Vorig jaar hadden wij een dubbele dvd speler voor in de auto gekocht voor onze meiden. Aan het einde van de vakantie gaf het 2e scherm alleen nog maar een blauw beeld en kreeg dus niets meer 'door' van scherm 1. Al vanalles geprobeerd natuurlijk maar hij doet het gewoon niet meer. Zonde natuurlijk want nog maar 1 jaar oud! Nu komt het: geen bon meer en een garantiebewijs zonder stempel! Dus teruggaan naar de winkel kunnen we wel vergeten. Nu dus de vraag of we dit zouden kunnen declareren bij onze inboedelverzekering? We weten niet hoe het komt dat hij stuk is, ik zat op dat moment zelf mee te kijken toen er plotseling alleen nog maar blauw beeld was. De meiden hebben dus niet aan stekkertjes zitten trekken oid. Natuurlijk ga ik straks even bellen maar vroeg me af of het eigenlijk wel mogelijk is?
ja je het met de pinpas betaald hebt, dan mag je ook een rekeningafschrift laten zien. is dan ook voldoende!
Volgens mij moet je je inboedel dan ook buitenshuis verzekerd hebben (is een extra optie), anders gaat het sowieso niet.
Ik zou toch gewoon terug gaan naar de winkel, het verhaal uitleggen en kijken wat ze zeggen. Je hebt een kans dat ze weten in welke periode die apparaten verkocht zijn en of er toevallig meer problemen zijn geweest. bovendien hoort zo'n apparaat meerdere jaren mee te gaan en ook hierop heb je een soort garantie. Een garantie waar de winkel niet snel aan zou toegeven, maar je moet dan voor jezelf opkomen. Je krijgt dan het apparaat niet volledig meer vergoed, maar het bedrag minus de afschrijving.
Indien je zowel de all risk als de buitenhuisdekking hebt is dit verzekerd op je inboedelverzekering.
Inboedel verzekering is toch niet dat als iets stuk gaat op verklaarbare of onverklaarbare wijze dat je dat vergoed krijgt? Dat is toch als bvb mensen je spullen ontvreemden dat t vergoed wordt? Zou mooi zijn...heb nml nogal wat electronica en die gaan wel eens stuk...
ik geloof ook niet dat je zo iets gewoon op je inboedel kan verhalen. Dan zou je aan de gang kunnen blijven met de huidige aparatuur wat eventueel wel zou kunnen als je de eigen risico van centraal beheer hebt... die vergoeden 1 keer in de 3 jaar een aankoop die door eigen fout stuk gaat.. elke claim daarna binnen die 3 jaar is eigen risico van 100 euro.
Inboedelverzekering is hier niet voor idd. Wat ik zou doen is rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant (als de winkel niks voor je wilt doen) en dan de defecte spelers opsturen.
valt (vaak) niet onder je inboedelverzekering.. Mijn laptop werd namelijk ook niet vergoed.. wel geprobeerd je weet maar nooit.. Ik zou het eerst in de winkel proberen en kijken of zij je verder kunnen/willen helpen.. las alleen dat je geen bon meer hebt, dat kan een probleem zijn afhankelijk van de winkel.
Bij een all risk dekking zijn alle plotseling/onvoorzien van buitenkomende onheilen gedekt. Vallen/stoten e.d. vallen ook "gewoon" onder de dekking. Uiteraard is slijtage uitgesloten. Als je kindje bv een koekje/limonade oid in de dvd speler stopt is dit ook verzekerd. Ik krijg zo vaak dit soort schades onder ogen (ben schadebehandelaar).
Dit valt niet onder je inboedelverzekering. Daarvoor zou je moeten kunnen zeggen wat er gebeurt is. Dit is overal uitgesloten, omdat het een technisch mankement is. Je zou wel kunnen kijken naar de garantie. Die is langer dan een jaar namelijk. Kijk maar eens op www.consuwijzer.nl