17 maanden en speelgoed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 101, Apr 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 101

101 Lid

Dec 31, 2006
    65
    0
    0
    een vraagje of tip van iemand?

mijn zoontje van 17 maanden speelt overal mee behalve zijn eigen speelgoed. weet iemand wat voor speelgoed leuk is voor een kind van 17 maanden.
    ik heb alles mooi gesorteerd maar dan pakt hij iets van zijn speelgoed en dan is hij het weer beu. hup naar het volgende. wat zal ik nu weer eens pakken denkt hij :evil: oja maar even in de prullenbak gooien.
    (staat inmiddels weg) en echt veel heeft hij nu niet staan omdat ik dacht hij weet gewoon niet wat hij moet pakke. ik bied hem iets aan en dat wilt hij dan. maar één minuut later hup ligt weer in de hoek.
    hij vind de onderzetters, krantenbak, kasten,schoenen(om iets in te stoppen),klimmen is zijn leukste activiteit.vooral de bank en de eettafel, hij klimt dus op de stoel hup de tafel op.
    alles wat dus niet bestemd is voor zijn leeftijd vind hij dus leuk. :confused:
    en er zijn dus nog veel dingen om op te noemen.

kent iemand dit? en heeft iemand een tip? graag hoor ik jullie ervaringen.

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

Mar 6, 2006
    3,436
    0
    0
    tollebeek
    mischien ligt er te veel speelgoed en weet hij zich geen raad waar hij mee moet spelen.

Maar geef nou toe spullen waar je niet mee mag spelen is toch veel leuker ;)

3. 101

101 Lid

Dec 31, 2006
    65
    0
    0
    ja inderdaad iets wat niet mag dat is leuker :rolleyes:
    maar er ligt niet veel, ik heb expres alles mooi in kisten en een dressoir ingedeeld.
    het is overzichtelijk en opgeruimd dus ik denk dat het dat niet kan zijn.

zal het de leeftijd zijn? alles uitproberen.

dorien

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Damiën is nu 21 maandjes.
    En hij heeft hetzelfde gehad (en nu soms nog steeds)
    Klimmen is het meest favoriet.
    Moet 'm ook regelamtig van me eettafel afhalen.
    De kinderstoelen staan altijd (als ze niet gebruikt worden) in de gang.
    Hij gebruikt ze namelijk als opstapje om de afstandsbediening van de tv te pakken of om bij het aanrecht te komen.
    Maaaarr....hij heeft sinds een tijd 1 ding dat hij echt helemaal geweldig vind en wat hij ook continu roept als we op straat lopen...en dat zijn auto's en vrachtwagens.
    Elke keer als hij een auto ziet zegt hij tooto...(en vrachtwagen zegt hij wel normaal haha) hij heeft een aantal metalen auto's (plastick kan niet want hij stopt het in z'n mond en het mag niet snel kapot kunnen gaan) waar hij echt elke dag mee speelt.
    Het is ook het eerste wat hij pakt als hij uit bed komt.
    Verder heb ik een speelgoedmand staan met verschillende soorten speelgoed erin.
    Dus niet netjes en geordend.
    En dat schijnt hij leuk te vinden.
    Zo kan hij de mand helemaal uitpluisen en ziet hij soms een stuk speelgoed liggen waar hij nog niet veel mee gespeeld hebt en dat is dan weer intressant op dat moment.
    Me zoontje heeft al niet veel geduld dus ook hij is zeer snel uit gekeken.
    Maar zijn auto's zijn z'n alles!
    Ook een favoriet is de film cars.
    Daar gaat hij echt voor zitten en die kijkt hij helemaal af.
    Gezellig een keertje 's middags kijken met een chipje erbij en wat drinken.
    Net alsof hij in de bios zit.
    En je moet 'm is horen dan...bij elke auto in die film roept hij owwww mooooi haha
    Echt leuk hoor.

5. 101

101 Lid

Dec 31, 2006
    65
    0
    0
    hai,
    ik heb nu ook een bak met los speelgoed waar hij uit kan pakken om te rommelen.
    op zich dacht ik van "zo dat gaat beter"maar helaas! ik heb het een tijd volgehouden, maar het werkte ook niet.
    het ergste :) de hele kamer lag vol met speelgoed, hij gooide alles gewoon maar op de grond en verspreide het speelgoed.

nu het zo mooi weer is ben ik vaker buiten met de kids, nou! nou! wat een plezier heeft hij, als we naar binnen gaan is het moord en brand.
    steentjes vind hij het leukste en vooral om in de parasolhouder te stoppen. :)

verder nog steeds het zelfde.
    ik moet nu wel echt tegen het kdv en de oma's zeggen,als hij daar is.
    "pas op met hem, want hij klimt en doet de raarste dingen"
    ik vind het wel doodeng dat als hij niet bij mij is, :confused: dat er wat gebeurt, omdat ik hem ken en de andere niet zo goed als ik.

x dorien

Share This Page