Mannen die lezen????!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door doornroosje85, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    Hoi meiden

Ik was even benieuwd naar jullie verhalen. Ik ben nu bijna 24 weken zwanger:) en heb al veel gelezen over de zwangerschap en toekomstige verzorging en opvoeding van die kleine. Maar hier komt het, mijn vriend leest echt helemaal niks hahaha:D. Verder is hij super begaan hoor bij de zwangerschap, maar er over lezen niet dus.

Hebben jullie mannen dat ook?

Groetjes

2. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Ben nog niet zwanger, maar al wel aan het lezen...
    Kan me voorstellen dat mijn vriend dit ook niet doet als het zover is. Fijn dat hij verder wel betrokken is. Heb je er echt last van? Kan je hem niet af en toe vertellen over wat je leest!?
    Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

3. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Hier precies hetzelfde hoor, maar ik verwacht het ook niet van hem. Hij heeft het wel met vrouwelijke collega's over de zwangerschap en bevalling en hij heeft ook allemaal van die baby cadeaudozen aangevraagd, dat soort dingen vind ik dan wel weer schattig.

Ik heb hem trouwens wel laatst een paar pagina's onder zijn neus gedouwd waarin in werd gegaan over de rol van de partner tijdens de bevalling, vond ik wel even fijn als hij dat zou lezen... maar heeft hij nog niet gedaan haha....
    ach, ik klets hem wel bij met alles wat hij wil weten....:)

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Mijn man heeft onderhand meer gelezen dan ik, maar kan me voorstellen dat er ook mannen zijn die dat niet hebben. Al moet ik zeggen dat ik het wel fijn vind dat hij zoveel gelezen heeft, begrijpt hij me meestal wel beter als dat hij dat niet gedaan zou hebben denk ik.

5. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Mijn man leest ook nooit iets.. terwijl ik echt álles lees. (dat is soms ook om gek van te worden) Ik vind het wel jammer, maar ach, ik vertel er zoveel over dat hij ook een expert begint te worden wat betreft zwanger zijn. Hij is trouwens bioloog, en heeft ook een keer een cursus embryologie gedaan, dus ik geloof dat hij er op zich best veel verstand van heeft haha!:p Hij heeft trouwens wel ooit stiekem in één van mijn boeken gelezen.. ;)

6. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    @machsdoch: hahah nou dan weet hij vast wel hoe de bloemetjes en bijtjes werken idd haha.

@juditha: nee heb er helemaal geen last van hoor, als ik iets lees wat ik grappig of interessant vindt dan vertelt ik het hem. Soms denk ik alleen jeetje zodirect ga ik bevallen en dan weet hij niet eens wat er moet gebeuren (bij wijze van spreken he) haha.

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Haha, denk dat het wel mannen eigen is. Zeg nou zelf.. hoeveel mannen lezen een handleiding voor ze een kastje oid in elkaar zetten :D

Mijn vriend heeft wel "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun gelezen. In het begin met tegenzin, maar nadat ik een pagina had voorgelezen heeft hij het hele boek in een avond tijd uitgelezen haha!

8. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Tja, hier hetzelfde. Doet al het mogelijke voor mij en de baby, maar lezen, nee. EN ik verwacht het ook niet. Ik lees zelf ook weinig. Misschien ben ik wat te nuchter maar ik/we vertrouwen op ons gevoel, op de doktoren, op de kraamzorg die dadelijk komt en ons dingen uitlegd, op ons ouders-instinct. Zoals mijn omaatje mooi zei gister; vroeger konden we niet eens lezen!!!! En zijn ze keurig groot om geworden ;)

Grtz Marieke

9. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    Nou ik heb het boekje van Kluun besteld bij bol.com. Iemand anders had ook al gezegd dat die erg grappig was dus ben benieuwd:p

10. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    zelfde hier, maar toen Mila geboren was wist hij ineens alles! dus of een natuurtalent, of stiekem snachts gelezen hehe..

11. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    ik heb er een thuis die doodleuk zegt:"ik hoef niets te lezen want jij leest al voor 2 en je houdt me op de hoogte" (irritant... maar waar)

12. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mijn vriend leest er ook niks over.. tenminste niet uit zichzelf..als ik wat interressants lees dan lees ik het aan hem voor, of dan laat ik het hem zelf lezen..maar ik zie hem nog niet uit zichzelf éénvan mijn boeken pakken!

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gewoon voor vaderdag het boek van Kluun halen en deze aan hem geven.
    Mijn ventje is ook niet zo van het lezen maar heeft dit boek(je) in een ruk uitgelezen en smakelijk zitten lachen.
    Je heb trouwens nog meer boeken over vader worden enzo die je hem kado kan doen.
    Heb nu een boekje vaderschap voor beginners voor mijn vent gekocht dus kan hij weer even bijlezen.

Oh enne de zwangerschapstijdschriften leest hij hier trouwens ook.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hihi, mijn vent leest alleen bij de leuke weken, bijvoorbeeld toen ik 30 weken zwanger was, of 20. Dat is dan bijzonder en dan kijkt hij wel op internet.

Oh, en hij is druk bezig in het boek 'de eerste 18 maanden' over baby's en zo. Helemaal voorbereid ;)

15. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    M'n vriend heeft een boekje van mijn moeder gehad en dat vond hij erg leuk. Het is van Kluun Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Het schijnt echt hilarisch te zijn.
    Hij had het binnen 2 dagen uit.
    Het is door een man geschreven en daardoor echt luchtig en leuk om te lezen.
    Hij is zelfs raar aangekeken in de trein omdat hij zo hard moest lachen om de dingen die er in stonden.
    Dus wil je graag dat je man een boek leest raad ik jullie zeker deze aan. Het word heel leuk verteld en toch weten ze heel veel van je zwangerschap;)

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn vriend leest wel veel, de ouders van nu en de viva mama. hij heeft ze zelfs naast zijn bed liggen. best bizar eigenlijk haha!

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    mijn vriend leest ook niet veel hoor...hij kijkt nooit op internet ofzo om iets op te zoeken over de baby. Hij leest wel in de babygids die we hebben gekregen en hij maakt er gelijk een hele studie van, dus betrokken is hij wel, op zijn manier :)

18. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Mijn vriend leest rustig mee in al die bladen van ouders van nu en wij jonge ouders en die hele stapel tijdschriften die ik van collega's heb gekregen.
    Maar echt boeken lezen over zwangerschap en opvoeding doe ik ook niet.
    Ik heb voor vaderdag wel een boekje gekocht: de leukste spelletjes voor baby en papa. Maar da's ook stiekem wel een leuk boek voor mama.

19. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Mijn vriend leest wel die baby magzines die ik meeneem. Hij weet van bepaalde onderwerpen meer af dan mij! :) Maar van sommige dingen weet ik gelukkig weer meer af :D.

20. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Mijn ventje en lezen:(
    Dat zal een schok gaan worden als ie dat doet :$

nou moet ik er bij zeggen hij het ook wel fijn vind als ik iets voorlees.:D

Deel Deze Pagina