"Strijdpunten"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wasmachine, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Wanneer het tijd is om UIT het bad te gaan, en tanden poetsen is hier vaak ook drama helaas.

Verder niks eigenlijk!

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    LOL, zou zo de mijne kunnen zijn... ;)

Tandenpoetsen is wel de ergste, nu doe ik het maar 2 x daags, voor het wennen en om zeker te weten dat 't in elk geval 1 keertje goed lukt per dag. :)

Voor de rest gaat 't wel met fases hier, als ik in een opperbeste bui ben en loop te zingen etc. gaat het met wassen / aankleden wel, als ik iets gehaast ben of in een iets mindere bui ;) kun je af en toe gerust spreken van een 'strijd' ja...

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij laten hem altijd eerst spelen in bad en wanneer hij er dan bijna uit moet dan krijgt hij een zeepbeurt, wordt afgespoelt, en dan stapt hij eigenlijk zelf al de douchebak uit.
    Misschien is dat een tip? Bij ons gaat het goed!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tandenpoetsen is geen strijdpunt, dat gebeurt gewoon, desnoods in de houdgreep.
    Voor de rest, ik heb heel veel gehad aan de tip 'pcik your battles', ik ga de strijd niet aan, want zodra een kind je heeft uitgedaagd voor een strijd heb je volgens mij al verloren als ouder. Want het gaat ze niet om die boterham of die groente, het gaat ze om het conflict. Dus: eet je niet? Nou dan eet je niet. slaap je niet? nou dan ben je wakker. Maar je krijgt er geen extra aandacht mee, en nee, mama heeft al helemaaaaaaal geen zin om boos op je te worden.

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dit weten we natuurlijk allemaal..... ;) maar de praktijk gaat wel eens een beetje anders hè, soms ontkom je er niet aan, hoe nuchter je er ook tegenover staat.

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    -Kastdeuren dichtslaan
    -Deuren dichtslaan
    -Zusje pijn doen

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

van de spullen op de tafel afblijven!

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    van de radio afblijven en de kat niet mollen!

9. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Als de douche uit moet en madame onder de douche vandaan moet. Grrr...

En het autostoeltje, altijd drama!

Verder is het een heerlijk kind :D

10. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Tandenpoetsen (maar ook hier ontkomt hij er echt niet aan), en de laatste tijd het luier verschonen (en dan vooral omdat hij van mij zijn enorm grote plastic vrachtwagen niet mee mag nemen op het aankleedkussen....vervelende mama die ik ben haha!)

11. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Haha die vrachtwagen, herkenbaar.

Deel Deze Pagina