Leuke (over)grootouders met verhalen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gentle, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Toen ik van de week bij mijn opa en oma (de overgrootouders van ons kindje) op bezoek was kwamen er natuurlijk verhalen over "vroeger" naar boven.

Zo vertelde mijn oma dat ze bij een van haar kinderen (ze wist niet meer welke ;)) op de fiets zat toen de weeën begonnen. Tsja, geen mobiel, fietsend tussen afgelegen weilanden en boerderijen, dus ze had maar doorgefietst naar huis. Thuisgekomen had ze een uur later haar kind in de handen!!

Heel grappig om te horen hoe dat vroeger ging. Hebben jullie ook zulke gekke verhalen gehoord van je ouders/grootouders over hoe dat in hun tijd ging? Ik ben benieuwd!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

niet echt een gek maar wel een bizar verhaal:

mijn moeder ontdekte pas in het 3e trimester dat ze zwanger was van een tweeling (mijn broertjes) de vlos had het niet gevoeld en wilde het eerst ook niet geloven.

en wel grappig was dat ik al 2 jarig wurmpje eerst niet wilde geloven dat ik 2 broertjes had gekregen, voor mij waren de 2 baby's één en dezelfde :D
    later noemde ik ze heel trots in 1 woord: "WouterRukker" (mijn broertjes heten Wouter en Rutger) :)

3. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja hier mijn oma ook.
    Ze vertelde dat ze bij haar eerste (mijn oom) 20 nachten lang weeen heeft gehad. Echte weeen, maar zakte steeds weer af.
    Op de 21e dag van de weeen is hij geboren.
    Bij mijn moeder ging het zo snel.. na een uurtje weeen kwam de vroedvrouw (zoals zij het noemt), braken direct haar vliezen en 15 minuten later was mijn moeder er.

Ook vertelde ze dat zij bij de geboorte maar 3 pond was! 1,5 kilo!!!
    Weet verder niet of en hoe lang ze in het ziekenhuis gelegen heeft, maar ze is nu in ieder geval nog springlevend.

Mijn moeder heeft 3 dochters, de eerste ingeleid.. binnen 4 uur na de eerste wee was mijn zus er. Ik kwam zelf en met 4 uur en 1 kwartier na de eerste wee was ik er. Mijn zusje kwam ook zelf en die was er 1,5 uur na de eerste wee (mijn vader was de wieg nog in elkaar aan het zetten)..

Mijn schoonmoeder heeft allerlei bevallingen gehad, hier niet echt over verteld (wordt niet over gepraat met anderen in de cultuur) maar wel gezegd dat meisjes vaak sneller geboren worden.. De bevalling is dan vaak wel heftiger.

Nou we zullen zien haha

4. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    heb vanaf het moment dat mijn dochter is geboren een hele andere kant van mijn oma gezien, wat is die grappig zeg.. ze heeft 3 kinderen, die allemaal op zn zachtst gezegd vrij stevig zijn, en dat voor een vrouwtje die zon 1.50 is en maximaal 50 kilo weegt!
    het kwam er op neer dat ik maar een makkelijke bevalling had gehad, want zij was bijna ontploft.. wat wil je met 3 van die enorme kinderen? (haar woorden)
    heb zo met haar gelachen, was in een klap niet mijn oma, maar gewoon een vriendin!

5. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Mijn oma kan ook altijd met zo'n pijnlijk gezicht naar m'n moeder kijken als ze het over de bevalling heeft, echt hilarisch. M'n oma is een 37 kilo wegend sprietje, en mijn moeder werd geboren als dikke acht-ponder wat vooral voor die tijd erg zwaar was.

Ook kan ze nog steeds pisnijdig worden over de arts die er uren over deed om een keer op te komen draven, terwijl ze al persdrang had. "Ja...", zegt ze dan, "tegen de tijd dat ie kwam was die persdrang natuurlijk al weer ver te zoek he?!"

Ik lacht me iedere keer een natte broek als ze dat zegt. :p

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Haha mooie verhalen.. Mijn oma (dus de aanstaande overgrootmoeder van de baby) vertelde gisteren dat al haar kinderen acht à negen pond wogen. Nou zijn het ook flinke mensen aan die kant van de familie (ik lijk op de andere kant, ben klein en vrij slank), maar oma had dus ook bij elk van haar vier zwangerschappen een enorme buik. Hoogzwanger van de jongste en met drie kinderen om zich heen stond ze op een dag gebukt de vloer te dweilen. Ze is nooit meer vergeten hoe de buurvrouw haar toen aankeek: met ogen als schoteltjes!

8. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Weet nog wel hoe mijn moeder over mijn geboorte kon vertellen. Ze had al 5 dagen weeen, maar schoot niet op. Pas toen ze riep dat ze haar maar naar huis moesten laten gaan, want daar kon ze ook wel dood gaan, en dat als dit een ziekenhuis voor moest stellen je beter op straat af was, ben ik met een keizersnede gehaald :p
    Volgens mijn oma stelde mn moeder zich aan. Zo erg kon het vast niet zijn volgens haar.... ;)

Deel Deze Pagina