Striae ! :'(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door valeryb, 2 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valeryb

valeryb Lid

11 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt ja ik heb ook het idee dat bio oil gewoon een flut product is ik heb dat ook gebruikt om te smere maar ik kreeg ze gewoon op een gegeve moment ben ik maar gestopt want het had toch geen zin meer

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben 30 kg bijgekomen tijdens de zwangerschap en ben 33 jaar, striae had ik de eerste 37 weken helemaal niet en deed ook smeren met buikzalf, die laatste week stond ik in de ochtend op en leek ik wel een Zebra :$
    Mijn hele onderbuik en bovenbenen zaten ineens onder de striae, echt balen maar niks aan te doen.

Ik ben nu 8 weken na de bevalling 19 kg kwijt maar moet er dus nog 11, meer dan genoeg helaas.
    Sporten kan ik niet ivm lichamelijke beperkingen dus moet het echt hebben van mijn eetpatroon en wandelen.
    Direct na de bevalling had ik echt een hangbuik, maar goed, ik had tijdens de zwangerschap ook een gigantische buik.
    Nu is de buik wel iets terug getrokken maar ben er zeker nog niet tevreden mee, ik draag ook altijd nog positiebroeken want krijg mijn eigen jeans gewoon nog niet dicht.

Het sleutelwoord is echt geduld en doorgaan, uiteindelijk komt het wel weer goed maar dat heeft tijd nodig.

3. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, want jammer dat je striae hebt gekregen, maar inderdaad, ze zullen met de tijd vervagen en worden gewoon licht en dun, zodat je ze bijna niet meer ziet. Je zult als het goed is geen overtollige huid overhouden, dit gebeurt volgens mij als mensen echt extreem veel aankomen (niet tijdens een zwangerschap, maar gewoon). Tenminste, bij mij is er geen overtollige huid, wel is mijn buik minder plat dan voor de zwangerschap (niet dik, maar mijn buikspieren zijn duidelijk minder strak, meer opgerekt, ik heb verder niet gesport o.i.d. dus als je dit wel doel zal je waarschijnlijk gewoon je platte buik terugkrijgen!)

Wat gek trouwens dat ik lees dat je wel Bio Oil hebt gesmeerd en toch striae hebt... Ik was er namelijk van overtuigd dat ik er geen heb gekregen juist doordat ik dat heel de tijd heb gesmeerd!!! :p Niet eens Bio Oil zelf, maar zo'n goedkope variant van de Action... Dus misschien is het toch inderdaad de erfelijkheid en kan je er verder niks aan doen???

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

En of je losse huid over kunt houden van een zwangere buik.
    En striae is echt puur erfelijk. Smeren is fijn, maar helpt niks tegen striae. Wat ze ook beweren op de verpakking. Het gedeelte dat scheurt kan een crème niet eens bij komen, dat gebeurd veel dieper.

5. Fem09

Fem09 Lid

7 mei 2015
    5
    0
    0
    administratief medewerker
    Amstelveen

Nou als het reclame zou zijn, dan zou ik wel de naam noemen hoor waar ik het heb laten doen. Ik zeg alleen wat ik tegen mijn striae heb gedaan!

6. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Aan de striae kan je niets doen. Ik smeer om de dag bio oil.. Me buik,benen en billen. Gelukkig tot nu toch niks (hopelijk blijft dit de laatste weekjes zo, maar mijn moeder had van mij precies 4 streepjes oo haar buik oo het laatst, dus mocht ht zo zijn.. So be it)
    Maar toch ontdekte ik net een heel klein striatje boven mijn bil, en eerlijk.. Ben aangekomen op mijn heupen, bovenbenen.. Maar mijn billen? Nee die vallen nog het meeste mee.
    Dit verklaard wel dat je idd kan smeren tot je een ons weegt, maar ik doen het gewoon omdat ik het lekker vind :)

7. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Nou mijn moeder heeft 3 zwangerschappen geen streep gehad en ik heb er genoeg, vooral aan de zijkant gelukkig maar ook middenop begint het nu te komen. Beeb mag eruit! :( Ook elke dag gesmeerd trouwens, helpt alleen tegen droge trekkerige huid, niet tegen striae.

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik ben de 1e zwangerschap zo'n 12 kilo aangekomen en heb toen minimaal stria overgehouden. Je zag het alleen als ik in fel daglicht stond en dan nog viel het sommige mensen niet eens op.
    Deze zwangerschap nog geen extra stria gekregen maar zijn die mini streepjes van mijn 1e zwangerschap uit gaan rekken:) Ik hoop echt dat ze straks weer helemaal terug gaan trekken na de bevalling maar ik ga er maar vanuit dat het nu wel zichtbaar blijft.
    Nu duimen dat er geen extra strepen bij komen. ;)
    Ik smeer trouwens met bio oil al vanaf dat ik wist dat ik zwanger was. Of het helpt, geen idee. Maar kan nooit kwaad en mijn huid word er minder droog van.

9. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Ik denk niet echt dat je er iets aan kan doen. :( Het hoort er denk ik gewoon een beetje bij.
    Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en ben ongeveer 16 kilo aangekomen. Enige aparte is dat ik geen striea op mijn buik krijg maar op mijn onderrug. :(

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik denk dat bij mij de leeftijd een positieve factor is geweest. De huid is toch wat minder strak en rekt wat makkelijker mee. Toen ik mijn dochter kreeg, was ik 'al' 40. Geen streepje eraan overgehouden. Wel gesmeerd trouwens, met Bepanthen. Nu ben ik 42 en weer zwanger. Merk dat ik ietsje minder plichtsgetrouw ben met smeren ... Het zal allemaal wel wat meevallen ... En anders, ach, ik krijg er het allermooiste wonder voor terug. De rest is niet belangrijk. Zo cliché, maar zo waar.

Deel Deze Pagina