... in kleine jongetjes. Ze kunnen niks meer, liggen te kuchen, te hoesten en te kreunen op de bank. Vragen met een zielige stem of je alsjeblieft een kopje thee kan brengen, of je een kussen wil opschudden en of je ze wil toedekken met een deken. Wil je ook nog even de afstandsbediening aangeven? O hij is *kuch kuch* gevallen, wil je hem even oppakken, ik kan er *auw auw* niet bij. En ga zo maar door. Ze moeten 100x herhalen hoe beroerd ze zich wel niet voelen en als je er niet in mee gaat of niet zegt dat ze dat idd zijn voelen ze zich niet serieus genomen. Hallo weetje wel hoe ik me voel?? Weetje hoe erg me buik/hoofd (noem maar op) pijn doet! En als wij eens wat hebben valt het mee. Of in mijn geval krijg ik een aai over me bol met de troostende woorden dat het wel goed komt. Zo ver komt het alleen nooit want ik piep niet zo snel. Zo werd ik vannacht ook wakker gemaakt met de vraag of ik hem kon helpen. Want hij och arme kreeg zijn sokken niet uit. En maar herhalen wat een buikpijn hij had. Ik had geen idee hoeveel zeer het deed. Wees dan maar blij dat jij geen bevalling hebt mee hoeven maken hè. Nou *zucht* daar kwam tenminste een eind aan zei hij. Ja schat, daar kwam idd een eind aan. Na 20 uur weeën en 2 uur persen. Waar heb ik het over? Wie veranderen er in kleine jongens? Juist mannen. Herkenbaar? Heb er nu eentje rondlopen (of op de bank liggen) die wat grieperig is laten we maar zeggen. Dus dan weten we het wel weer.
Hahahaha....... Yep..... Maar volgens mij hoort het wel een beetje bij man zijn. Het liefst zou ik hem dan tussen andere mannen willen zetten, dan wint het "ik moet stoer" misschien nog. Maar eerlijk is eerlijk, die van mij verwent mij heel erg als ik eens niet lekker ben. Dan krijg ik ook theetjes en dekentjes. Dan is het minder erg, denk ik.
Oh ja heeel herkenbaar! Die van mij gaat half dood als er een scheet dwarszit.. En maar zeggen dat een bevalling een makkie is. Als het aan hem lag dan bleef het maar bij 1 kind
Ik denk dat het hier wel meevalt. Hij is eigenlijk nooit ziek Als ik ziek ben moet ik altijd maar snel weer beter worden. Laatste keer waren mijn dochter en ik allebei ziek, griep en koorts. Gaat ie 's avonds gewoon naar zn vrienden toe terwijl dat dochter en ik allebei aan het huilen waren. Zij van het ziek zijn, ik van het huilen van haar wat niet ophield terwijl ik me kl*te voelde. Maar hij is heel lief hoor!
Nee hier juist het tegenovergestelde... man gaat door tot hij er bij neer valt... Is ook niet altijd leuk ( gelukkig eigenlijk nooit ziek)
Hier nog zo een. Ohhh ik ben verkouden........ ja en. Daarna demonstratief met zakdoekjes op de bank... En maar zijn neus op halen. Zal ik maar een paracetamolletje nemen?.............. eumhh ja dat kan. Ben lekker vroeg naar bed gegaan, groetjes kim
Hier valt het wel mee. Ben ook niet zo'n heel zorgzaam type voor m'n vriend, daar baalt hij wel eens van. Kun je misschien de moeder van je man bellen? Zo te horen heeft hij dáár behoefte aan. En dan ga jij lekker iets voor jezelf doen.
Ja, hier ook... ZOOO zielig, zo ziek, hoofdpijn, keelpijn, buikpijn en zijn neus zit ook nog eens dicht . Kan niks, wil niks... Dat ik vorige week hetzelfde had, en daarbij het huishouden + alles m.b.t dochter toch even deed, doet er niet toe.. Want ik had het vast minder erg Het stukje van de bank naar het toilet is eigenlijk al te ver.. Hoop gesteun, gekreun en echt zo heel zielig krom lopen. Stiekem moet ik dan wel een beetje lachen
mijn vriend is bijna nooit ziek maar als hij ziek is dan is het volgens hem de ergste griep of verkoudheid ooit. veel erger dan ik had want hij is zo ziek. nee bij mijn viel het wel mee want ik kon gewoon de kindjes naar school brengen, opruimen en koken en hij arme jongen kan helemaal niks meer. liggen, klagen en heel zielig zijn want echt hij heeft het altijd veel en veel erger dan menig ander mens. pffffffffff.
O ja, zooooo zielig! En inderdaad, zijn mama trapt er wel in en zorgt met overgave voor haar kleine (dertigjarige) knulletje Lief is me ook verder wel een mooie hoor: nu ik met verlof ben, kan ik mooi het huismoedertje uithangen blijkbaar, hij wacht rustig tot IK met een ontbijtje inclusief versgeperst sapje aankom!
En waarom kunnen wij vrouwen als we ziek zijn toch de kinderen naar school brengen, het huishouden doen en koken.... Omdat de man het niet over neemt of wil nemen als we ziek zijn.. . Gelukkig heb ik dan wel weer een lieve man die dat wel zou doen. Waarschijnlijk eten koken en een wasje draaien ofzo , en de rest moet ik dan nog zelf doen . Maar als ik echt super beroerd ben dan neem hij het echt wel over..
Eén tip: als je daar een keer intrapt dan blijft het zo, dus lekker blijven liggen. En duidelijk zijn... jíj wil graag een ontbijtje. Mannen zijn niet zo van de subtiele signalen . Mocht dat allemaal niet werken, dan kan je altijd nog het "zwangere vrouwtje" uithangen, een beetje inspelen op zijn riddergevoel mag best toch? En maar roepen hoe fijn het is dat je op zijn sterke man mag leunen . (met mate he, niet ineens voetbalvrouw worden, het moet wel leuk blijven)
Whoeeehaaha wat herkenbaar! Ligt mijn man soms bij jou de bank nu Nee maar echt, ik heb hem in al die jaren 1x op zijn werk gebeld of hij alsjeblieft naar huis kon komen. Moest 30x per uur overgeven, tegelijk diaree dus zat alleen maar op de wc. Ondertussen kroop Jayden het hele huis door en Lindsey was alleen maar aan het gillen en ik kon alleen maar spugen... Zegt ie zucht, mja ik weet niet of ik wel weg kan hoor, kan je het niet nog een paar uur volhouden? Vervolgens heeft meneer een keer hoofdpijn en ligt de hele dag zielig in bed met de huistelefoon naar beneden te bellen voor drinken en weet ik veel wat, moest zelf naar de dierenarts toe dus had emily in bed gelegd (die zou zeker 2 uur slapen) en de babyfoon erbij gezet. Zegt oh dat kan ik er nu echt niet bij hebben hoor ik voel me zoooooo beroerd.... Mooi dat ie pech had
heel herkenbaar! toen ik uit het zh terug kwam van mijn operatie moest ik gaan koken want mrneer had honger en het bezoek ook en of ik dan ook nog ff kon afwasse en thee zetten terwijl ik eigenlijk moest liggen ivm gas in mijn buik. ma als meneer een spier verrekt of grieperig is moet ik hem masseren de kifs vermaken zodat ze hem niet lastig vallen en vooral hem verzorgen. af en toe grrrr
Hahhahaha, heeeel herkenbaar! En als je dan zelf een keer wat hebt, pakken ze 2 keer iets voor je en daarna gaan ze ervan uit dat je hersteld bent. Of: aah het valt volgens mij wel mee hoor, volgens mij ben je niet zo ziek. (Nee omdat ik niet de hele tijd loop te mekkeren over hoe ziek ik wel niet ben, zal ik het wel niet zijn) pff mannen
Pfff hou op! Hier nog zo 1.begon zondagavond. "poeh als ik me morgen nog zo voel kan ik niet werken hoor". smorgens de wekker ging: Oh zo kan ik niet naar het werk. (Het kan nogal nadelige gevolgen hebben als hij ziek is ivm uitzendbasis en oog op jaar contract) Dus ik: Ga eerst maar eens naar beneden paracetamol en kijk dan maar eens weer. Hij toch naar het werk en dan komen de smsjes he? Alsof hij wilde dat ik zei: Nou schatje dan kom maar snel naar huis lieffie... Ja doag!!Ik ben je moetje niet. Als je denk dat het echt niet meer gaat dan maak zelf die beslissing maar. Uiteindelijk heeft hij een halve dag vrij genomen. Thuis oh ik wil op bed... en douchen. Nou douchen vooruit. Later savonds: ik ga weer douchen. Ik: er is nog 1 handdoek dus hou daar rekening mee. Nou dan ga morgen maar handdoeken kopen want ik wil douchen wanneer ik wil! uhmmm pardon!? 3 zieken hier in huis en 2 kleintjes die overgeven dan gaan de handdoeken snel hoor. Elke keer dat gezeur. warm,koud ik zweet bla bla bla bla...... Gisterenavond lag ik zelf op de bank en had het koud. Al vanaf woensdag heen en weer met zieke kinderen (en man) kids,met koortsstuipen gemiddeld 4 uur slaap per nacht en alles gaat gewoon door. Hij: het liefst lig jij de hele dag op de bank he? met een deken over en dan ook nog de tv aan. Van smorgens tot savonds. Ik: Ja joh ik doe niks.... Breek me de bek niet open over zieke mannen. Hij is dan een zeikerd en L*L met de grote L. Maaar oh wee als mama ziek is dan is op bed gaan er niet bij hoor. Ja even een uurtje.. Zo bedankt voor het openen van je topic. Kan ik mijn klaagzang ook even kwijt. Hopelijk is ie snel weer beter,want dan is ie ook weer beter te genieten. Heb ik weer 2 kinderen ipv 3