Doet dat meer pijn ? Ik ben zwanger van de tweede, ik herken dit allemaal niet zo. Meer urineverlies, maar lees dat het normaal kan zijn. Maar heb bekkeninstabiliteit, en nu sinds een paar dagen heb ik met lopen best kramp. Het is dan aan de bovenste stuk, dus niet onder. Is echt geen prettig gevoel. Dus ja, ben best beetje bezorgd, weet dat er bandenpijn bestaat, maar dat is toch meer in je onderbuik ? Ik heb het dus met bepaalde bewegingen, dus dan met lopen (gewoon rustig lopen) en hij voelt dan heel erg krampachtig aan, alsof je een giga harde buik hebt. Dus was even nieuwsgierig, als de kleine met zijn / haar hoofd naar boven ligt en dus met voetjes naar onder, kan dat pijnlijker aanvoelen ? Bedankt alvast !
Onze dochter was een 'stuit' en lag bijna de hele 2e helft van de zwangerschap met haar hoofd bovenin. Ik heb daar geen extra last van gehad, en kan bijvoorbeeld ook niet meepraten over trappen in mijn ribben oid, want dat heb ik dus nooit gevoeld tijdens die zwangerschap. Ik voelde op het laatst wel heel duidelijk haar hoofd net onder mijn ribben. Maar dat was noit vervelend of pijnlijk. Zelfs niet op het eind. Toen voelde ik haar juist vooral onderin op/tegen mijn bekken. Ik denk dat de klachten die jij hebt wellicht door iets anders veroorzaakt worden.
ik had het meeste last toen meneer in het begin al met zijn hoofd in mijn bekken lag (was al erg vroeg, heel raar). nu ligt hij sinds ongeveer 2 maanden in stuit en sinds een week of 3 is hij aan het indalen. dat doet me wel godsgruwelijk veel pijn. met name in mijn onderbuik, kruis en liezen. toen mijn BI op kwam zetten had ik ook vaak pijn onderin, maar dat waren meer steken. na lang zitten was wel alles verkrampt en dat kon ook echt pijn doen. het indalen voel ik relatief meer in mijn liezen.
Die van ons ligt steeds om en om. De ene keer met een echo zien we het in stuit en de volgende keer steeds weer andersom. Ik voel het ook vaak, de ene keer heb ik 'fijn' getrappel bovenin en dan weer onderin. Het 'grove' bewegen is met het hoofdje en rug en het fijne met de beentjes (denk ik) Nu istie nog maar klein dus ik heb er nog niet veel last van, alleen soms een gevoelige trap in m'n blaas. Hopelijk ligtie goed als de indaling begint, maar dat duurt nog wel een poosje bij mij.
Ons kindje ligt met het hoofd naar beneden, maar hier sinds 3 weken ook verschrikkelijk veel pijn door het indalen. Onderin mijn buik en in mijn liezen, trekt vaak ook door naar mijn benen. Dus dat maakt blijkbaar niet uit, stuit of hoofdligging. Ik hoop dat de kleine nu eens een keer helemaal is ingedaald, heb ik misschien nog wat rust voordat de weeen beginnen . Voordeel is wel dat weeen niet zo belachelijk lang duren (heb soms een half uur achter elkaar pijn die ik moet wegpuffen...).
Ligt ie niet juist te draaien? Dat was bij mij het pijnlijkste van allemaal , minstens net zo erg als weeen...God, wat deed dat zeer!