Spastische darm en zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door janneke000, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi hoi!
    Ik heb ooit de diagnose spastische darm gekregen. Toen werd ik zwanger en JEEEJ alle klachten verdwenen!! Ik had nog veel meer mazzel want na de bevalling bleven de klachten weg :D Blijkbaar was even goed mijn darmen husselen de oplossing :p
    Helaas... Nu ben ik 20 weken zwanger en mijn klachten zijn terug... Mijn 2e zwangerschap keert het effect om :(
    Ik heb nu vaak enorme darmkrampen. Of het echt een spastische darm is weet ik nog steeds niet (eerder hebben ze daar niet echt onderzoek naar gedaan ofzo)
    Het gekke is dat ik de hele dag nergens last van heb, maar pas 's avonds als ik in bed lig begint de ellende... Het doet dan vreselijk zeer en trekt soms door over mijn hele buik :S Het gaat uiteindelijk pas over als het lukt om naar de wc te gaan. Daarbij wordt ik heeeeel erg misselijk.
    Iemand tips en ideeen? Waar komt dit door? Is het bepaald voedsel dat deze reactie kan opwekken? Want ik eet eigenlijk niet anders dan anders. Ik kan er zelf geen patroon in ontdekken, maar ik zou wel graag willen weten of ik er iets aan kan doen!....

Liefs, Janneke

2. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    ik zelf heb ook last van een spastische darm en precies de zelfde klachten.... maar heb de tip gehad om bruin brood te eten etc... werkt helaas niet gaat wel weer minder worden als je bevallen ben... hoop ik

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi, ik heb zelf de ziekte van crohn. Voordat dat was vastgesteld ook veel last als ik in bed lag. Het op m'n zij liggen hielp iets bij mij. Na bloedonderzoek waar hoge ontstekingswaarden uit naar voren kwamen, ben ik verder onderzocht. Crohn dus. Nu door medicijnen gaat het super. Bij mij dachten ze eerst ook spastische darm, maar niks hielp. Dus gelukkig verder onderzocht. Als je nu dus weer zo'n last heb zal ik toch nogmaals naar de dokter gaan voor de zekerheid. Sterkte.

Deel Deze Pagina