Binnenkort hebben wij een familie fotoshoot. Nu presteer ik het altijd om heel gek op foto's te staan. Ik weet gewoon niet wat ik met m'n lijf en al die ledematen aan moet. Wie heeft er tips voor een goede pose die er niet te 'gemaakt' uit ziet waar ik aan kan denken tijdens de shoot? Voorbeeldfoto ook zeer welkom En als we dan toch bezig zijn: Iemand nog tips om de shoot ook vlot te laten verlopen met onze dreumes van 1,5 jaar? Het is gelukkig buiten. Bedankt!
Wij hebben een leuke fotoshoot gedaan toen onze oudste 1,5 was. Het was ook buiten en eigenlijk hebben we nauwelijks geposeerd. We liepen over de hei en zijn hier en daar gaan zitten alsof we gingen picknicken. Een beetje actiefoto’s dus. We hebben heel leuke foto’s dat onze zoon bij mijn man op de schouders zit en spelend in het gras. Een goede fotograaf weet wel wanneer hij de leukste plaatjes kan schieten terwijl jullie lekker met jullie kind bezig zijn.
Bedankt voor je reactie. Hier ben ik zelf ook heel erg van! Probleem is alleen dat het een shoot is met familie die iets andere ideeen heeft over 'leuk'. We hebben ze al met veel moeite kunnen overtuigen het buiten te doen. Maar het poseren voor de foto's krijg ik er echt niet uit. De fotograaf is ook van een wat oudere leeftijd en maakt vooral portretten. Vandaar mijn vragen. Ik hoop nog steeds dat het uiteindelijk gaat zoals in jouw voorbeeld. Lekker ongedwongen en ontspannen!
Bekijk bijlage 568077 Mmm, ik snap je probleem. Ik heb ook een familie die van gezamenlijke groepsfoto’s houdt. Ik vind dat poseren ook altijd erg ongemakkelijk. Je staat zo onnatuurlijk stil en maar gemaakt glimlachen. Die paar seconden duren voor mijn gevoel minuten, haha! Je kind kan op zich wel uitkomst bieden. Je kunt hem/haar dragen of aan de hand houden (weer een ledemaat minder dat je ergens moet laten). Ik leg meestal een hand op iemands schouder. Dat ziet er wat meer ongedwongen maar ook gezellig uit. Als je het ongemakkelijk vindt om in de camera te kijken kun je naar je kind kijken. Vooral leuk als hij/zij jou ook aankijkt. Dan ga je vanzelf ook echter lachen. Er zullen wel mensen zijn die het jammer vinden dat je niet in de camera kijkt maar je staat er dan vaak wel natuurlijker op. Zie foto. Ik kijk niet in de camera maar ik vind het een geweldige foto. Ik heb de foto’s van de shoot niet op mijn smartphone dus ik maak even een foto van de canvas die we hebben hangen. Ik haal de foto weer weg als je hem gezien hebt. Ik zei trouwens dat onze zoon 1,5 was bij deze shoot maar hier was hij 6 maanden. Bij 1,5 was een shoot van hem alleen. Oeps!
Oeps, te laat voor je foto. Maar bedankt voor je bericht! Zou zelf inderdaad liever wat spelen/lopen/kroelen met man en kind, dan zo stijf met z'n allen. Maarja, het is een cadeau voor de familie dus dan schik ik me naar hun wensen. Maar aangezien die foto waarschijnlijk op ongeveer 10 bij 10 in hun woonkamer komt, wil ik er wel een beetje leuk op staan haha. Bedankt voor je tips, kind optillen is inderdaad een goede tip!
Ik wilde inderdaad zeggen: gewoon een leuke lifestyle shoot dat je loopt, danst, ongedwongen bezig bent. En dat de kinderen zich ook relaxed voelen. Wij hebben een lifestyle shoot gedaan toen de jongste een week was en zelfs de peuter vond het fantastisch en mijn man die nie tvan foto's houdt ook. Als je toch moet poseren: kin naar voren duwen, iets omlaag duwen. Dan komen je ogen en contouren het beste uit!