Strijken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Strijk jij?

1. Ja

2. Nee

3. Soms

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik strijk niks. Alleen overhemden van mijn man, maar die draagt hij bijna nooit. Ikzelf hou gelukkig niet van blousjes.

Als iets heel erg gekreukt uit de was komt doe ik het 3 minuten in de droger en hang het dan direct strak op. Glad genoeg! Ik vind strijken een vreselijke bezigheid en ik kan in huis veel meer nuttige dingen bedenken dan dat. :)

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Nee daar ben ik in 2005 mee opgehouden :D

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Nee liever niet.
    Pakken van mijn man gaan naar de stomerij.
    Overhemden strijkt hij zelf
    En de overhemden van mijn zoons hang ik ongestreken in de kast en bewaar ik voor bijzondere gelegenheden om ze dan te strijken.
    En verder gelukkig helemaal niets meer

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ja natuurlijk! Overhemden (blouses zijn voor dames ;)) van m'n man sowieso, geen gezicht als je die noet strijkt. Verder blousjes van mezelf en wat broeken.

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Alleen 1x per jaar plakspul voor de binnenkant van de broeken van mijn zoontje. Voor dat doel heb ik een strijkijzer van mijn moeder van ong. 25 jaar oud,en ja: er zit een snoer aan!:D
    Mijn blouses voor het werk doe ik even in de droger en net voordat ze droog zijn op een hanger. Werkt prima.

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Zelden! Overhemden van mijn man strijk ik wel en bepaalde broeken van mijn man ook die kreukelen altijd heeeel lelijk na het wassen.
    Voor mijzelf heb ik 1 zomerjurkje die gestreken moet worden en voor de kinderen strijk ik eigenlijk niks.
    Kleding was ik dan op 30 graden en 600 centrifugeren daarna keurig ophangen en laten drogen, niks aan de hand :p

7. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Nee, Maar dat komt omdat ik het echt niet kan. Strijk er meer vouwen in als uit. Nu vind ik het geen dusdanig leuk klusje dat ik het zou willen leren dus laat ik het lekker zo.

8. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Maar is bij jullie dan alles mooi kreukloos? Ligt het netjes in de kast?
    Ik strijk dus echt alles.. van hydrofielen tot theedoeken tot hemdjes v de kids tot rompers + broeken t-shirts noem maar op ..
    Ik strijk zo een 3 uur per week en ja ik heb er een hekel aan maar ben perfectionist geloof ik :(
    Kan die tijd beter voor andere dingen gebruiken .. l

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ben al blij als het gewoon schoon is, in de kast is een andere stap :D
    En nee noet alles is kreukvrij, maar dat vind ik niet heel erg. Als het uiteindelijk in de kast ligt, ligt het er ook zonder strijken best netjes bij.
    Ik heb niet zo veel zin om zo veel moeite te doen voor iets wat ik toch niet zie.

Sommige dingen strijken snap ik wel, maar alles strijken kan ik echt niet bij. Niet alles is toch gekreukt als het uit de was komt? En wat maskt het uit als er een kreukje zit in het hemdje van je kindje? Wie ziet dat?

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Nee :)

Waarom zou je hydrofielen bijv Strijken .. werken prima als ze lekker kreukelig zijn hoor 😋

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik strijk niet. Ik heb nu al moeite om de was bij te houden. Vroeger vouwde ik de was terwijl ik tv keek, maar dat lukt al niet meer omdat ik te weinig voor de tv zit. Nu doe ik het als ik boven moet blijven omdat mijn dochter in slaap valt. Ik moet dan vaak teruglopen om een speentje terug te geven, dus blijf liever even in de buurt.
    Ik zou eigenlijk wat overhemden van mijn oudste moeten strijken, die zijn altijd wel gekreukeld. Maar gezien hoe hij verder omgaat met zijn kledingkast denk ik datmijn tijd wel beter besteed kan worden.

Wij gebruiken hydrofielen bijna alleen als tutdoek voor dochter. Zij heeft een doek nodig voor haar handjes die ze ook over haar hoofd kan leggen, niet gestreken is veel zachter, dus voor ons beter.

Daarnaast heb ik ooit geleerd dat hydrofielen en theedoeken en dergelijke niet gestreken moeten worden, dan nemen ze namelijk beter vocht op. En dat is wat een theedoek moet doen.

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nee, we hebben niet eens een strijkplank. Wel ergens in de schuur een strijkbout geloof ik (ooit gekocht voor de strijkkralen van de kinderen).

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik klop alles goed uit als het uit de wasmachine komt en klaar, heb al jaren niet gestreken en lopen er echt niet gekreukeld bij.

Dingen als hydrofielen/hemdjes/rompertjes strijken snap ik al helemaal niet, zeker niet als je zegt een hekel aan strijken te hebben...waarom?

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik strijk alleen de kussenslopen omdat ik dat lekkerder vind liggen. En soms als er iets leuks op netflix is, de randjes van de theedoeken. Vraag me niet waarom ;)

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    En nee, het ziet er niet heel gekreukt uit. Ik haal het direct uit de machine, centrifugeer amper en sla het dan uit voordat ik het ophang. Geen kreukel te zien hoor...

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hahaha, jammer, dat is nou net wat ik wilde gaan doen: jou vragen waarom :p

17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Nooit! Hooguit strijkkralen 😂....
    Ik hang het strak op, was niet te heet etc. Nauwelijks kreukels.
    Mijn dochter moest x bij logopedie strijkplank en strijkijzer benoemen. Ik zo: die weet ze niet.. Wist ze idd niet. Best de mijn vrije tijd liever aan haar!!

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ja natuurlijk strijken we hier. Overhemden en pantalons kun je niet ongestreken aan. De blousjes van zoontje en mij ook. Dochter heeft niet veel strijkkleding.

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee ik strijk eigenlijk nooit. Maar hier geen overhemden of bloesjes dus het is ook niet nodig.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Alleen de kleding die dat echt nodig heeft. Overhemden, mijn blouses, sommige shirts en jurken/ rokken, pantalons.

Deel Deze Pagina