Ik begrijp dus niet hoe mensen kreukels in kleren krijgen? Zodra de wasmachine gedaan is hang ik alles op. Shirts, overhemden, blouses onmiddelijk aan de hanger. Dit doe ik dus onmiddellijk. Als de wasmachine aan het centrifugeren is begint zoontje helemaal te flippen en zegt hij een keer of 30 in 5 minuten dat die bijna klaar is, zodra het klaar is moet die deur open want meneer wil helpen. en als hij niet thuis is hang ik het ook onmiddellijk op, ben goed opgeleidt door mn zoontje. Ik hang het dus onmiddellijk netjes en kreukloos op. Ik vraag me af hoe jullie er zoveel kreukels inkrijgen zodat jullie helemaal voor schut lopen als jullie het niet strijken. Misschien eens een ander wasmachine kopen? Of niet s'nachts om 3u laten draaien en om 9u pas de was eruit halen,...?
Ik strijk echt amper. Alleen bloesjes. Verder heel veel in de droger en echt nooit kreukels. Ik kijk nu eens kritisch naar mijn jeans maar super strak. Misschien hebben wij een wonder wasmachine en droger.
Bij mij komt het al kreukelig uit de wasmachine. Misschien prop ik hem te vol ofzo. Maar moet dus wel de helft strijken😢
ik strijk zelf nooit maar mijn hulp doet alleen mijn blouses. Overigens heb ik als tip van mijn moeder gekregen om enigszins kreukgevoelige items eerst even in de droger te doen (maar dus niet tot het helemaal droog is) en dan op te hangen. Jurken van mijn dochter worden zo mooi kreukvrij (genoeg)
Hier ook echt geen kreukels. We dragen weinig overhemden/bloesjes, maar ook die kreukelen niet. Ik hang ze idd direct op, op een hangertje. En het zijn wel dingen met een klein beetje stretch erin. Maar het enige waar wel meer kreukels in blijven zitten zijn de hydrofieldoeken, maar daarvan kan het me nou weer geen bal schelen.
Alleen de overhemden van mijn man en zijn pantalons doet de stomerij maar lekker. Geen kreukels hier.
Direct uithangen en de wasmachine en droger niet te vol helpt echt tegen kreukels. Ik heb in ieder geval nooit een hele was vol met kreukels. De kleren van de kinderen zijn gevoelig (die was is ook vaak voller), maar dat doet de schoonmaakster dus. Ze ziet zelf wat er zo mee door kan en wat gestreken moet worden.
Alleen blouses oid die wat gekreukt uit de was komen. (En die doe ik dan ook bijna nooit aan). Maar voor de rest vind ik het zonde van mijn tijd. 1x een ritje met de auto, of even op de bank hangen en er zitten weer kreukels in, dus ik ga me bij voorbaat niet druk maken om kreukels
Ik strijk wat nodig is en soms alleen de mouwen van iets. Overhemden strijk ik (als ik zie welke mannen dat zelf doen moet ik hem dat eens leren 😉
Ik strijk alleen blousjes en soms overhemden. Al kan mijn vriend het beter, dus die doet het vaker. Dat was het dan ook. Tot een jaar of 7 geleden hadden we niet eens een strijkijzer en ging alles met de studentenstrijk (lees: even hard wapperen als het uit de was komt en dan ophangen).
Ik strijk ook best veel. Overhemden van mij en mijn man, soms spijkerbroeken (vooral die van mijn man want die zijn niet stretch), truien, t-shirts, jurkjes, rokjes. Ik zie dan ook direct of de kleren niet gestreken zijn . Bij sommige is het echt erg om te zien (voor mij dan) hoe gekreukeld hun overhemden of t-shirts zijn die ze aan hebben. Op mijn overhemden van cavallaro staat dat je ze niet mag stijken, nou dit zie ik dan over het hoofd hoor ze kunnen dan best stretch zijn maar de kraagjes zijn mooier als het gestreken is. Ik vind sowieso dat alle kleding dan net even netter eruit ziet of zo. Ik strijk ook de hoesen van de kussens (dekbedovertrek dan weer niet). Ik heb van die randjes rondom de hoesen en die vragen echt om
Tot een paar jaar geleden streek ik wel. Maar het is nooit mijn favoriete ding geweest en koop nu best veel dingen waar strijken niet nodig is. Ik heb ook zo'n stoomding (even kledingstuk op een hanger doen als je die niet aan hanger hebt te drogen gehangen) en paar keer overgaan en het is kreukvrij. Voor kragen gebruik ik dan even mijn stijltang en klaar. Oudste heeft polo's voor zijn uniform. Die strijk ik niet, ze komen goed uit de machine dus even uitschudden en dan ophangen. Haal af en toe de stijltang over de kraagjes om ze in vorm te houden en dat is het wel.
Zo ontzettend geweldig!!! Ik dacht altijd dat ik een mens van het gemak was ☺. Even stijltangetje erbij en hopla😂. Ik strijk wel heel veel, man moet altijd in hemd naar het werk en aangezien ik veel thuis ben... Nu vind ik strijken (als ik eenmaal begonnen ben) ook helemaal niet erg, dus dat scheelt. Ik voel me nu wel een echte huisvrouw met zoveel 'niet strijkers' ben ik niet gewend😂. Als ik dat aan mijn schoonmoeder zou zeggen, valt die van der geloof😀
Ja ik strijk eigenlijk alle kleding, op ondergoed na. Mijn man heeft altijd een overhemd aan, dus dan moet je wel. En ik draag het liefst kleding waarvan het grootste percentage katoen is, ivm zweten, dus dat moet je ook wel strijken. Ik vind gestreken kleding ook netter in de kast liggen en dat geeft mij een fijn gevoel. Ik vind dat het eigenlijk niet zo'n rotklusje. Ik heb een strijkijzer met stoomgenerator. Dat gaat super! En ik strijk eigenlijk altijd voor de tv. Maak het leuk voor mezelf.
Ik lees nu ook veel: nee hoor bij ons kreuken blousen niet, even uitslaan en klaar. Maar dat verklaart wel waarom ik regelmatig denk: goh die had wel een strijkboutje mogen gebruiken....misschien ziet niet iedereen het zelf, maar strijken is echt netter.
Ja, heb nu ook een hele berg liggen dat weggestreken moet worden. Dat zijn voornamelijk t-shirts, sommige broeken en kussenslopen,