Hoi hoi, Aan de was opvouwen en strijken heb ik een gruwelijke hekel. Toch vind ik dat strijken er verzorgd uit ziet. Ik heb een strijkijzer uit de jaren 0. Vandaar de vraag… welk strijksysteem is het makkelijkst en het snelst? Graag tips met jullie ervaringen en alvast bedankt!
Wij hebben een stoomstrijkijzer van Philips, zo een met zo een bak onder. Werkt prima, een keer over gaan en het is kreukvrij. Gaat best rap om eens mand weg te werken Hier strijkt man trouwens meestal die vindt dat ontspannend kan hem misschien eens uilenen
Ik heb een stoomgenerator van Philips. Ideaal, het strijkt echt heel makkelijk met een stoomgenerator. En het voordeel t.o.v. de stoomgenerator van Tefal die ik hiervoor had, vind ik dat je deze van Philips dus gewoon met de strijkzool op het vlak kunt laten staan, hij brandt niet in. Hij kan zelfs niet eens rechtop staan, zoals je normaal met een strijkijzer doet als je hem even niet gebruikt. Vraag me niet hoe het kan, dat snap ik nog steeds niet, net als dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen (maar dat had die oude van Tefal ook al). Maar het werkt dus wel Deze is dus wat dat betreft echt 'strijken voor dummies'. Ik heb er ook een (een wat simpelere maar wel met die functionaliteiten) voor mijn vader aangeschaft toen mijn moeder overleed. Hij strijkt minder maar wat hij strijkt, kan zo niet fout gaan.
Mijn systeem? Al het strijkwerk in een aparte wasmand op zolder gooien en dan hopen dat de kaboutertjes het oplossen.. werkt trouwens niet!