Hoe snel afvallen met sporten?

Discussion in 'De lounge' started by monkeylove, Aug 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Wat zijn jullie ervaringen van gewoon netjes eten en trainen op de sportschool? Ben vandaag maar eens begonnen en heb alleen cardio op vetverbranding gedaan.
    Ik ben wel benieuwd naar jullie verhalen over afvallen met sporten haha.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik doe het al een aantal maanden iedere dag thuis. 30 minuten met Kettlebelt en een aantal minuten hardlopen op de plaats ... in totaal een minuut of 40 bezig. Ik verlies ongeveer een kilo in de tien tot veertien dagen. Het belangrijkste voor mij is dat ik me er veel beter bij voel en zie en voel dat mijn lichaam alles veel beter aan kan.

Successs

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

de ultime vetverbrand tip : sporten op nuchtere maag s'ochtends het liefst een halfuur op de crosstrainer...

4. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ligt er aan hoe vaak je in de week gaat doen. Naast de cardio zou ik ook wel wat krachttraining doen. Door krachttraining wordt je metabolisme hoger En verbrand je uiteindelijk dus meer.

@nic1976, hardlopen op de plaats zou ik als ik jou was niet doen. Dat is echt niet goed voor je gewrichten omdat je dan de beweging niet volledig(af)maakt. Dan kun je beter touwtje springen, of gewoon buiten gaan hardlopen.

5. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Dat is echt de stomste tip! Sorry hoor, maar sporten op nu nuchtere maag is allesbehalve goed voor je!

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou ik viel er wel 10 kilo mee af binnen een maand.. en soms at ik wel es yoghurt ofzo dus niet helemaal op nuchtere maag .. en deze tip kreeg ik van een topsporter dus

7. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    10 kilo in 1 maand afvallen is in mijn ogen ook niet goed voor je lijf. Dat gaat veels te snel. Het is misschien wel zo dat je dan sneller vet verbrand alleen puur daar naar kijkend. Maar sporten op nuchtere maag is gewoon niet goed.
    Je hebt dan zeker een uur of 8 niks gegeten dus is je maag leeg. Een auto rijdt ook niet zonder benzin.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wanneer we ons lichaam inspanningen laten leveren in nuchtere toestand (meestal voor het ontbijt) is het genoodzaakt om sneller vetten te verbranden. Wanneer we ’s morgens voor het ontbijt of op een ander moment van de dag een hele tijd na de vorige maaltijd met een lege maag duursporten gaan doen, gaat ons lichaam efficiënter vet verbranden dan wanneer we sporten direct na een maaltijd. Een doentreffende vetverbranding vindt enkel plaats wanneer een niet al te intensieve inspanning voor een langere periode wordt gedaan. 15 min te sprinten en alles op korte tijd te geven heeft dus geen zin wanneer je gewicht wil verliezen en vet wil verbranden. Ons lichaam heeft bij hevige inspanningen snelle energie nodig uit koolhydraten, vet verbranden kost energie en daarom worden bij intensieve inspanningen nauwelijks vetten verbrand en eerder suikers als energiebron gebruikt.
    Bij een lichte sportactiviteit in nuchtere toestand verbranden we ongeveer 45 procent vet, in niet nuchtere toestand verbruikt ons lichaam liever glucose (suikers) en daalt de vetverbranding. Als vet verbranden dus het hoofddoel is om zo af te vallen is sporten met een lege maag zeer doeltreffend.

9. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    #10 Sukke, Aug 26, 2012
    Last edited: Aug 26, 2012
    Planning: eten rond sportmomenten | Voedingscentrum

Dit zegt het voedingscentrum dan weer. Zo kunnen we natuurlijk bezig blijven want er zullen wel meer sites zijn die voor en tegen zijn.

Ik vind het echter niet verantwoord om te doen en als ik mijn studieboeken er op na sla heb ik nog meer bevestiging!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja, als je flauw wilt vallen ook, beste dieettip is gewoon 2 weken niets eten, doe je dat ook??

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Als je gaat sporten puur om af te vallen, dan kan je nog wel eens van een koude kermis thuis komen.
    Het gaat langzaam, met alleen sporten misschien een kilo of 2 per maand. Met het aanpassen van je voeding en sporten gaat het wel sneller.

En daarbij...je kan zelfs in het begin zwaarder worden ivm spierontwikkeling.

Maaaar....het is wel erg lekker, en goed!

12. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik ben in 14 maanden tijd 30kg afgevallen met 3x per week sporten en gezonder eten. Ben begonnen met cardio en na ruim een half jaar ben ik spinning gaan doen aangevuld met krachttraining en dat doe ik nog steeds.
    Ben van maat 44-46 naar 38-40 gegaan en nu ruim een half jaar op gewicht, het kost me geen enkele moeite en ook het afvallen ging moeiteloos eigenlijk. Het sporten was in het begin wennen, echt inplannen ook maar als het eenmaal in je systeem zit kun je er niet meer zonder.
    Moet er ook wel echt bijzeggen dat ik echt a-sportief was en nu is het niet meer weg te denken, ik baal zelfs als ik niet kan gaan haha.

13. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Thx voor de antwoorden, het maakt me niet uit of het langzaam gaat, als het maar gaat.

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Dank voor je reactie ... alleen zijn beide opties die je geeft voor mij niet haalbaar. Dribbelen (dus niet hardlopen) op de plaats geeft me wat ik wil ... voldoening en mijn hartritme gaat wat omhoog.

Share This Page