker dat bij oudere moeders het allemaal net wat langer duurt.

19. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Hahaha het spijt me maar dit klinkt echt als pure reclame :p Precies zoals je het bij die irritante internet reclames ook altijd ziet!
    Een account aanmaken en 1 bericht plaatsen voor alleen dit? ;) Heel geloofwaardig.

In ieder geval, ik heb ook heel veel striae gekregen, vanaf m'n zij naar m'n navel, boven en onder. Maar het maakt me echt heel weinig uit. Als je echt een schoonheidsideaal hebt voor jezelf is het misschien lastiger, maar ik vond dit wel het meest onbelangrijke dat ik tijdens m'n zwangerschap heb meegemaakt. Sowieso denk ik, als je zwanger (wilt) word(en), verwacht je dan dat je lijf net zo 'mooi' blijft als het was?
    En wat anderen ook zeggen: er is geen pijl op te trekken! Misschien wordt je huid weer gladder, misschien blijft het flubberig. Niets van te zeggen dus. :p

20. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Hier ook striae van mij eerste zwangerschap en bij mij heeft de vitamine E huidolie van De Tuinen enorm geholpen bij het vervagen van de littekens terwijl bio Oil bij mij niks geholpen heeft om het te voorkomen tijdens de zwangerschap. En ook na die tijd heft die dure olie weinig gedaan. Deze zwangerschap vanaf het begin de huidolie vitamine E van de tuinen gebruikt en heb er nu geen extra striae bij gekregen dus dat is echt een aanrader en niet zo prijzig!

daarnaast ben je jong en door gewoon en gezond te eten en 2 keer oer week te sporten raak je waarschijnlijk al snel de overtollige kilo's kwijt.

Share This Page