Striae

Discussion in 'Zwangerschap' started by Braam0, Mar 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Pff hou maar op. Heb soms ook echt het gevoel dat mijn vel op knappen staat. Ben vanaf de puberteit al erg aan het jojoën geweest met mijn gewicht, dan weer heel slank en flink aan het sporten en dan weer aan de wat meer gezette kant. Misschien dat het daar ook mee te maken heeft. Ben alleen wel bang omdat het nu zo vroeg al begint dat het wel erg gaat worden helaas. Hoe zit dat bij jou?

2. newdawn

newdawn Bekend lid

Apr 20, 2014
    782
    0
    16
    Helpt niks tegen. Ik had een paar streepjes tijdens de zwangerschap gekregen, maar na de bevalling zit ik eronder. Is waarschijnlijk gekomen door het persen.

3. mariamK

mariamK Lid

Sep 19, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas ook ik heb er last van. Maar inderdaad niks aan te doen toch blijven smeren hhh

4. Fem09

Fem09 Lid

May 7, 2015
    5
    0
    0
    administratief medewerker
    Amstelveen
    Het is denk ik (zoals de meeste al zeggen) erg verschillend of en hoeveel last je van striae krijgt bij je zwangerschap.

Ik heb zelf heel veel last van striae gehad bij de geboorte van mijn eerste kind. De striae is vooral ontstaan op mijn buik en benen. Dit komt mede ook door de flink gewichtstoename tijdens deze periode :(. Ik heb hier verder niets aan gedaan tot na de geboorte van mijn tweede kind. Daarna ben ik weer meer gaan sporten en heb ik flink wat gewicht weer verloren. Uiteindelijk heb ik er toch voor besloten om een laserbehandeling te ondergaan bij kliniek van Dr. Frodo. Ik begon me namelijk er echt aan te storen. Vooral toen ik eigenlijk weer op gewicht was. Ik heb een combinatie van behandelingen gehad met o.a. een Fractional laser en carboxytherapie. Ik moet zeggen dat ik nu veel minder last heb van striae. Het is een stuk minder zichtbaar en ik voel me er beter bij.

Kortom, een zwangerschap brengt vaak zoveel veranderingen met zich mee. Gelukkig bestaan er tegenwoordig veel goede methodes om de klachten te verminderen :).

Share This Page