Ik ben niet zo heel erg goed in strijken....en heb dus echt bonje gehad vandaag met een viscose/elastaan broek . Dus een syntetische broek die wat meerekt (zwangerschapsbroek). Ik heb die geprobeerd te strijken op de laagste (synthetische) stand en heb uiteraard geen stoom gebruikt. Maar de kreukels gingen niet weg en het strijkijzer druppelde toch een beetje en dat gaf weer nare vlekken (kalk?) en die gingen weer bobbelen...dus meer kreukels in plaats van minder.... :x Kortom, hoe moet ik zo'n broek strijken ? Wie helpt deze strijknerd uit de knoop?
je kunt het proberen door er een dunne doek, bv. hydrofiel, zakdoek of theedoek tussen te leggen en daar overheen te strijken. Dan moet je hem wel wat warmer zetten... Succes
Theedoek natmaken en die op de broek leggen en dan strijken. Bobbels maakt niet uit, als het droog is, trekken die wel weg.
ik strijk broeken en andere zwarte kledingstukken altijd binnenste buiten anders krijg je van die glimplekken
Goh, geen seconde aan gedacht om het binnenste buiten te doen. Ik deed dat alleen met ribstof. Maar ik ga dit dus zeker proberen samen met een theedoek. Wel een gedoe dan eigenlijk, ik denk dat ik de volgende keer dat ik weer ga shoppen (als ik bevallen en op gewicht ben) er toch wel op ga letten om niet teveel kleren van dit spul te kopen... Bedankt voor jullie tips !
nog iets handigs, kost alleen wel wat. ik heb zo'n droger die kan strijken, ideaal. en dingen die er eigenlijk niet in mogen koop ik n maatje groter en mik t er dan toch in en dan is t de perfecte maat :-D ik strijk bijna niks meer.
hihi ik gooi ook alles in de droger, maar had bij sommige dingen beter idd een maatje groter kunnen kopen
tis de Electrolux Iron Aid Lotte. Ik heb m al diverse keren moeten demonstreren bij vrienden want niemand gelooft dat het kan. Maar tis echt zo, prima gestreken was komt eruit.
Had ik ook nog niet van gehoord, ik zou het inderdaad ook met eigen ogen moeten zien om het te geloven! Hoe kan dat nou? Tja, ik heb een niet al te oude droger die het goed doet, dus dan is het een beetje te gekke aanschaf zoiets. Maar ik heb voornamelijk strijk van mijn vriend: hij moet in pak naar zijn werk en al die overhemden moeten dus best strak gestreken worden. Kan zo'n apparaat dat ook aan?
Je droger op MP zetten? Ik hoef geen overhemden meer te strijken. Het enige wat ik nog strijk zijn sommige kledingstukken van mijn oudste, die niet in de droger mogen, die is bijna 2 mtr en dus passen zijn kleren precies want n maat groter kopen gaat niet of het wordt veel te breed voor hem, en dus mag niks krimpen.