Ik bakte er ook nooit wat van, maar sinds ik als huishoudhulp werk vind ik het lekker. Strijkbout aan, televisie aan, en inderdaad *bloos* zelfs de washandjes zijn mooi glad
Ik strijk niet. Heb zelfs geen strijkplank in huis. Geen van ons twee draagt een kostuum of hemden op 't werk. Bij het "leren strijken" is mijn moeder mij overigens overgeslagen. Mijn zus toonde immers meer interesse .
Tja ... met een man die dagelijks een schoon overhemd onder zijn pak draagt en de jongens die eigenlijk bijna altijd een bloesje aan hebben is er wekelijks een hoop strijk. Daarnaast strijk ik ook veel, wat anderen misschien niet zouden doen. Shirts, vestjes, truien, theedoeken, hydrofielen, broeken ... Tss, als ik dit lees, lijkt het wel of het mn hobby is ! Maar doe het stukken liever dan schoonmaken. Of de was opruimen, vind ik helemaal zo'n ellende TS, succes met het leren strijken !
Ik kwam in mijn zoektocht ook nog een strijkmachine tegen. Leek me ideaal, maar toen ik de gebruiksaanwijzing las, bleek het nog moeilijker dan gewoon strijken! Misschien ligt het idd ook wel aan m'n goedkope strijkijzer. En maakt het ook nog uit wat voor strijkplank je hebt? Dan kan ik het nog eens proberen met de YouTube cursussen.
Ik heb zelf een strijkplank van Brabantia met een extra breed strijkvlak. Wil nooit meer een andere. Had hiervoor een gammel smal plankje, die ook nog eens heel hard was om te strijken, ging dus voor geen meter!
Mmm, en je bloesjes dan? Die zien er dan echt niet uit! Ik vind niet dat je daarmee kan lopen. Maar dat is mijn mening. Goed je was uithangen, daarna strijken wat nodig is. Hier alleen bloesjes. Je leert het vanzelf wel. En ja, je kan het uitbesteden. Mijn moeder strijkt voor iemand. Het betaalt best wel goed. Dat gezin heeft 4 bijna volwassen kinderen en veel strijk. En zij besteden het liever uit.
Ik doe ook alleen het hoognodige hoor. En echt niet zo netjes, ik rats dat ding erover en klaar. Vind het echt té zonde van mijn tijd om daar veel aandacht aan te besteden...
Hier alles in de droger, en dan warm opvouwen. Scheelt een hoop strijk. Wat dan nog wel gestreken moet worden, zonder kreuk op de plank, en boutje er over. Klaar..
Ik ben blij dat ik je gemotiveerd heb haha! Ik heb van de week mn eigen bloesjes gestreken..dat is makkelijker dan overhemden. Het zag er redelijk uit. Broeken lukt ook wel. Mss voorlopig alleen de overhemden uitbesteden. Die tip van de droger is ook nuttig..het wasgoed is dan veel zachter en al minder kreukelig. Gebruik hem nu alleen voor de kleren van m'n dochter, maar volgens de verkoper kunnen alle kledingstukken erin. En dan voor m'n verjaardag (in juli) een goede strijkijzer en plank vragen. Ik kom er vast wel!
Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben die nooit iets strijkt! Ik zag er nooit het nut van in, maar binnenkort komt er toch echt een strijkijzer en strijkplank in huis!
Hier word niks gestreken overhemden van mijn man hang ik nat en ondersteboven op drogen kreukloos. Broeken warm opvouwen t-shirts idem.
heb niet alles gelezen maar ik strijk zeer weinig soms alleen de overhemden van me man als ze te lang in de wasmachine of droger hebben gezeten en dan is zomaar klaar heb een heel goed stoomstrijkijzer dat zich continu bij vult en op hoge druk stoomt
Bedoelen jullie met nat ophangen, dat de was nog niet gecentrifugeerd is?? Echt klets nat dus? Bij mij komt de was enkel "klam" uit de machine en kan het dan wel netjes ophangen, maar moet toch echt gestreken worden daarna! Ik strijk veel, maar niet alles. Geen handdoeken en ondergoed, geen washandjes en theedoeken. Ook geen beddengoed,(al vind ik het zoveel mooier als dat wel gedaan is!) Ik vind het lekker ontspannend om te doen, maar ook ik kan het niet zo goed hoor, dan heb ik het over de overhemden van mn man en blousjes. We hebben een hulp in de huishouding die ik de overhemden laat doen, als ik het zelf doe strijk ik de vouwen erin en de kraagjes komen er ook altijd gek uit?!
Mij lukt dat ook niet hoor Druif78, het ziet er toch niet netjes strak uit. En dat is voor ons beide werk toch wel belangrijk dat als we iets aan hebben dat gestreken moet worden het er ook echt netjes uitziet. Dus dan toch maar strijken. Moet wel zeggen dat je bij sommige stoffen de kreuk er wel uit draagt, maar goed dan moet je niet dus naar je werk moeten voor overleg ofzo En Summer2012, een brede plank! Heb ook een brede brabantia en dat strijkt zo veel makkelijker
Nee niet kletsnat. Normaal doet ie centrifugeren op 1600 toeren en overhemden doe ik op 800 zodat ze er natter uit komen en dan hoef ik niks te strijken..
Wist eigenli niet eens dat je de toeren tijdens een wasprogramma kan instellen ik ben ook niet bepaald een huishoud wonder... Ik ga toch eens kijken hoe dat werkt