Strippen (2e bevalling) ervaring

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sedra, 25 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sedra

Sedra Actief lid

14 dec 2016
    101
    3
    18
    Hallo
    Vandaag 41+1.. *zucht*

Mijn eerste kindje, nu 13maanden, is geboren met 41+5. Precies met 41 weken was ik toen gestript.
    Ik vond dit toen zo pijnlijk dat ik toen riep 'dit nooit meer'. Afgelopen controle bood de vk aan met 41weer te strippen en heb haar bedankt. Misschien maandag met 41+2 heb ik aangegeven.. nu kan ik morgen kiezen wel/niet strippen. Nu de 42wk dichterbij komen word ik onzeker.

Wil heel graag spontaan bevallen.. twijfel zo enorm.

Wat is jullie ervaring bij 2e zwangerschap en strippen? Wel / geen effect.. bij de eerste dus niet..

Wat zou je doen?

2. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Ik ben bij mijn derde zwangerschap drie keer gestript en pas de laastst keer deed het iets. Wel zoveel dat ik na een uur weeen kreeg.
    Succes met de laastste loodjes!

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik ben bij de 2e de eerste keer gestript met 38.6, dat heeft niets gedaan. Daarna met 39.6 voor de tweede keer en met 40 bevallen ;) Savonds zijn de krampen begonnen die overgingen in weeen.
    Ik zou er dus zeker voor gaan, Maar bij mij deed strippen echt totaal geen pijn!

4. Sedra

Sedra Actief lid

14 dec 2016
    101
    3
    18
    Ik neig nu meer naar wel strippen.. misschien dat het geen effect heeft maar dan heb ik het iig geprobeerd..

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben bij eerste gestript met 41+2 wkn (idd behoorlijk pijnlijk!), maar had effect, de volgende ochtend lag baby op mijn buik.

Bij tweede, wilde graag thuis bevallen, wilde ik dus ook graag gestript worden, het maximale gedaan hebben om inleiding te voorkomen... Helaas bleek strippen niet mogelijk, bij herhaling. Laatste keer 41+4 wkn, nog steeds niet mogelijk. Toch de dag erna spontaan thuis bevallen.

Bij derde voor eerst bij 40+5 wkn onderzocht, toen zat ik ook potdicht, strippen niet mogelijk. Toch braken mijn vliezen spontaan met 40+6 wkn.

Ik vond strippen niet fijn, maar een inleiding leek me nog minder leuk, zeg maar... Ik wilde het in ieder geval geprobeerd hebben...

Succes!

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind strippen ook vreselijk en pijnlijk, maar toch ook laten doen bij de 2e. Had toen wel al 1cm ontsluiting maar geen weeën. Na strippen bleef het krampen door het strippen de hele nacht zonder effect. Pas dr volgende middag begonnen de weeën en 4 uur later was ze er.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ik vond strippen niet heel erg. Bij de derde had de eerste x het meeste succes, vk brak per ongeluk mn vliezen :D weeën kwamen binnen het uur dus was geen probleem

Bij de oudste 2 deed het "niks", de vierde kwam ineens met 38.2 (38.1 begonnen):rolleyes:

8. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik ben bij de 2e gestript een paar dagen voor de inleiding. (Ik had toen een kleine 2 cm ontsluiting) Dit zorgde wel voor harde buiken/slijmprop verliezen maar verder niksssss. Sorry.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik vond strippen niet pijnlijk. Het heeft niks gedaan. Maar meer dan irritant vond ik het niet.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ik vond het een vervelend gevoel maar zeker niet pijnlijk.... ben in de ochtend gestript en 's avonds laat bevallen. (41+3)

11. Sedra

Sedra Actief lid

14 dec 2016
    101
    3
    18
    Vanmorgen aangegeven dat ik het toch wilde maar eerst ontsluiting checken.. was er amper! Vk zei dat ze dacht weinig effect te hebben en gezien mn gevoeligheid toch niet gestript.

Nu maar gewoon afwachten.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Balen zeg... maar inderdaad met nauwelijks ontsluiting/verweking is het nog lastiger om goed te strippen.
    Hopelijk begint het snel spontaan.

13. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Hier bij de tweede gestript met 40.5 en daarna die avond bevallen. Maar inderdaad ook pijnlijk en het gevoe dat ik iets wilde waar de baby nog niet klaar voor was, dus bij de derde gewacht. Uiteindelijk met 41.6 (!) toch gestript omdat ik anders ingeleid moest worden. En daar had ik ook geen zin in. Eerste keer ‘s ochtends in het zkh waar ik een intake had voor als het inleiden zou worden (weer pijnlijk en naar) en toen ‘s middags nogmaals door mijn eigen vk (ook al zou het niet helpen, ik was vrij wanhopig ;) ). Tweede keer was hek genoeg helemaal niet pijnlijk! Een uurtje na de tweede keer strippen begonnen de weeën, gelukkig niet ingeleid.

Jammer dat je nog geen ontsluiting had. Ik had bij de tweede 1cm en derde 4cm toen ze gingen strippen.

14. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Met 39 weken had ik al een dikke 3 cm ontsluiting en een verweekte baarmoedermond. In de ochtend gestript.
    En s avonds binnen 40 min bevallen.

15. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik ben iets voor 40 weken gestript bij de tweede, maar geen effect. Toen met 40+1 nogmaals gestript, omdat ik al de hele avond weeën had, maar nog maar 2 cm ontsluiting. Direct effect! Dezelfde nacht bevallen.

Deel Deze Pagina