borstvoeding baby en fles-weigeraar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Charlie, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Mijn kereltje krijgt volledig borstvoeding. Een maand geleden was ik weg en bleef ons zoontje bij mijn man. Ik sloeg 1 voeding over en hij kreeg kunstvoeding in een flesje (heb geen kolf). Dit hebben we een keer of 4 gedaan en dit was geen probleem. Echter die keer heeft hij weinig gedronken wat op zich vreemd is want hij is dol op eten! Toen ik thuis kwam had ik het idee dat hij zich niet lekker voelde. Ook had hij wat uitslag in zijn gezichtje wat na een kwartiertje weer verdween.
    S'avonds zaten we op de bank en ineens begon hij te projectiel braken! We schrokken heel erg. Daarna had hij wederom uitslag, nu op zijn buikje
    Bekijk bijlage 348921
    Dit trok ook weer weg en hij voelde zich zichtbaar weer helemaal goed, dus we hebben geen dokter gebeld. Dag erna moest ik naar consultatiebureau, ze adviseerden om nog een keer kunstvoeding te testen ivm evt. koemelkallergie.

Echter, sindsdien accepteer hij absoluut geen fles meer. Het maakt niet uit welke fles of wat voor voeding (kunstvoeding, borstvoeding). Niet van mij, niet van mijn man, niet van zijn tante, van niemand niet.

Het punt is dat ik nu eigenlijk geen enkele vrijheid meer heb. Ik kan niet even een paar uur weg zonder hem want we zitten gewoon met zijn (op verzoek) voeding.

Heeft iemand misschien een tip wat ik hiermee zou kunnen doen? Bedoel dan met name het fles weigeren. Kunstvoeding testen lukt zo ook niet dus waar de uitslag vandaan komt weten we ook nog niet.

2. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ah wat zielig zeg! :( Qua flesweigeren: miss kan hij wel uit een beker of grote pipet oid drinken? Er bestaan wel speciale bekers voor baby's die de fles weigeren.

3. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
  4. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Dankjewel! Ik ga het even doorlezen :)

5. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp niet dat je een oplossing zoekt voor het fles weigeren na zo een heftige reactie van je kindje! :$
    Je zou je kindje gewoon borstvoeding moeten blijven geven en genieten van de tijd dat je hem dat kunt bieden.
    Je vrijheid is altijd beperkt met een baby, had je anders verwacht? :(
    Sorry voor de botte reactie maar ik kan dit niet begrijpen...
    Ik geef mijn dochter nu ruim 1 jaar borstvoeding en zit nu nog op 1 voeding per 24 u. We gaan er dus binnenkort mee stoppen, maar ik vond het het mooiste wat ik mijn dochter heb kunnen geven.

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Pakt hij wel een speentje of dat ook niet? Je zou misschien nog een ander type fles kunnen proberen. Hier ook een flesweigeraar (gehad) en echt alles geprobeerd. Zonder succes helaas. Ze kon wel al snel uit een gewone beker drinken. Nu moet ik eigenlijk stoppen met de borstvoeding en dat zot ervoor dat ik me afvraag hoe we dat moeten gaan oplossen... :D
    Maar wat je allemaal zou kunnen proberen:
    - andere fles / ander persoon / andere ruimte / andere houding
    - slapend geven
    - speen vd fles bij je dragen om geur over te brengen
    - eerste deel borstvoeding, daarna fles aanbieden
    - andere temperatuur proberen
    - sommige baby's 'lusten' geen melk uit de vriezer
    - zelf weg zijn, echt weg

Misschien komt er later nog meer naar boven borrelen, haha!

Succes en ik hoor het wel als je nog mee wilt weten!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt nog prima kv testen hoor (al vraag ik me af waarom je je kind er mee zou willen pijnigen), gewoon wat kv op de wangen smeren en evt. van je vinger af laten sabbelen. Bij KEA zie je dan meestal al een reactie.

Voor het flesweigeren geldt: geduld
    Voor je zoon is de fles nu iets onveiligs, iets waar hij ziek van wordt, dus het is niet gek dat hij weigert.

Kijk eens of hij wel wat afgekolfde melk uit een kopje wil drinken (google even op cupfeeding voor de beste manier bij babies).

En mik die kv in de kliko.

8. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Waarom koop je geen kolf? Dan kun je afgekolfde melk geven.
    Als ik die foto zie zou ik echt voorlopig geen kv uit proberen..

En hier ook een flesweigeraar gehad, nu drinkt hij gelukkig wel uit de fles. Met heel veel geduld toch voor elkaar gekregen.
    We hebben steeds kleine beetjes afgekolfde melk gegeven, elke dag even een keertje oefenen.

9. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Simpel!!! Koop een kolf!!!!!!!!

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Als langvoedster ben ik het met je eens dat borstvoeding geweldig is en dat dit ook de beste keuze (eigenlijk niet goed verwoord aangezien borstvoeding de norm is, maar goed) is voor je kindje.

Maar...TS zal toch wel een oplossing moeten gaan zoeken. Niet zozeer om er NU op uit te kunnen, maar als ze weer gaat werken, en je een fles-weiger-baby hebt...daar zit je dus niet op te wachten, ik weet er alles van...Dus er zal toch geoefend moeten worden, met een fles of beker, iig iets!

TS: idd, kolf aanschaffen, lekker gaan kolven en het blijven proberen. Wellicht dat dit een beter resultaat geeft:p

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    ???

Er zijn ook moeders die moeten werken. Moeders die het fijn vinden om soms even niet zelf te voeden, even eruit willen etc.
    Raar he?

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ts wij hebben het ook gehad. Van niemand wilde ze de fles. We bleven het aanbieden en na 2 weken geduld pakte ze de fles weer.
    Ik zeg niet dat dit voor jullie werkt maar wil je wel een hart onder de riem steken..

13. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier ook zulke galbulten na met normale kv, bleek kma en weigert ook veel voeding.
    Fijn dat je iig borstvoeding geeft, je kan als het moet anders pepti dr naast gaan geven ipv normale kv.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hielpen geen trucjes. Als ik werkte pakte M uiteindelijk een beetje melk uit de fles. T deed het wel ok. S wisselend maar meestal goed.

Na verloop van tijd verdween het en bij S zelfs zo erg dat hij liever fles dan borst wilde vanaf een maand of 10/11 maar dat had wellicht ook met mn zwangerschap te maken ;)

Succes. En dat provoceren... ik zou er even mee wachten zeker gezien zijn reactie op de fles...

15. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Even voor alle duidelijkheid: Na deze heftige reactie kreeg ik het advies nog een keertje een heel klein beetje kunstvoeding te proberen om te kijken of hij daarop reageerde, dus uiteraard geen hele fles! Dat het ook op het wangetje kon wist ik niet, maar het is sowieso niet gelukt gezien hij geen fles wil. Ik ga natuurlijk mijn ventje niet extra pijnigen.
    Mijn zusje heeft een kolf en die heb ik geleend en zodoende heb ik alle soorten flesjes met borstvoeding getest.

Morgan: Ik heb nog een dochter dus ik snap heus wel dat mijn vrijheid beperkt is met een baby. Vind jouw bijdrage niet relevant in dit topic. Dat ik borstvoeding geef wil niet zeggen dat ik nooit meer iets voor mezelf kan doen een jaar lang. Ik wil dat namelijk af en toe wel en dat lijkt me heel gezond. Natuurlijk is borstvoeding geven mooi, maar ik ben geen doorgeslagen Pro borstvoeding voedster. Ik hoop het zo lang mogelijk te geven en heb al heel wat ellende overleefd mbt de borstvoeding, maar er zijn ook grenzen hoor. En daar mag je anders over denken :)

Tash: Dankjewel voor je tips! Het meeste heb ik geprobeerd maar een paar dingen nog niet, die onthou ik even :)

Dirksmama: ik ga cupfeeding binnenkort proberen! De kunstvoeding die ik had is al weggegooid en was alleen een sachet. Heb/had geen pak staan.

Miekoe: Ik kan wel een kolf kopen en dan? mijn zoontje wil niet drinken uit iets anders dan de borst, dat is het probleem.

Zoe: dankjewel, helemaal met je eens :)

Maart: dankjewel. We blijven het zeker proberen, fijn om te lezen dat het bij jou wel lukte.

hooyoAasiya: dat zei mijn consultatiebureau-arts ook, over pepti idd.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    #16 Zoe123, 12 sep 2013
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
    Ik zou die kolf nog wel even blijven lenen..want ik denk dat je de meeste kans maakt dat je zoon gaat drinken uit een fles, als je er bv in aanbied. Lastig he...

Hier heeft jongste madam het tot de 1e dag bij de gastouder volgehouden, het niet uit de fles drinken.

Terwijl ik dus met klotsende oksels naar mijn werk vertrok, dronk mevrouwtje daar wel haar fles. Kv heb ik langzaam moeten introduceren, voor dat ene flesje wat ze bij de gastouder kreeg, (het is mij helaas nooit gelukt om genoeg te kolven), want dat bliefde mevrouw ook niet.

Wanneer ga je weer aan het werk? Heb je nog even, of komt het eraan?

Wat betreft de vrijheid, als ik je dan wat mag aanraden, koop wel een kolf! Toen ik er zelf aan toe was, kon ik lekker met vriendinnen gaan lunchen of zo. Hop kolf mee in de tas en vrijheid blijheid :)
    Als je een voeding overslaat zonder te kolven zit je toch met gezellige knoeperds;)... (zeker omdat je het over een jaar hebt...)

17. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Nou, de kolf is er :D en ik ga starten met cupfeeding, hoop zo dat het lukt!! Ik ben onlangs afgestudeerd en heb nog geen baan, maar verdien wel bij als fotograaf. Sta te springen om weer eens een shoot te doen, heb er 4 in de wacht staan dus zodra mn ventje iets anders accepteert dan de borst kan ik ook weer wat.

Zoe, ik heb weleens een voeding overgeslagen, vond het wel te doen. Hoe deed jij dat dan als je gekolfd had, gooide je de voeding weg?

18. nalu

nalu Nieuw lid

8 sep 2013
    4
    0
    0
    Grunn
    Hoi,

hier ook een fles weigeraar! maakte niet uit wat er in zat of welke fles. Op advies van het consultatie bureau ben ik toen pap gaan geven. En dan "biobim" (reformwinkel) aangemaakt met bv! Zo kon ik weg, en mijn zoontje kreeg wel melk binnen! Alleen moet je dan dus wel kolven!

19. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Ik heb hier een die-hard flesweigeraar. Ik heb hem nooit aan de fles gekregen en heb alles geprobeerd. Helemaal knetter werd ik ervan. Ik heb dus veel gekolfd en melk laten geven vanaf een lepeltje. Later gaan indikken met Biobim en vanaf een half jaar gestart met oefenen van drinken uit een open beker. Sterkte meid!

20. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Wow bedankt, ik ga het direct even opzoeken!

Deel Deze Pagina