Strijken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Strijk jij?

1. Ja

2. Nee

3. Soms

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Moehaha z'n korstjes niet op eet?! Raap me op. Ik ben toch m'n schoonmoeder wel dankbaar bedenk ik me net :D

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hahahaha ja echt waar! Niet te geloven he 😂

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    haha dat is heel herkenbaar voor mijn man ja!
    Hij werkt fulltime en kookt elke dag als hij thuis komt, dat vinden veel mensen ook raar.
    Ze zeggen dat ik zou 'moeten' koken omdat ik of eerder thuis ben of die dag vrij ben.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Fijn he hoe anderen voor jou bepalen wat je "moet"

Als jullie dr beide tevreden mee zijn is het goed lijkt mij.

5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Precies!
    Ik haat koken, en kan het ook helemaal niet goed :p
    Ik doe weer andere dingen in ons huishouden

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Haha ja dat doet die van mij ook, hij is dan wel eerder thuis, maar ook als hij vrij is kookt hij... wat een leven hebben ze toch bij ons:p

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik strijk ook de kleding van mijn man, niet omdat ik een vrouw ben of omdat hij dat niet kan, hij kan prima strijken. Maar omdat ik tussendoor thuis nu eenmaal meer tijd heb voor dit soort klusjes, als de kids op school zitten en ik hoef niet te werken dan strijk ik zo een berg weg achter netflix.

Overigens om het maar helemaal erg te maken maak ik ook zijn lunch ja. En daar hebben wij beiden geen probleem mee. Het gaat ook niet om brood smeren, maar verschillende salades, quiches (die ik van te voren maak en invries), en wraps.
    Ik vind koken/eten maken leuk en hij eet het graag op:D win win dacht ik zo.

8. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Nee! Alleen als ik iets aan wil (of iemand anders uit het gezin) wat gestreken moet worden doe ik het snel even...Ik heb wel wat beters te doen dan alles strijken😂

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Yep, hier ook! Ik smeer ook mijn man zijn boterhammen voor ontbijt/lunch... En ik strijk zijn overhemden. Oh lord... hahaha :p.

10. jupke

jupke Niet meer actief

Maar op deze manier strijk je alsnog en kost het aan het einde van de rit evenveel tijd.

Misschien zelfs méér tijd. Ik hoef maar 1x de strijkplank te pakken

11. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Ik strijk eigenlijk alles wel. Inclusief beddengoed, pyjama's en ondergoed. En ook de overhemden van mijn man. Maar hij strijkt ook wel eens een mandje weg, als hij tijd heeft. Ik kan me niet voorstellen dat je zonder te strijken ongekreukt de deur uit kunt. En ik vind het ook makkelijker en netter op te bergen. Beddengoed blijft zo'n enorme baal stof als je het niet strijkt.

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik was sochtends het beddengoed en doe het er smiddags weer op. Scheelt veel proppen in de kast 😉

En set twee ligt gestreken in de kast voor noodgevallen

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon opvouwen gaat prima met beddengoed. Hoeken op elkaar, paar keer plooien en klaar.

14. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    +1 :p
    Zijn we een van de weinigen die strijken EN lunch voor hun man maken???
    Traditionele rolverdeling wordt steeds minder zo te horen ;)

Off topic: Bij ons gaat het om dat hij gevarieerd eet en niet elke dag halve brood en pot pindakaas mee neemt. Hij werkt fulltime en ik 3 dagen. De overige 2 "werkdagen" besteed ik efficieent mijn tijd waardoor we juist meer quality time hebben ;)

On topic, vandaag maar strijk achterstand weggewerkt, ivm ziekte kwam er niet van.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Voor onze zoon er was smeerde ik ook mn man zn brood. Die jongen komt zo slecht uit zn bed en dan maakte ik xn brood terwijl ik hem wakker bleef maken. Nu moet hij dat zelf doen ;)

Maar strijken doe ik dus amper. Voor mezelf helemaal niks en bij hem alleen als het moet en dat is enkele keren per jaar.

Ik koop gewoon niks behalve blouses wat gestreken moet worden. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

16. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Ja dat probeer ik ook wel zoveel mogelijk te doen, scheelt best veel werk als je 4 bedden moet doen. Maar er zijn ook echt dagen waarop ik het niet red, dus moet het alsnog gestreken worden en in de kast. Met gewoon opvouwen krijg ik het nauwelijks voor elkaar. Denk dat we een grotere kast moeten 😉

Oh en ik smeer ook brood voor m'n man. En als hij thuis is maak ik ook van alles voor hem, broodjes, fruit, koffie..beetje voor elkaar zorgen hoort er toch bij. Hij doet op zijn beurt weer dingen die ik minder makkelijk doe zoals de tuin bijhouden en ook wel huishoudelijke dingetjes. Zolang je het er samen maar over eens bent toch?

17. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik strijk soms... ik probeer de was altijd meteen te verwerken: was draaien, drogen, opvouwen en in de kast leggen.
    Beddengoed haal ik meteen af, meteen wassen, drogen en meteen weer op de bedden.

Soms blijft de was langer liggen en dan strijk ik de kreukels er even uit. Wat dat betreft hou ik echt van de zomer! Dan vouw ik in de namiddag alles meteen op zodra ik het van de waslijn haal. Heerlijk!

Ik strijk in ieder geval niet zoals mijn moeder dat vroeger deed. Zij streek echt de zakdoeken, handdoeken en ga zo maar door. Ik strijk als het nodig is en anders niet :D

Deel Deze Pagina