Strijd met schoonfamilie lijkt eindeloos!

Discussie in 'De lounge' gestart door sjorsjette, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mag ik vragen "waar" de "oorlog" precies over gaat dan, wat het problem is? of gewoon het feit dat jij en je Smoeder elkaar niet liggen...? lijkt me lastig..... jeman en zijn zus kunnen wel goed samen?

In ieder geval fijn dat er een vicieuze cirkel is doorbroken met je Smoeder! als je zwager/szus hun dan ook hiernaar kunnen gedragen, dan is er een "gedoogbeleid" toch :)

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    nou sorry hoor maar daar was ik dus echt wel snel klaar mee! Dat moeten ze mij echt niet flikken. Als manlief zo graag contact met ze wil blijven houden moet hij zelf er maar wat meer moeite voor doen (na wat ik gelezen heb ;) ) en ook op komen voor jou hoor! Jij doet je best om het contact niet te laten verwateren en volgens mij doe je het ook nog alleen maar voor je man wat ik eruit kan begrijpen..
    En dan krijg jij deze sores over je heen..Niet eerlijk hoor! Gaat er bij hun dan ook geen belletje rinkelen van heej wacht eens even, wij krijgen maar steeds mailtjes ed van haar ipv onze eigen zoon...
    Ik zou het er eens duidelijk met je man over hebben dat dit zo niet langer gaat en dat hij het nu echt zelf moet doen. Hoop dat hij het inziet... En geen keuze kunnen maken kan ik me wel wat bij voorstellen, maar als ik jou man was en deze mail te lezen kreeg dan was het mij wel duidelijk achter wie ik zou staan.
    Sorry als ik grof overkom maar kan me er best pissig over maken ;).
    Hoop dat jullie er snel uitkomen want dit gaat zo niet langer..

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    duidelijk, ze is er dus nog niet aan toe om haar zoon los te laten ofzo:(;):x

4. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    als je vriend het niet doet dan lijkt het net alsof het hem ook niet echt interesseerd, bedoel je weet toch wel wanneer je ouders jarig zijn en wanneer het een feestdag is... Dan laat ze maar denken dat het door jou komt.. jij hebt je best gedaan, en jij weet hoe het werkelijk zit, ze komen zichzelf dan nog wel een keertje tegen..

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Sjorsette, hartstikke goed gedaan! Heb de indruk dat je het aan de telefoon heel goed hebt gedaan (hoewel ik vriendlief had laten bellen), en je niet hebt laten verleiden ook boos te worden en een discussie aan te gaan, en dat is hartstikke moeilijk! Petje af dus! En zo te lezen is de lucht ook een heel eind geklaard na jullie gesprek. Hopen dat iedereen zich ook aan de afspraken houdt, en dat dat de relatie inderdaad ten goede komt!

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Oh jeetje echt zo herkenbaar allemaal. Wij hebben ook een flinke geschiedenis met ellende achter ons met mijn schoonouders. Mijn man wilde al eerder het contact verbreken maar ik was degene die hem steeds maar overhaalde om weer te gaan praten. Helaas is het uiteindelijk toch misgelopen en ben ik, na alle moeite die ik voor hun heb gedaan de schuldige van alles. Wij hebben na de geboorte van ons 3e kindje een brief gestuurd om t eproberen het contact weer wat te herstellen maar helaas kregen we een brief terug waarin nogal wat verwijten stonden maar ze schreven wel dat we welkom waren. Mijn vriend was er toen zo klaar mee en heeft besloten om het allemaal achter hem te laten en er niet meer langs te gaan. Ik moet zeggen dat ik het er erg moeilijk mee heb dat ik niet even langs kan (ookal is er veel gebeurd en wordt er vooral naar mij gewezen terwijl ik er echt niks me et emaken heb gehad) Ik vind het jammer dat onze kinderen hun opa en oma niet kennen en andersom. Dat zal trouwens altijd wle zo blijven.
    Mijn man heeft voor ons gekozen toen hij het gevoel had dat hij moest kiezen, nu moet ik achter hem en zijn beslissing staan iets wat ik toch wel lastig vind. Het is zelfs zo erg dat hij toevallig vandaag zijn ouders uit zijn testament heeft laten halen. Behoorlijk definitief dus. Ik wil daarom benadrukken dat je goed moet nadenken welke beslissingen je maakt. Als er helemaal geen contact meer is, is het lastig het weer te herstellen. Bij ons zijn er echt een paar erge dingen gebeurd maar ondanks dat, mis ik z enog erg vaak.

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    De oorlog is ooit begonnen tussen mij en man van mijn jongste szus. Meteen was zij (szus) en mijn vriend erbij betrokken... wij hadden dus ruzie met z'n vieren. Later is andere szus en moeder mee gaan bemoeien.. toen was de fam oorlog daar. Schelden, schreeuwen, verw naar elkaar.. geen contact enz. Nu zijn we al een behoorlijke tijd bezig op de bouwen/pakken, maar gaat dus zeker niet zonder slag of stoot. Smoeder, szus & ik zijn eerders (tot die ruzie) bijna beste maatjes geweest.... kon hun ver voor mijn vriend, ging heeeeeeeel goed met ze om en we deelde elkaars problemen, hielpen elkaar, waren altijd samen enz. Er was dus behoorlijk wat stuk gegaan.

Szus en man zullen niet volgen vrees is/wij. Zij zijn samen echt geval appart. Ben bang dat dit stuk nog wel even door zal gaan... of misschien zelfs wel echt nooit meer goed zal komen.

Maar al met al hebben we toch een ''nieuw'' begin met smoeder.

8. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @twinkle star
    Meid wat heftig!!!
    Wij realiseren ons dat als we nu de handdoek in de ring zouden gooien of als we haar dat zouden laten doen (zoals ze bijna wilde doen uit wanhoop) dat het dan idd voor later heel moeilijk zou zijn om wel weer contact te hebben. We hopen dat dit gaat werken... dat we open en eerlijk blijven (dus ook zij) en tja... als het maar niet ''slechter'' word ten opzichte van nu...

9. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ALL
    meiden ben echt dood moe geweest dinsdag en gister... echt nog een na-sleur aan vermoeidheid van het ''bozemail&tel'' weekend en maandag avond/nacht!

Ik hoop echt (durf soms niet te hopen) maar goed ook ik zal wel mijn best moeten doen positief te blijven denken.. dat we ons allen aan de afspraken gaan houden. Dus idd ook vriendlief... Verders is duidelijk aan mijn vriend te zien dat hij er mee zit dat zijn moeder niet (zoals hij hoopte ofzo) reageerde op de zwangerschaps wens... verder zei hij nog dat hij het (niet als boos of verw naar mij) misschien niet helemaal handig vind te zeggen dat het niet wilt lukken (zwanger worden). Hij doelde op zijn zusje en haar man... dat deze info toch ook bij hun zal komen en zij dit misschien zien als zwak punt waar ze ons op kunnen raken.

Ik heb aangegeven dat als/nu wij allen (hij, zijn ma en ik) hebben afgesproken open en eerlijk te zijn hij bij haar gewoon moet aangeven dat hij dus zit met haar reactie... hij zei dat ik daar gelijk in heb en gaat haar dit dus ook vertellen... verder heb ik aangegeven dat als de anderen (zijn ene zus dus en haar man) dit in negatieve zin tegen ons zouden willen gebruiken dat dit dan eerder hun ''probleem/zwakte'' is dan dat van ons. Hoe pijnlijk dan ook.. we zullen er boven moeten staan.

Thanks verder voor jullie lieve reactie's tips enzzz!!!

LiefssSjors

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heftig hoor...
    en zo moeilijk...:(
    wilde je even veel sterkte wensen!

11. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid