Hoi dames Over 3 dagen staat onze keizersnee ingepland Mijn vorige bevalling was erg moeilijk en de gynaecoloog was duidelijk; Een keizersnee is nu echt het beste.. Nu heb ik daar echt vrede mee want zoals de vorige keer wil ik echt nooit meer meemaken maar ik begin nu toch wel echt angstig te worden. Voor al het herstel lijkt me zo heftig misschien is er iemand die mij een beetje gerust kan stellen 😊
Van een geplande keizersnede herstellen veel moeders best wel goed! Je moet echt je rust nemen, ook straks thuis. Niet na een week alweer denken "Ik kan het wel weer zelf" zelf was ik bv na het badje echt al wel gesloopt en boodschappen moet je ook maar je man bij meenemen. Ik heb zowel een keizersnede gehad als een vaginale bevalling. Na mn vaginale bevalling kreeg ik als ik teveel deed zo'n pijn aan mn onderkant, na de keizersnede was het in mn buik. Zuinig doen op je lichaam! En na het rusten eerst op je zij draaien en je dan omhoog 'duwen' in bed.
Twee keizersneden hier, een spoed en een gepland. Van beide keidersnedes herstelde ik erg goed. Van de tweede was ik na 36 uur weer thuis met baby! Luister naar je lichaam en doe wat je kunt en de rest komt wel. Niet drukmaken, geloof mij - die was ligt er over 3 dagen OOK nog wel, als je je toevallig wat beter voelt. Verzorg je kindje(s), je wond en jezelf - de rest is bijzaak. En wees niet te groot, als je pijnstilling nodig hebt, dan heb je pijnstilling nodig. Veel succes en geniet lekker van je gezin
Twee keuzersnedes gehad, en de derde over 4 dgn De eerste was spoed onder narcose na een lange lijdensweg. Het herstel ging toen moeizaam, maar dat kwam vooral door de ellende vooraf en narcose. En ik wilde te veel, omdat ik al zoveel had gemist rond de geboorte van mijn dochter. De tweede was gepland en een wereld van verschil. Snel hersteld en ik kon echt genieten van mijn kraamtijd. Ik heb wel heel goed naar mijn lichaam geluisterd. Lekker rustig aan doen en prioriteiten stellen, dan komt het helemaal goed! Ik kijk nu ook heel positief aan tegen de komende keizersnede. Wordt voor het eerst een gentle sectio, dus dat is ook al weer beter. Ik ga nu helemaal niks missen van de eerste uren van mijn kindje. Ik hoop voor jou ook op een positieve ervaring komende week! Spannend! Maar hoop vooral dat je kan genieten van de geboorte van je kindje!
Hoi, ik heb twee jaar geleden ook een geplande keizersnee gehad en dat is me best goed bevallen. Rond 9.45 uur gingen we de OK in en werd de ruggenprik gezet (deze heb ik niet gevoeld) om 10.32 had ik op de OK mijn kindje in mijn armen. Heb geen idee meer hoelang ze over het hechten gedaan hebben, omdat ik mijn dochtertje in m'n armen had vloog die tijd voorbij. geplande keizersnee vind ik echt een aanrader. Ben nu zelf ook weer aan het overwegen of ik dat toch niet liever wil dan inleiden.. Het herstel erna verliep wel goed. je moet echt goed naar je lichaam luisteren. Waar ik zelf het meeste van baalde, was dat ik afhankelijk was van andere, o.a. omdat auto rijden af werd geraden. De pijn vond ik wel meevallen. Succes!
Ik heb in oktober een geplande gentle sectio gehad. Mooie ervaring, snel weer op de been, na anderhalve dag weer thuis en goed hersteld. Echt veel fijner dan een spoedkeizersnede na een bijna volledige bevalling. Niet zenuwachtig zijn, komt goed! Probeer er van te genieten en veel succes 👶
Eerste is geboren met keizersnede en de 2e gewoon. Mijn herstel na de keizersnede ging voorspoediger dan mijn herstel na de gewone bevalling. Nu ben ik gewoon een pechvogel die er van alles bij kreeg.
Als het goed is, dan is die van jou ondertussen achter de rug. Zelf staat me ook een geplande sectio te wachten over een kleine twee weken. Ik heb al een keer een vaginale bevalling gehad, maar het kindje ligt overdwars, dus vaginaal gaat deze keer gewoon niet. Vooral de ruggenprik vind ik eng. Het idee dat ik dan mijn benen niet meer kan voelen en dat ze in me gaan snijden als ik wakker ben..brrrr... Ik probeer me me mentaal goed op voor te bereiden, maar ik zie er wel tegenop.
Dit wordt mijn vierde geplande keizersnede. De ruggenprik blijf i' enorm tegenop zien. Maar dat snijden valt echt goed mee hoor Minty. Op dat moment ben je vooral bezig met je kindje ontmoeten. Ik heb de tweede keizersnee alles gevoeld omdat ik niet helemaal verdoofd was maar Door de adrenaline had ik er weinig pijn van. Het is een apart gevoel maar het kan en mag geen pijn doen normaal. Qua herstel gaat het hier ook meestal best vlot, maar ik ben wel blij met 6 dagen materniteit....
Ik wou toch even laten weten dat mijn angst ruimte geeft gemaakt voor blijdschap dat onze zoon kerngezond te wereld gekomen is! De keizersnee, ruggenprik en het herstel zijn mij 100% meegevallen ik voel mij nu na 12 dagen super goed (na 2 dagen alweer thuis gekomen) en dat kon ik na mijn vorige bevalling niet zeggen Bedankt voor jullie ervaringen en tips
Snap ik meid! Maar zoals ik al schreef het is mij 100% mee gevallen en vond het net zo mooi en emotioneel als mijn "normale" bevalling ook de kleine man doet het super het is een hele lieve tevreden baby