Strijken ...

Discussie in 'De lounge' gestart door NikkiF, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ook niet :oops: , tenminste niet voor ik Joey had, nu strijk ik alleen zijn lakentjes, want die zijn wel erg gekreukeld als ze uit de was komen :)

2. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik strijk helemaal niks.....hier doet de wind ook wonderen :D:D:D

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik strijk dus wel alles.....anders vind ik het echt niet netjes, zeurpiet he?
    Ik vind het ook altijd een beetje een armoedig gezicht als mensen in gekreukte kleren lopen. Ik had een huishoudelijke hulp die alles streek, maar helaas heb ik die nu niet meer, dus ik moet er iedere week aan geloven :cry:

Bij de Blokker (of Marskramer o.i.d.) hebben ze van die strijkkrukjes, die kan je in hoogte verstellen, ideaal als je zwanger bent lijkt me.

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik strijk!! (ben nu niet zwanger,maar toch..)
    Alles wordt gestreken...alleen de strakke boxers en sokken van manlief en m'n lingerie niet, maar verder een hekel aan kreukels!
    En toevallig koop ik bijna altijd dingen die gestreken moeten worden en m'n lief draagt van die leuke overhemden (R .Lauren en T.Hilfinger) die allemaal gestreken moeten worden!
    Ik vind het niet echt erg!Zo'n strijkijzer met stoombak eronder doet wonderen!!

Liefs, Mirre

5. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    hmmm.....weinig mensen die strijken! Ben ik dan zo'n pietlut? :s Ik strijk bijna alles! Misschien moet ik toch maar iets soepeler worden.

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik strijk minimaal. Mijn schoonouders passen op dinsdag op en dan strijkt mijn schoonmoeder altijd voor ons :D

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hihi zo doe ik het ook!!

8. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    @susanne1979@Gupsie

Sluit me hier volledig bij aan, heb ZO een hekel aan strijken :)

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vind strijken dus echt een heerlijke klus! Muziek of TV aan en strijken maar. Even je gedachten op de loop laten, perfect!!

Je zou de strijkplank iets lager kunnen zetten en erbij kunnen gaan zitten als je het vervelend vindt om lang te staan.

Pim

10. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Toen ik zwanger was, zette ik m'n strijkplank op de laagste stand en nam ik er een stoel bij. Zo ging het ook.

Ik schrik er wel van dat zo weinig mensen strijken. Ik strijk zowel alles, alleen het ondergoed moet er niet aan geloven. Zelfs m'n lakens die meteen het bed terug op gaan, worden gestreken. Kan gewoon niet leven met kreukels in m'n kledij.

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik strijk alles, ik vind het heerlijk relax om te strijken. lekker muziek kei hard! echt effe iets om lekker te relaxen. zelfs ondergoed en sokken en washandjes (overdreven, maar doe het toch echt)
    maja hoe het zal gaan als ik tegen het eind van me zwangerschap loop, dat durf ik nog niet te zeggen.
    maar hoe kan het dat er mensen zijn die af en toe of NIKS strijken??? je hebt toch broeken en of blousjes die je moet strijken, ik ga niet met een gekreukelde broek lopen hoor.
    en ook al hang ik het zo netjes op, kreukels komen er toch wel.

is er niet iemand anders die voor je kan strijken, bijv. iemand van de familie, die zal het in jou situatie best begrijpen en best willen strijken.

12. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik strijk ook nooit.
    Echt geen zin in hoor, voel ik me net mijn moeder.. :rolleyes:

13. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik haaaat strijken.... :evil: Voor mezelf heb ik maar een paar dingen die ik strijk en voor m'n dochter ook. Maar man-lief draagt elke dag overhemden dus die moeten wel netjes in de plooi natuurlijk. Door de BI kan ik ook moeilijk lang staan dus komt m'n moeder elke week ff het strijkgoed weg werken. :D :D En ze doet ook nog wat andere klusjes in huis. Ben er erg blij mee.

Groetjes Suus

14. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Daarbij werk ik tegenwoordig gemiddeld 60 uur er week. Zou dis niet weten wanneer ik zou MOETEN strijken. Gelukkig heb ik een goede hulp!

15. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Hoezo schrik je daarvan?!? Zo wereldschokkend is het toch niet??? Ik schrik juist als ik hoor dat mensen werkelijk alles strijken!!!

16. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    dat doen wij ook ..pas op het punt dat we het aanmoeten strijk ik ..gatverdegatver STRIJKEN!!!

17. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Wij strijken eigenlijk ook niet... wat een rotklus... ik ben niet eens zwanger, maar heb wel rugklachten, dus ik vermijd het liever. Ik koop ook veel spullen die niet kreuken.
    Shirts met opdruk doe ik al niet in de droger maar hang ik meteen nat netjes op.

Mijn vriend wil nog wel eens zijn spijkerbroek gestreken hebben (en dat doet hij dan altijd zelf!) omdat die sons wat gekreukt uit de kast komt.
    Ook zijn (zomer-)linnen broeken worden gestreken en af en toe een blouse.
    Mijn moeder streek ook altijd alle theedoeken en zakdoeken... tegen de bacterieën... en ik was van plan dat ook te doen, maar ik heb daar zo'n hekel aan. Dus vanuit de droger, in de wasmand en opvouwen maar...
    Beddengoed? Vanuit de droger meteen weer op bed! En als ik een keer een ander overtrek wil? Dan vouw ik de pas-schone op... heeeeeel soms wil ik nog wel eens het strijkijzer eroverheen halen, maar dan alleen als ik een stapel tafelkleden en tafellopers te strijken heb...

18. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    strijken wat is dat???

nee ik strijk echt nooit
    ik heb niet eens een strijkbout en een strijkplank

liefs samantha

19. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik strijk helemaal niet, tenzij we iets bijzonders te doen hebben. Ik hang alles zo recht mogelijk op aan de waslijn. Ik zou wel willen strijken, maar ik ben net aan het leren minder perfectionistisch te zijn (heftige burnout gehad), dus vandaar mijn gedwongen afkicken. :)

20. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Heb je hem eigenlijk al eens gevraagd of hij het erg vindt om zijn eigen overhemden te strijken zolang jij hoogzwanger bent? Ik bedoel, jij kan het wel sneu voor hem vinden omdat hij zo laat thuis komt van zijn werk, maar misschien vindt hij het zelf geen probleem om 's avonds nog even een paar overhemden te strijken.

Ik zeg niet dat het bij jou thuis zo gaat, maar weet je, er wordt nogal eens geklaagd dat 'de mannen' zo weinig doen in het huishouden, maar dat verschijnsel houden 'wij vrouwen' maar al te vaak zelf in stand. Als we alles zelf doen, dan krijgen ze de kans niet om zelf ook wat te doen. En als wij ze niet vertellen waar ze bij kunnen helpen, dan weten zij natuurlijk niet wat ze kunnen doen (tenzij ze helderziend zijn, maar die mannen zijn zeldzaam).

Belle (zelf trouwens een huisvrouw van niks).

Deel Deze Pagina