iets tussen door geven

Discussie in 'Voeding' gestart door monky1, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monky1

monky1 Lid

14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    hoi
    ik heb een vraagje vanaf waneer mag je kleine iets tussen doorgeven zoals roosvicee ofzo of mag dit nog lang niet ik weet het echt niet en vroeg het mij af

groetjes

Edit moderator: verplaatst naar Voeding

2. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik zou lekker beginnen met een beetje water of thee zonder theine. Aan zoetigheid zijn ze zo snel gewend, dat kan altijd nog. Ik zou sowieso diksap geven ipv roosvicee.

3. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Volgens mij is ieder kind er op een andere leeftijd aan toe.
    Hier ben ik begonnen met wat diksap bij de koorstjes brood. Rond 6 a 6,5 maanden.
    Nu drinkt ze soms heel veel en soms 1 slok, geen pijl op te trekken dus...

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bij mijn oudste ben ik met 4 maanden al begonnen met wat diksap. Hij was altijd veel wakker en kon daardoor bijna niet wachten op zijn fles. Als het dan nog te vroeg was voor de fles kreeg hij tussendoor wat drinken. Mijn dochtertje heeft het nog niet gehad, dat is een heel ander kind. Die slaapt alleen maar dus hoef ik tussendoor ook nog niks te geven.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het ligt er ook een beetje aan hoelang je al bijvoeding geeft.. Als je vanaf 4 maanden bijvoed, drinkt hij/zij vaak een fles minder, en zul je dus het vocht anders moeten bijgeven. Zoals met thee/water/diksap. Als je pas bij 6 maanden begint, is dat nog niet echt nodig daarvoor.

C kreeg met 5,5 maand voor het eerst groente. en vanaf 6,5 maand kreeg hij diksap(of thee) na zijn boterham.
    Pas vanaf 7,5 maand kreeg hij standaard 's middags sap met een rijstewafel/liga..

Deel Deze Pagina