Hallo dames, Ik heb mij hier gisteren aangemeld in de hoop dat ik dames tref die ook een tweehoornige baarmoeder hebben,of een andere soort afwijking. Ik ben van mijn zoontje 9 weken te vroeg bevallen en na een miskraam afgelopen oktober erachter gekomen dat ik dit heb. Wij willen graag een tweede kindje en op lopen ook bij de gynaecoloog voor verdere onderzoeken en eventuele behandeling. Zijn er hier dames die dit ook hebben en al zwanger geweest zijn? Hoe is het bij jou dan allemaal verlopen? Alvast mijn dank voor het beantwoorden vd vraag!
Een vriendin van mij had een 'schot' die de baarmoeder in tweeën deelde. Beide dochters prematuur geboren 33 en 27 weken. Na de 2e vroeggeboorte zijn ze er pas achter gekomen. Mocht ze een derde gewild hebben dan werd een operatie geadviseerd
Frannie82 Pfff dat is heftig zeg,en ook nog 2 achter elkaar. Hopelijk gaat alles goed met de kindjes?! Je weet niet toevallig of zij alleen een septum heeft of echt een tweehoornige baarmoeder? Er zit namelijk verschil in,of ze wel of geen operatie kunnen doen.
Hoi dirira, Ik heb/had een septum. Na 3 missed abortions is het septum in september verwijderd. Alleen is hier nog geen duidelijke conclusie over. Maar ik wilde graag meedoen aan dit onderzoek. Na de operatie ben ik in de tweede cyclus al zwanger geraakt... Enorm spannend en eng of het nu goed zal gaan! Uit jouw verhaal begrijp ik dat jij geen septum maar een hoornbaarmoeder? Ik kan me het verdriet wel voorstellen. En hoor heel graag hoe het verder zal gaan. Hou de moed erin! Liefs lin
Wat fijn dat je nu weer zwanger bent zeg!! Ik heb idd een tweehoornige baarmoeder. Dit is ook ontdekt na een missed abortion in oktober. Is het verwijderen bij jou probleemloos verlopen? Mijn gynaecoloog is bang voor verklevingen als ze het weggehaald hebben.
Oké,maakt niks uit. Fijn dat het allemaal goed gaat!! Las trouwens dat jij ook te vroeg bent bevallen en ook in het Azm? Ik heb daar 2 jaar geleden ook 5 weken gelegen en daar bevallen met 30+6 weken.
Hoi, Ik heb ook een Uterus bicornis. Heb absoluut geen vlekkeloze zwangerschappen achter de rug maar wel twee zwangerschappen kunnen uitdragen tot de 37 weken. Hoe de Zwangschap verloopt hangt onder meer af van de volgende factoren: * in welke hoorn zit het kindje en hoeveel ruimte heeft het * waar is de placenta gesitueerd Dus je kunt ook "geluk" hebben dat het kindje in een andere hoorn zit de volgende zwangerschap en dus meer ruimte heeft dan de eerste zwangerschap. Er zijn al meerdere topics geopend over dit onderwerp, dus ik zou zeker de zoekfunctie even gebruiken
@frannie 82 Mag ik vragen wat de reden was van jouw lange verblijf en vroeggeboorte? @julia81 Ik zat mij af te vragen hoe zo'n tweede hoorn groeit tijdens een zwangerschap. Ik vermoed dat mijn zoontje links heeft gezeten met een voorliggende placenta. En als ik de zoekterm gebruik vind ik idd berichten over dit onderwerp,maar zijn gedateerd uit 2012?
Hangt er maar net van af. Bij mij groeide alleen de hoorn waarin het kindje zat en de andere hoorn rekte een beetje mee maar was wel leeg. Mijn buik was dus ook hartstikke scheef (met een flinke deuk) en ik had zo gehoopt op zo'n mooie ronde toeter Ik heb geen idee wat de meest recente berichten zijn, maar in 2011 was er volgens mij een vrij uitgebreid topic waarin ik zelf ook heb meegeschreven. Volgens mij zijn veel van die dames nog steeds actief lid, dus je zou er evt een paar een pb-tje kunnen sturen als je vragen hebt?
Ik heb gelukkig een redelijk flinke buik gehad,zowel voor de termijn als voor een eerste zwangerschap. Is het niet zo dan dat de niet bevruchte hoorn minder flexibel is bij een tweede zwangerschap? Net zoals een normale baarmoeder bij een eerste zwangerschap? En ik zal morgen eens contact zoeken met een paar dames,misschien dat ik nog meer antwoorden krijg. Bedankt iig!!
Oei, dat durf ik niet te zeggen. Eigenlijk komt het er op neer dat ze vrij weinig kunnen zeggen mbt deze afwijking, want er is vrij weinig over bekend en het kan zelfs per persoon per zwangerschap verschillen (om het even makkelijker te maken ). Hebben ze bij je eerste zwangerschap dus gewoon de tweede hoorn over het hoofd gezien?
Ja die hebben ze compleet over het hoofd gezien,zelfs tijdens de keizersnede hebben ze niks gemerkt,de dag na de keizersnede kwam de gynaecoloog nog aan mijn bed en vertelde dat alles er normaal uitzag en dat de vroeggeboorte waarschijnlijk veroorzaakt was door alle blaasontstekingen. Heb zelfs 5 inwendige gehad na de mk omdat ik bleef bloeden,en op de 6de heeft een gynaecoloog uit het streekziekenhuis het pas gezien!
Hey dirira, Dank je. Ben ook erg blij met deze (4e) zwangerschap. In tegenstelling tot vorige keren proberen we het tot de echo compleet geheim te houden. Eigenlijk om mijzelf te beschermen. Maar ik ben geopereerd aan het septum en de nacontrole liet zien dat het goed genezen is! Maarrr dit is nog een onderzoek, dus geen garantie. Ik heb meegedaan aan dit onderzoek: https://fertiliteitsstudies2.amc.nl/TrustSQL/PerCenterTabel.jsp Wie weet kun jij hier ook mee verder? Uit heel NL worden vrouwen via dit onderzoek geholpen. Succes en als je wilt kun je me altijd privé bericht sturen voor meer info.
Ik kan mij voorstellen dat je het nog even voor jezelf houdt,zou ik misschien ook wel doen. Weet jij van jezelf of je een groot septum had of niet? De gynaecoloog dacht dat bij mij misschien wel 2 operaties nodig waren om alles weg te krijgen. Ik ga eens op de site kijken wat je meegestuurd hebt,misschien staat er nog iets interessants tussen om aan mijn gynaecoloog te vertellen.
Bizar dat ze het over het hoofd hebben gezien Mij werd het verwijderen van het tussenschot overigens afgeraden ivm littekenweefsel? Hebben ze wel kunnen zien hoe de verdeling is? Is misschien de ene holte kleiner?
Ik heb 14 dagen geleden een hsg gehad en daarop waren eigenlijk vrijwel gelijke hoornen te zien. Vind het ook erg vreemd dat het niet gezien is. Mijn gynaecoloog zegt hetzelfde over het littekenweefsel idd. Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot dat risico is. Heb van de keizersnede ook geen verklevingen overgehouden. Weet jij misschien binnen hoeveel tijd je na zo'n operatie weer zwanger mag worden?
Oei dat durf ik niet te zeggen. Misschien zelfde termijn als een keizersnede? Dus half jaar tot een jaar?
Oh dat zou wel heel lang zijn...pfff. Maar als dat dan een goede zwangerschap en gezond kindje oplevert hebben we dat er voor over!