Strijkkraal in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Strijkkraal, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Goffer, ws is ze het vergeten!
    :evil:

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Misschien dat haar afspraken zo uitliepen dat ze me niet heeft kunnen bellen. Ik stond wel ingepland (belafspraak), maar ja, natuurlijk aan het einde van de dag. Uiteraard is er om stipt 5 uur niemand meer te bereiken, ik had ook eerder even moeten bellen.

Goed, morgenochtend maar gelijk om 9.00 uur bellen.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Pfff, vanochtend de gyn gesproken. De uitslag van de proefcapacitatie is goed. Voldoende beweeglijke zaadcellen over. Wat ben ik daar blij om. Nu volgende week dinsdag de HSG en dan, als dat goed is, gaan we de volgende cyclus beginnen met IUI. Dus dat zal ergens medio februari zijn.

Hubbie is ook helemaal blij. Gister zat hij helemaal in zak en as. De gyn had niet gebeld en hij begon zich toch zorgen te maken.

Het raakt het toch dieper dan hij zelf dacht (en hoopte). Hij was helemaal bang dat het niet goed zou zijn, omdat de samenlevingstesten niet goed waren en de zaadonderzoeken aan het begin van de MMM ook niet doorslaggevend waren (waarschijnlijk net verkeerde momenten en 1 onderzoek was vreselijk onduidelijk). Maar dit heeft z'n hele dag goed gemaakt.

Gister begon hij zelfs allerlei ideeen te uiten over hoe het sperma voor IUI op een constante temperatuur te houden; of er geen andere (misschien wel met isolatiewand) potjes bestonden... dat soort dingen. Wel lief, moest er ook wel een beetje om grinneken. Hubbie heeft een grote mond ... maar een ienieminie hartje...

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Haha, er is niks verschrikkelijker voor mannen dat te moeten zeggen dat er iets mankeert aan ze.Zeker op dat gebied.
    Gewoon dat potje zaad tegen je blote huid aan voldoet al hoor! :)
    De man van mijn vriendin was zo slim om het potje zo aan z'n fietsstuur te hangen in een tasje.Superslechte uitslag natuurlijk. :rolleyes:
    Maar goed joh, dat neemt weer wat zorg weg!
    De iui poging, gebeurt het in eigen cyclus of met hormoontjes (of liever gezegd hormonsters?)

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja het was wel schattig. Ik zei ook al, ik bewaar het potje veilig tussen m'n (.) (.) als het ingeleverd moet worden, dus lekker veilig, zacht en op lichaamstemperatuur.
    Hij moest wel lachen en vond mijn borsten ook een goed alternatief voor een geisoleerd potje :) :)

De gyn had het over gestimuleerde IUI, dus ik denk met hormonsters. Maar dat zal bij de volgende afspraak allemaal besproken worden. Ik moet eerst dinsdag nog voor de HSG en dan een vervolgafspraak maken voor de week daarop om de planning te gaan bespreken.

Ja, het tasje in de kou is geen plan. Het eerste potje dat hubbie moest inleveren was ook bijna fout gegaan. Ik was nog zo slim geweest om de bijgeleverde informatiefolder te lezen. Hubbie niet. Dus nadat hubbie het potje had gevuld liep hij naar de badkamer om z'n handjes te wassen en wilde net het potje op de koude wastafel zetten. Ik kon het nog net voorkomen - pfffff.

ach - al doende leert men toch :)

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey, ik lees dat je morgen de HSG hebt, alvast heel veel succes en maak je niet te zenuwachtig, het valt best mee.

Liefs Zora

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Hoe was de hsg?

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, het was een memorabele middag ... ;)

De HSG was gelukkig goed, geen verstoppingen of verklevingen. Het is allemaal mooi open. Maar het deed wel verrekte pijn. alles ging goed met het inbrengen van het ballonnetje en de catheter voor de vloeistof, maar de vloeistof zelf inbrengen dat deed echt veel pijn. Het zweet brak me aan alle kanten uit en hubbie mocht niet eens bij me staan, moest achter glas toekijken.

Ik had een andere gyn die de HSG deed. Wij hebben ons intake gesprek gehad bij hem vorig jaar en daarna altijd bij een ander terechtgekomen (maatschap). Hij begon over mijn overgewicht (BMI 38 ) en of dat nooit ter sprake was gekomen. Nee, nooit eigenlijk (tot mijn eigen verbazing en opluchting overigens).

Long story short ... hij heeft een programma ontwikkeld met Yneke Vocking (ja die van Afvallers XXL), samen met een gedragsdeskundige en een bewegingstherapeut om vrouwen met obesitas af te laten vallen voordat een behandeling wordt gestart. In ons geval blijft de behandeling lopen, het is natuurlijk niet eerlijk om nu alles op hold te zetten om eerst te moeten afvallen en hij vroeg hoe ik er over dacht. Eerlijk gezegd was het feit dat het onderwerp nooit ter sprake kwam voor mij al een verrassing, maar ja ... ik ga geen slapende honden wakker maken toch? In ieder geval ga ik nu wel dat programma in, maar naast de behandeling en de IUI die binnenkort gaat starten. Het moet er toch af, zelf lukt het me niet, en nu met het programma wil ik het graag doen.

Ik moet nog wel 2 keer bloedprikken. Mijn progesteron is al een keer geprikt met toen een waarde van 29 (moet 30 zijn), dus nu moet ik op CD21 en CD24 opnieuw prikken om te checken of dat een momentopname was.

Vreemd genoeg ben ik wel blij met deze dag ...

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Op zich allemaal positief nieuws!Gelukkig hoef je niet eerst te wachten tot die kilo's eraf zijn.Heel veel suc6!

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Inderdaad wel positief nieuws en succes met de kilo's!

Ik vond het doorspuiten van de vloeistof met de HSG ook echt Killing.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ja, het was echt niet fijn.

Ik heb wel het idee dat sinds de vleesboom is weggehaald, ik ook veel meer voel. Ik denk namelijk dat ik nu echt mij eisprong voel, en dat heb ik nooit gevoeld eigenlijk. Misschien verbeeld ik het me hoor ...

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yech - ik heb ff een vreselijk baalmoment - ik moet het ff kwijt ;)

Net een (bel)afspraak gemaakt met de gyn voor vrijdagmiddag met betrekking tot de 2 x progesteron prikken van gister en vrijdag. Op zich niets mis mee natuurlijk.

Natuurlijk hoor je allerlei mooie verhalen van zwangerschappen na HSG, en stiekem hoop ik daar natuurlijk ook op. Ergens onzin natuurlijk, maar ja, de menselijke psyche zit af en toe raar in elkaar.

De bedoeling is volgende cyclus IUI, maar iedereen doet er zo "luchtig" over. Misschien blaas ik het allemaal wel volledig uit proportie, maar ik hoor maar niets over hoe dat gaat. Als ik bel hoor ik dingen over fm kunnen gewoon op afspraak, en de gyn heb ik ook al 100x aangegeven dat no matter what, de IUI gaat hoe dan ook door. En iedereen roept "ja natuurlijk". Dat ik moet bellen zodra mijn nieuwe cyclus is aangevangen en dan een afspraak maken enzo ...

Ach ... ik zit me ook gewoon op te winden, hopende dat die hele IUI niet nodig zal zijn (maar ja - dat is gewoon een illusie).

Pffff - ff een dip hoor :oops: :oops:

13. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Jeetje Strijkkraal, wat een stress allemaal voor je.
    Ik herken wel veel van jouw verhaal, zelfde leeftijd, ook al lang bezig, en ook een poos gedaan of mijn neus bloedde.
    Zelf ben ik ook bezig met IUI eerste keer dus misschien kan ik helpen om te vertellen hoe het bij mij ging.
    Weet je al of je hormonen krijgt of niet? Sommige ziekenhuizen doen zonder als je zelf een goede eisprong hebt en andere doen met.

Bij mij moest ik de eerste keer hormonen slikken van dag 3 t/m 7 en dan op dag 10 langskomen voor een FM, dat kan inderdaad gewoon op afspraak, ik moest op dag 1 bellen voor die afspraak.

Laat je niet kisten hoor, succes!

Emmy.

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Het is ook niet niks Suzy, maar je hebt soms gewoon de neiging om gewoon je kop in het zand te steken en door te gaan in de MMM. Dat moet vaak ook wel omdat je het anders gewoon niet trekt.

Maak je niet te druk om de IUI. Inderdaad zoals Emmy zegt, gewoon als je ongi wordt bellen voor de 1e FM. Ik neem aan dat je geen medicatie krijgt verder? Anders zou je dat al in huis moeten hebben denk ik. IK slik dag 3-7 clomid en zet een pregnyl spuit 2 dagen voor de IUI.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dames, met dank dat jullie ff naar mijn baal-verhaal willen luisteren :)

Dat is het ook. De gyn heeft gezegd dat het om IUI met stimulatie gaat, dus ik verwacht wel medicatie (ik gok Clomid) maar daar is dus nog geen woord over gerept. Nou ja, vrijdag weet ik hopelijk meer. Maandag is mijn NOD, dus we zullen wel zien.

Vraagje aan jullie: hebben jullie bijwerkingen van de medicatie? Ik hoor zoveel verschillende verhalen hierover, en stiekem ben ik wel een beetje huiverig voor.

16. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik had van de Clomid zo goed als geen bijwerkingen, 2 keer een opvliegertje was alles, deze keer ga ik Menopur nemen, ik hoop net zo weinig bijwerkingen te hebben.
    Ik hoor ook veel verschillende verhalen, 't is een beetje geluk hebben denk ik.

Groetjes, Emmy.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Goed, temp gekelderd en gelijk ongi vanochtend ... en nu?

Ben op slag zenuwachtig geworden :oops: ik heb morgenmiddag een belafspraak met de gyn, maar ik belde vanochtend met de assistente omdat ik nu een beetje in het luchtledige hang. Ja, zegt ze, IUI met stimulatie is Clomid, daar beginnen we dan meestal op dat 3 mee. Ja, zei ik, en dat is overmorgen, en het benauwd mij een beetje dat ik nog steeds niets heb/weet/hoor/zie/krijg. Ze snapte het wel en ik vroeg of ik dan in ieder geval vandaag nog mijn "eigen" gyn kon spreken (die van de belafspraak morgen is weer iemand anders, gyn-maatschap dus het kan zomaar zijn dat je een afspraak bij een ander hebt opeens). Belt de assistente me net terug dat ze wil dat ik toch morgen met die andere arts spreek omdat hij ook de HSG heeft gedaan en de progesterononderzoeken had "besteld". En een Clomid-recept is natuurlijk in 2 tellen gefaxed naar de apotheek.

pfffff, wordt ik opeens een zenuwpees zeg!

bah - en ik dacht nog dat ik zo "cool" bleef onder al het gedoe ... niet dus!

:eek:

18. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hoi Suzy,

ik kom eens even kijken hoe het met je gaat. Ik zie dat je met iui gaat beginnen deze ronde, spannend! Maak je niet al te druk om de medicijnen, desnoods sturen ze de fax met spoed door, en ik ben zelfs toen 2 keer gestart op dag 4 en 5, dat was geen probleem. Ik denk datje met Clomid zult starten, de tabletten. Ik had daar ook niet veel bijwerkingen van, eigenlijk net als Emmy, af en toe een opvlieger. Ik hoop dat dat ook voor jou zal gelden. Hopelijk hoef je het maar 1 ronde te gebruiken, en is het de 1e keer gelijk raak!
    Heel veel succes, en ik zal voor je duimen!

liefs wies

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb met de gyn gesproken en eerlijk gezegd valt de "uitslag" me wat tegen. Ik weet niet zo goed wat hiermee moet eigenlijk.

Ik had de belafspraak met de gyn. En waar ik een beetje bang voor was, lijkt nu wel te gebeuren.

De uitslag van de progesteron is allang naar de achtergrond geschoven. Uitslag is niet echt doorslaggevend, waarde 29 een week geleden en waarde 17 afgelopen dinsdag. Gezien dat ik ongi ben geworden gister kan ik dat allemaal wel plaatsen. Ik maak me daar niet druk om eigenlijk.
    Begon ook weer over mijn BMI (zjees - al sinds mei vorig jaar is daar nooit een woord over gerept, in de afgelopen weken schijn het een halszaak te zijn)

Echter was dat voor de gyn wel het einde van het gesprek. Dus ik schoot gelijk in de stop-stand en vroeg hoe het dan met IUI zat, en medicatie enzo. Kreeg het idee dat hij niet echt zat te wachten op die vraag. Ja, luister, de andere gyn (maatschap, dus het kan zijn dat je een ander krijgt op een bepaald punt) zei IUI in "deze" cyclus, dus wat nu. Ik heb mij helemaal ingesteld hierop ...

Dus volgende week donderdag eerste FM. En medicatie dan, vroeg ik? Daar moesten we maar over een paar weken over praten dus, of we het met hormonen gingen doen en een plan voor het terugbrengen van de BMI :( En over een paar weken is dus 9 maart.

Dus ga ik er nu maar vanuit dat we IUI in eigen cyclus gaan doen, althans dat is nog steeds mijn instelling. De nieuwe afspraak is midden in mijn volgende cyclus, dus dat zou een 2e IUI in eigen cyclus zijn ... ik weet het allemaal niet meer.

Dus CD8 = eerste fm

beetje dubbel allemaal. Ik denk dat ik wel weet wat het probleem is. Ik weet niet precies wat er gaat gebeuren, en daar kan ik niet zo goed tegen...

20. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Wat een vaag gebeuren allemaal Suzy, is er niet een ander ziekenhuis in de buurt waar je naartoe kan?
    Het is bekend dat artsen er vaak verschillende ideeen op na houden, en dat is prima, maar voor patienten geeft dat wel veel verwarring als je steeds een andere arts krijgt.
    Is je gewicht de doorslag denk je? Als je denkt dat dat zo is kan je proberen af te vallen voor dat volgende gesprek om dat bezwaar kleiner te maken?
    Ik ben natuurlijk geen arts en ik weet ook niet of de hormonen misschien een risico vormen bij overgewicht, dat ze daarom voorzichtig zijn?

Sterkte in ieder geval ermee, en kijk eens rond voor een alternatief zou ik zeggen.

Emmy.

Deel Deze Pagina