Strijkkralen vraagje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MSL12, 5 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Mijn dochtertje heeft strijkkralen gehad voor sinterklaas is er nu actief mee bezig echter zal je net zien strijkijzer doet het niet meer.

    Zou ik het ook nog op een andere manier kunnen laten smelten in de oven ofzo?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dat denk ik niet, ben bang dat dat ding waarop de kralen zitten dan ook smelt.
    Je kan er bakpapier over heen leggen en dan met föhn proberen.
     
  3. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63

    Ahja dat is ook zo :) goede tip van de fohn dat kan ik nog wel proberen!
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat je dan het gewicht mist en je óf de kralen wegblaast - of hij gelijk opkrult... strijkijzer lenen bij de buren ;) - een keer wat anders dan een kopje suiker :p . En anders laten liggen tot je een nieuwe hebt. Hier lagen ook regelmatig meerdere figuurtjes te wachten tot ze gestreken konden worden... -maar dan moet je natuurlijk wel meer figuurtjes hebben.

    alternatief wat ik bedenk: Een steen uit de barbeque of kachel als je die hebt :p -maar dat is ook wat vergezocht.... maar dat is goed heet en heeft het gewicht...
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Je kan wel een en ander met de oven doen maar dan moet je niet die vormpjes gebruiken maar bijv een vuurvaste kom ofzo. Zag op pinterest een aantal dingetjes die ze gemaakt hadden op die manier (bakjes).

    Ja kan kijken met een stijltang en dan aan de kant van t vormje ff een ovenwant ofzo houden (of een theedoek opgevouwen bijv). Zonder druk wordt t m in elk geval niet. Gietijzeren of zware keramieke pan in de oven verhitten zou ook nog kunnen als je er echt om staat te springen. Bakpapiertje op de kralen en dan de pan daar bovenop.

    Afdeling ongeduld kan hier overigens ook prima wachten.
     
    MSL12 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je kunt strijkkralen inderdaad in de oven doen. Zo heb ik eens een kersthanger voor in de boom gemaakt in hartjesvorm.
    Maar dan krijg je ze er natuurlijk wel gesmolten uit.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oeh dan krijg je dat mooie effect ook een beetje zoals ze met brokjes waskrijt doen - of niet? In een vorm voor ijsblokjes ofzo?
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik denk dat wasco net even wat mooier in elkaar overloopt, maar weet het niet zeker want heb dat nog nooit gezien.

    Ik had geloof ik zo'n ijzeren vorm gebruikt die je ook kan gebruiken om koekdeeg mee uit te steken.

    Voor het oogje had ik geloof ik een mini-stukje van een plastic rietje afgeknipt en met de rechte kant naar onder tussen de strijkkralen gezet vóór het de oven in ging.
     
    Athina vindt dit leuk.
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mag ik in het verlengde een vraag stellen.
    Meisje van 3,5. Stopt toe nu toe niks in neus of mond.
    Maxi strijkkralen of de gewone?
    Bij de gastouder mag ze nog geen gewone strijkkralen.
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Je kunt er toch gewoon bij gaan zitten? :) ik zou zelf persoonlijk de maxi doen maar meer omdat ik vind dat die kleine echt een gefriemel is :roflmao:
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  11. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Zou eerst de gewone eens uitproberen. Ik heb gastkinderen die het al kunnen vanaf 2,5, hangt af van de motoriek en van de concentratie. Sommige kunnen het motorisch wel, maar hebben de concentratie nog niet. Maar vaak hebben ze dan ook geen interesse in de maxi versie. Als het motorisch nog niet lukt en de interesse is er wel zou je altijd nog een setje maxi kunnen kopen. De kleine kan je dan altijd nog even bewaren voor als ze ouder is. Raar dat het van de go nog niet mag, ik blijf er wel altijd bij en ze mogen het dus alleen als ik er bij kan blijven.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Dochter is net 4 geworden en gebruikt al het hele jaar de gewone strijkkralen. Wel motorisch sterke dame.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.777
    113
    Hier lagen de gewone in eerste instantie nog in de kast. Het bracht meer frustratie dan plezier. Na een half jaar weer geprobeerd en dat ging goed. 4.5
    Bij maxi ben je best beperkt.

    Bij de action en kringloop kun je makkelijk aan kralen komen. Laatst nog een bus Hama kralen voor 1.50 bij de kringloop:eek: zitten duizenden kralen in dus wij kunnen vooruit:roflmao:

    Op internet kun je heel veel dingen vinden dus nu zou je dus dingen voor kerst kunnen maken zoals kerstballen, rendieren, kerstbomen etc

    Mocht je in het Nederlands niet voldoende vinden kun je ook kijken in het Engels. Het heet dan perler beads.
     
  14. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Hier speelde de jongste al snel met de kleine kraaltje mee met haar zus, ik bleef er dan wel naast zitten.

    Wat je nog kan proberen om wat gewicht te krijgen op het werkje, is bv een bakplaat(je) laten opwarmen in de oven en dat op het werkje (met bakpapier ertussen) te duwen. Of bv de bodem van een hete pan. Ook niet te hard duwen of te lang, hier wel eens het vormpje een beetje meegesmolten :D Ik zou het proberen strijkend met een steelpan te doen, dan zie je goed of ze aan elkaar smelten.
     

Deel Deze Pagina