Behandeling tegen teken bij honden

Discussion in 'De lounge' started by Anouk2005, Apr 16, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,198
    16,536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    behandelen jullie je hond preventief tegen teken?
    Onze pup, blonde labrador is nu 12 weken oud en het tekenseizon is helaas weer begonnen.
    Ik controleer hem iedere dag en nog niets gevonden ( afkloppen).
    Vandaag een goede tekentang besteld indien nodig.
    Vooralsnog wandelen we alleen op een grasveldje en een blokje om het huis maar goed daar kunnen die mormels ook zitten.
    Het liefst gebruik ik geen chemische zooi omdat het me niet gezond lijkt. Pas op Fb kwam ik een advertentie tegen van een nieuw natuurlijk product maar weet de naam van de site niet meer.
    Hoe en wat gebruiken jullie?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik doe het wel, elk kwartaal worden onze honden preventief tegen vlooien en teken behandeld en krijgen ze een wormenkuur.

Wij gebruiken bravecto voor de vlooien en teken. En milbemax voor de wormen.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik weet niet of het voor honden bestaat maar mijn kat kreeg elke maand prefentief een pipet tegen vlooien teken en wormen.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zeker zijn die dr. Ik zou alleen met kinderen dan wel oppassen.

Bravecto en milbemax is een pil btw ;)

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hier precies hetzelfde

6. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,153
    225
    63
    Female
    Nee nooit.. Ook niet voor wormen. Hij heeft ze ook nog nooit gehad.

Wij geven karnemelk. En kvv. Dit blijkt ook goed te wezen voor de zuurgraad in het lichaam van de hond. En daar kunnen teken en wormen niet goed tegen.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Nope in het begin wel, maar laatste paar jaar niet zo secuur. Hij is er gelukkig ook niet gevoelig voor dus misschien dat ik daarom beetje makkelijk erin ben. Nog nooit 1 vlo of worm ontdekt bij hem.

Ontwormen gebeurd nooit en ontvlooien zn 2x per jaar denk ik

8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Hier ook niet, in het begin wel maar eigenlijk net als @mam1991 niet meer zo secuur in...
    Ook nog nooit iets ontdekt bij hem. Binnenkort maar weer wel even ontwormen, ontvlooien en tekenspul. Wat we hebben weet ik niet, maar ik haal het bij de dierenarts. Volgens mij is het Milbemax

9. Treez

Treez Niet meer actief

Wij wel, maar in het weiland naast ons huis zit het vol met teken. Zodra het uitgewerkt is, haal ik zeker 2 a 3 teken per dag uit. Preventie is dus wel nodig.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Ik geef ze advantix of frontline. De druppels. De kleine verpakking van tot 10 kg en ze zijn 11-12 kg. Is wat goedkoper en het werkt prima.
    Ik vergeet het vaak weer opnieuw te doen dus doen ze vaak wel 6 weken ermee ofzo. Ik vind amper teken. Volgens mij al 2 jaar geleden 1 en we hebben 2 honden

11. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Wij ontvlooien de hele kudde alleen als er daadwerkelijk vlooien zijn. 1 van de 3katten heeft vlooienallergie, dus zodra er iets vlooiigs in huis is,merken we dat direct aan hem.
    Ik druppel de honden preventief een paar drupjes oliemengsel in de nek (teatree-olie en lavendelolie) en dat helpt tot nu toe redelijk goed.

Datzelfde oliemengsel gebruik ik ook in het haar van mijn dochter, om hoofdluis weg te houden. Tot nu toe ook met succes.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    nee. ik geef ze niet bij voorbaat al vlooienspul of iets tegen teken. het is allemaal chemische rotzooi en dat ga ik niet onnodig op mn beesten doen.
    alleen als het nodig is. in al die jaren 1x voor gekomen dat xe vlooien hadden. toen spul gebruikt. voor 2 honden en 2 katten zo ook al heel wat geld bespaard ;)
    ze worden alleen ontwormd.

DN2017 likes this.
  13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Gebruik asjeblieft geen bravecto! Er is genoeg over te lezen als je zoekt op Google

14. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Hier practic voor vlooien en teken, milbemax voor wormen.

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Hier elke dag een schapenvet bonbon met knoflook, ze zeggen dat vlooien en teken dat niet lekker vinden

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En dit is allemaal aangetoond onzin. Msd heeft het product enorm onderzocht en er is NIKS mis met bravecto.

Er is tevens wel al jaren geleden aangetoond dat je dieren die al ernstig ziek zijn, beter geen antivlooien en antiwormen middel kan geven. Ik het geval van de enkele honden die zijn overleden, was dit het geval.

Je kunt altijd bevestigende verhalen vinden voor wat dan ook. :)

blike1987 likes this.
  17. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Wij gaven in het begin frontline tegen teken en vlooien.. de laatste jaren overgestapt naar Excil..
    in het voorjaar zo rond maart begonnen we hiermee tot rond het echt goed koud werd.. onze hond was kortharig dus ik zag een teek heel snel zitten, ook verschillende teken weggehaald en de laatste heb ik zelfs naar de dierenarts gebracht om te testen op Lyme..

18. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Nee dat doe ik absoluut niet, hoe minder troep op en in mijn hond hoe beter.
    Gelukkig ook niet heel bevattelijk voor, in de zomermaanden af en toe een teek als we veel in bosrijke gebieden wandelen, maar voor mij geen reden om structureel bestrijdingsmiddelen voor te gebruiken. Als ze echt constant vol zou zitten is het natuurlijk een ander verhaal.

19. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    De pipetjes schijnen niet zo goed te zijn dus ik dacht eraan om bij zooplus snoepjes te kopen met kruiden waar vlooien en teken niet van houden.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vroeger deed ik het wel heel trouw. De laatste jaren wat minder trouw. Laksigheid??

Anyhoe: kan me niet herinneren wanneer het voor het laatst vlooien of teken heeft gehad. Eens in de zoveel tijd denk ik er wel aan om een antiworm geval te geven. Niet omdat ze wormen heeft, maar omdat ik het idee van warmen zo goor vind ;)

Share This Page