sinterklaas, schoen zetten.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

lekker op tijd haha, maar hoe vaak mogen jullie kinderen in de week de schoen zetten en wat doe je erin?

2. mol81

mol81 Niet meer actief

In de hele periode 2 keer. Ik heb Little People Sinterklaas en Zwarte Piet in gedachten voor de eerste keer en de tweede keer iets lekkers.

3. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Ik denk zo''n 2 keer in de week.

Zakje chocomuntjes, Cars surprise ei, Lillte people poppetjes, en nog wat kleine dingetjes van een paar euro

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vorig jaar deden we het elke zaterdag, vanaf de dag van aankomst.. Daar zaten echt kleine dingetjes in (a 5,- ofzo). Dat was omdat het bij beide opa's en oma's uitgebreid gevierd werd. Anders werd het echt te idioot.
    Dit jaar perken we het bij de oma's en opa's wat in, en dan kunnen we die zaterdagen wat meer geven..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

twee keer per week.. woensdag en zaterdag.
    Na de eerste keer krijgen ze een brief waarin staat dat de Sint het heel druk heeft om alle kindjes te bezoeken en dat daarom er 2 x per week de schoen gezet mag worden en dat Sint hoopt op 1 december langs te komen.

woensdag: kruidnootjes, mandarijn, chocolademuntje
    zaterdag: kruidnootjes, chocolade + kadootje (klein max 5 euro)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Vorig jaar deden we het vaker, maar in principe ga ik voor 2 keer per week.
    Meestal zit er wat lekkers in, zoals pepernoten of een schuimpje of zoiets. En één of twee keer in de hele periode een klein cadeautje.

Ik vind het wel een goed idee om de eerste keer een brief van Sint in de schoen te stoppen, waarin hij uitlegt waarom hij alleen op woensdag en zaterdag kan komen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

2x per week; ik denk op zaterdag en dinsdag (woensdag vrij dus dan mooi de tijd om het de volgende dag te bekijken).

Wat ze erin krijgen: echt kleine dingen (ik vind 5 euro niet meer klein, ik vind 2,- de max) en verder een paar muntjes/kruidnootjes/ schuimpjes.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

1x per week. Dan krijgen ze wat lekkers of een klein cadeautje

9. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hier mogen ze elke dag de schoen zetten, maar kijgen ze maar 1 a 2 keer per week wat in.
    Zo leren ze dat er niet altijd wat in zit. :D

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Vanaf het moment dat hij in he land is ieder weekend, en heus nog weleens tussendoor.

Toevallig een spidermanspaarpot gekocht, 2 euro, vnd ik genoeg!
    Dus ze krijgen soms een klein kadootje, en of wat snoepgoed, maar m eerlijk te zijn zal het ook voorkomen dat er een keer niets in zit.
    Of ik stop er een brief in dat ze al een kadootjes gehad hebben en nu eerst andere kindjes aan de beurt zijn!

Wel weer zin in die leuke tijd!!
    Joyce

11. beccie

beccie Niet meer actief

hier ook 2x in de week,
    maar dan wel echt kleine dingen, van rond de 1 euro ofzo
    of een keer wat lekkers,
    ik heb al 1 schoenkado gekocht,
    wat nieuwe krijtjes voor zijn schoolbord, ( 29 cent ) bij de action hihi

grotere kadootjes doen we hier lekker op pakjesavond

12. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hier ligt t eraan. ze willen nog wel eens elkaar in de haren vliegen. hier wordt t minimaal 2 per week en 1 extra keer als ze beide die dag lief voor elkaar zijn geweest en goed naar papa en mama geluisterd hebben,;)

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik denk ook 2x per week. Ene keer wat strooigoed en de andere keer een klein cadeautje.
    Het Sinterklaasjournaal zal ook wel weer wat verzinnen wat we in de schoen mogen stoppen oid, misschien dat ze dat dit jaar ook begrijpt dan ;)

Vorig jaar hebben we 5dec niet gevierd, omdat we op vakantie waren. Hadden toen een paar grote cadeaus een keer in/bij dr schoen gegeven. Vond ik op zich wel jammer, maar zij had er natuurlijk nog geen weet van.

14. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook 2 keer per week..iig zaterdag en dan nog woensdag of donderdag ofzo...dat moet ik nog beslissen, wordt voor haar wel een vaste dag iig.

1 keer met mandarijn, wat snoep
    1 keer met snoep en een klein cadeautje.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vorig jaar en dat jaar ervoor deden we voor zoontje de schoen zetten als zijn zus er was in het weekend, nu zit hij op de psz dus gaat hij denk ik wat meer ervan beseffen.. denk dat wij ook 2x per week ofzo doen, lees hier dat veel mensen dat doen:)

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier op zaterdag vanaf de dag dat hij aankomt. Vorig jaar was ze dan zondag ochtend extreem vroeg wakker ds dan kwam de Sint een keer op zaterdag avond als ze in bad zaten.

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Sorry dubbel geplaatst

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha! Ach, heb je m net gemist, hij is net langs geweest :D

19. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik laat het aan mijn dochter over. Ik hoor jullie denken 'huh, wat?!'

Ze is nog zo klein en begrijpt de dagen echt nog niet. Ze is superblij als er een paar pepernootjes in zitten. Ik zal er af en toe een klein cadeautje in doen (max 2 keer van 1 a 2 euro). Bij het schoenzetten hebben we het zo gezellig. Samen liedjes zingen, ach ik word er al vrolijk van als ik eraan denk! Dus als ik straks iedere dag een paar pepernootjes in moet doen dan doe ik dat graag!

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Geen idee. Daar heb ik nog niet over nagedacht. Ze krijgt sowieso één keer iets in/naast haar schoen wanneer ze het totaal niet verwacht. Dat vond ik vroeger ook zo leuk.

Deel Deze Pagina