Uh, je bent nog helemaal niet zo heel ver in je zwangerschap hoor. De meeste striemen komen pas tegen het einde. Dus je kunt hier nog helemaal niets over zeggen. En omdat het misschien bij jou niet gebeurt, wil dat nog niet zeggen dat erfelijkheid onzin is
Dat het erfelijk bepaald is, is helaas waar. MAAR: Dat betekent alleen dat je als dochter van een moeder met striae een grotere kans hebt op striae dan als dochter van een mama zonder. Het wil niet zeggen dat jij het wel of niet kunt krijgen alleen maar omdat je moeder het wel of niet had. Ditzelfde geldt voor andere erfelijke aandoeningen... dat je kans groter is... of juist kleiner... maar het is geen garantie.
ik denk inderdaad als je 16 weken zwanger bent dat je daar nog niet heel van kan zeggen je moet nog een heeeeel eind (rekken )ook.. gewoon smeren damens kan geen kwaad ..
Merle; ik zeg niet dat het onzin is, ik zeg dat IK het niet met de erfelijkheidstheorie van striae eens ben! Dit naar aanleiding van mijn persoonlijke ervaring. Mijn moeder had met de eerste al vreselijk last van striae op haar buik en al ver voor de 16 weken. Ik heb ook foto's gezien van meiden die minder ver waren dan 16 weken of met een minder grote buik die er al last van hadden. Ik denk dus dat ik het niet in een ernstige vorm ga krijgen. Ik denk wel dat iedere vrouw naar het einde toe wat streepjes krijgt, maar mijn moeder had echt ernstige scheuringen op haar buik. Ik kan dan trouwens wel nog niet zo ver zijn, maar in omvang ben ik al wel 20 cm. gegroeid en erg hard de laatste twee weken. Ik heb trouwens nog nooit ergens gelezen dat het erfelijk zou zijn. Op een site van dermatologen vond ik dit: "Soms is er een familiaal voorkomen". dat zegt dus niet dat het sowieso erfelijk is.
Ik smeer mijn buik in met zwangerschapolie van Wedela..Ik vind de olie erg lekker . En voor mijn gevoel denk ik dat olie eerder gaat helpen dan gewone creme (dat is mijn gevoel he)! Ik kan verder niet zeggen of het helpt ja of nee! Aangezien ik nog maar 18 weken zwanger ben en dat het normaal is dat je dan nog geen of niet zoveel straie hebt. (in de meeste gevallen dan!) Maar goed ik denk wel dat ik het krijg, ik heb 4 zussen en 2 hebben er weinig last van en de andere 2 behoorlijk wat aan overgehouden + flubberbuikje. En eerste 2 hebben ook weer een strakke buik. Maar die hebben ook wat een andere huid. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Ik heb geen idee. Want ze hebben alle 4 raak gesmeerd!