heb hier laatst ietsover gezien (klokhuis), dat is een hoorbeschadiging. Dt ging over een jongen die vaak naar luide muziek ging (vroeger) nu heeft hij continu een piep in de oren wat nooit weer over gaat.
Ik heb het vandaag een beetje. Kan met hoge bloeddruk te maken hebben. Of inderdaad gehoorbeschadiging.
Ik heb rond mijn tiende een korte periode tinnitus (oorsuizen) gehad na een heel harde val op het ijs. Dat ging gepaard met hyperacusis (overgevoelig voor geluid) en ik kon een week of 2 niets meer verdragen. Het is bij mij toen ''overgegaan'' maar zal altijd gevoelig voor geluid blijven. Het oorsuizen was meer een soort ''orkest'' in mijn hoofd. Als ik mijn vingers in mijn oren stopte hoorde ik het keihard IN mijn hoofd. (needless to say, ik was doodsbang, heb niets tegen mijn ouders gezegd, heb heel vaak gehuild als iemand lawaai maakte, een kwartje liet vallen of een deur iets te hard dicht deed, maar het ging godzijdank wel over) Hoe gaat 't bij jou? ps: ik heb nu heel vaak een lichte piep, meer een soort oorsuizen. Alsof ik naar de disco ben geweest, maar dan zonder disco...
hoi meiden.. ik lees dit en zie dat Foxter dat heeft sinds het HELLP syndroom? das te hoge bloedddruk toch tijdens zwangerschap? ik had zwangerscahpsvergiftiging en ben ingeleid met 38,5 dagen. maar heb ook een mega tuuuut in mn oor!! kan dat daardoor komen joh?
ik heb altijd het idee dat ik electriciteit kan 'horen', ik hoor het suizen. En het klopt, want wij hadden pas stroomstoring in onze buurt en toen had ik nergens last van! Ik moet wel zeggen dat ik er extra last van heb ik als ik gespannen ben.
Deze heb ik ook, nu weer heel erg omdat mijn bloeddruk weer hoger is. Je kan je bloeddruk een keer laten controleren bij de HA evenals je oren zelf. Het kan namelijk ook komen door teveel oorsmeer. Natuurlijk ook gewoon door een gehoorbeschadiging.
Ja dat heb ik sinds 8 jarige leeftijd (ben nu bijna 26). Toen ben ik geopereerd aan mijn rechter oor (was doof aan die kant.) En ik heb teveel oorsmeer.. Soms word ik er ook echt gek van.. het piept, suist de hele dag door..
Ik heb nu sinds 2 jaar tinnitus. Ik heb het overgehouden aan een fikse verkoudheid waarbij ik veel last had van mijn oren. Mijn gehoor is nog wel goed, maar ik hoor continue een hoge fluittoon en een ruis. Ik heb vooral moeite met verstaan als er meerdere mensen praten of als er andere omgevingsgeluiden zijn. Ik kan me dan niet op één stem concentreren. Ik heb er sinds een paar weken meer last van. Ik zit me door bovenstaande reacties nu af te vragen of er een verband is met de zwangerschap...
Mijn gehoor is niet meer goed, en heb bovenstaande ook veel last. Helemaal als we film kijken met dolby surround...
ja, of als mensen door elkaar praten, dan kan ik daar echt heel erg last van hebben. Net alsof ze allemaal even hard in mijn oor lopen te tetteren... Heel vervelend.