Striae

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mien30, 20 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Wat smeren jullie tegen striae?

2. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Een speciale mama olie, maar mijn ervaring is dat het niet heel erg uitmaakt wat je smeert. Je moet de huid goed insmeren met een rijke olie/crème, hier volstaat een bodybutter bijvoorbeeld ook al. En goed inmasseren. Maar echt helpen tegen striae doet het niet hoor, al schijnt het masseren wel iets te helpen. Sommigen hebben geluk en de andere pech.

Op de striae die ik nu al heb smeer ik bio oil.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Striae zijn onderhuidse scheuren in de huid. Een creme komt niet zo diep, dus smeren helpt helemaal niks. Het heeft meer met je leeftijd te maken. Hoe jonger je bent, hoe groter de kans op striae. En met een stukje erfelijkheid.

4. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Niks helpt echt overduidelijk. Ik was dan ook de sjaak bij de eerste en zal nu er weer aan moeten geloven.

Het enige wat ze hebben gevonden waarvan ze denken dat mogelijk zou kunnen helpen is Centella olie. En dat moet je (verdund met andere olie) 2x per dag 15 min inmasseren. Striae

Na de bevalling kun je smeren met Vitamine A creme en eventueel lasertherapie kunnen laten doen.

5. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Helaas helpt idd niets tegen de striemen. Ik heb vanaf het begin 2 keer per dag gesmeerd, maar zit er toch onder. Wel kan het helpen tegen het trekkende gevoel. Ik had van de operaties na de eug's kleine littekens die pijn deden toen mijn buik ging groeien. Daar voelde de mammaolie wel erg fijn op.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Smeren tegen striemen werkt niet helaas.

Ik smeer elke dag wel tegen de jeuk van die striemen. Dat helpt gelukkig wel. Ben net een tijger nu hahaha.

7. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Smeren helpt niet tegen straie.
    Ik heb nooit gesmeerd (met dat doel, wel gewoon omdat het fijn is 😊 ) en had na de bevalling van de oudste striae, zag ik (dat zie je pas naderhand haha).
    Gek genoeg was het een poos later helemaal verdwenen.
    Het verschilt enorm per persoon en je kan er niks tegen doen 🙄 helaas helaas.

8. Melanie1987

21 nov 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga tegen alles hierboven in. Ik hoorde het zo vaak tijdens mijn vorige zwangerschap: "smeren helpt niet, het zit in de familie, dus je krijgt gewoon striemen."
    Ik wil altijd zelf ervaren of het daadwerkelijk zo is. Ik heb helaas al striemen op mijn heupen, bovenbenen en billen. Dit doordat ik 10 kilo aankwam toen ik begon met de pil. Met andere woorden; ik ben vatbaar voor striae.

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap vanaf 5 weken 2 maal daags gesmeerd met Bepanthen striemenbalsem. Het kostte me aardig wat centen, maar wat had ik het ervoor over. Ik was 21 kilo aangekomen ( ik woog begin zwangerschap 50 kilo!), dus als er iemand dan striemen zou moeten krijgen, ben ik het wel. Maar niets! Alleen het gebied bij mijn navel heeft wat kleine scheurtjes en ik moet zeggen, het kan best dat ik er niet zo goed op heb gelet dat ook in te smeren.
    Kortom, ik zie mezelf als het levende bewijs dat het wél kan helpen. Je moet er alleen wel wat voor doen.
    Toevallig het gisteren nog gevraagd aan mijn huidtherapeut en als iemand het zou moeten weten, is zij het wel. Ook zij geeft aan dat het wel degelijk helpt, omdat je de huid soepel en vettig huid en ervoor zorgt dat je huid veel meer kan hebben.

Mijn advies: Gewoon lekker smeren als je er zelf wel in gelooft!

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    De striae creme van Rituals. Ruikt fantastisch, maar helpt voor geen meter. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af of er uberhaupt iets is wat helpt tegen striae.... Hoort er helaas nou eenmaal bij.

10. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik lees ook even mee. Wil toch ook wel gaan smeren maar weet helemaal niet waar mee.

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Weleda olie!

12. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Hier nooit gesmeerd tegen de striemen... Heb in mijn eerste zwangerschap drie kleine streepjes aan beide liezen over gehouden. Tot nu toe (35 wk) nog niks nieuws erbij.
    Mijn zus daarentegen heeft dagelijks meerdere malen gesmeerd, met twee verschillende dingen in twee verschillende zwangerschappen. Ze heeft een buik waar een tijger jaloers op zou zijn. Haar benen zijn aan de bovenkant ook net tijgertje..

13. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ik smeer 2x per dag bio Oil, dure hobby maar bij mijn eerste zwangerschap niks, ook smeer ik tussendoor vaseline crème
    Hopelijk kom ik er nu ook zonder strepen vanaf.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Helaas bewijst het niets (want je kan niet toetsen of je wel straie had gekregen als je niets gesmeerd had), maar fijn dat jij er geen last van hebt gehad. :)
    Ik heb nooit echt gesmeerd (zo af en toe als ik even een momentje wilde hebben), 3 keer ruim 20 kilo aangekomen en ook alleen wat haarscheurtjes bij de navel. Terwijl ik ook straie heb op m'n heupen en borsten van de puberteit.
    Dus als ik er een heleboel op had gesmeerd had ik hetzelfde als jij kunnen zeggen ;)

Dat gezegd hebbende, smeer je lekker in als dat goed voelt.
    Helaas helpt het niet het voorkomen, maar het houdt de huid vast lekker soepel en dat is ook zeker fijn! :)

15. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Nou ik heb mooi mijn eigen oliemengsel gemaakt met daarin de centella asiatica waar ik het eerder over had en 15 min gesmeerd. Ben pas 26 weken en nu alweer nieuwe scheurtjes, potverdorie! Nog veel eerder dan bij mijn zoon, dat had ik echt niet verwacht... grrrrrrrr

16. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Tnx allen!
    Ik smeer sowieso iedere dag met rituals, maar het is meer het idee.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.950
    14.996
    113
    Een of andere fles uit spanje meegenomen "anti-stretchmarks" met een doseerpompje er op. Ik heb al tijgerprint op mn heupen van de pubertijd dus ik ga hier niet zonder nieuwe streepjes vanaf komen, maar de creme is zaaaaaalig en trekt heerlijk in. Is t niet voor de striae dan wel voor een heerlijk poedelmomentje voor jezelf, dr wordt tenslotte hard gewerkt zo die 9 maanden 😁

18. Dropje24

Dropje24 Lid

27 okt 2015
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Hier wel het voornemen gehad te smeren, incidenteel ook gedaan.. Ben er streeploos doorheen gekomen. Had anders verwacht aangezien ik in mijn puberteit voor mijn gevoel van mijn knieën tot mijn heupen gestreept was.
    Maaaaar het is wel heerlijk om te doen en even bewust bezig te zijn met je buik. Ik mis hem enorm! (Ben alle pijntjes en klachten allang weer vergeten)
    Smeerse!

19. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Hier iedere dag vanaf het begin netjes 2x gesmeerd en heeft niks geholpen... Striae zit overal, m'n heupen, buik, navel, benen... Ik smeer door totdat de striae verkleurd naar m'n huidskleur. Het is nu blauw/paars.

20. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb de eerste zwangerschap braaf gesmeerd, 2x per dag. Maar na 40 weken was de rek er toch wel uit en heb ik op mijn onderbuik striae gekregen. Ik was maar 9 kilo aangekomen. Tja, ik geloof dus wel in aanleg. Mijn vader had zelfs wat op zijn billen haha. En mijn moeder helemaal niets nergens. Deze zwangerschap smeer ik pas als ik een droge huid krijg of jeuk.

Deel Deze Pagina