22 weken zwanger en rennen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke29, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke29

Ikke29 Lid

12 jun 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben morgen 22 weken zwanger.
    Ik moest vandaag iemand spreken en die zag ik aan t eind van de straat lopen.
    Ik heb toen een stukje gerend om die persoon in te halen.

Nu vroeg ik me achteraf eigenlijk af of ik eigenlijk nog wel
    Mag rennen en of dat geen kwaad kan voor de baby.
    Ik had even later wel een beetje een vervelende harde
    Plek boven op mijn buik maar dat is nu weer gezakt.

Hopelijk heb ik nu niet iets stoms gedaan :(

2. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Als je er zelf verder geen last van had is het prima.
    Je kan er wel een harde buik van krijgen denk ik.
    Zou er niet een gewoonte van maken;)

3. Ikke29

Ikke29 Lid

12 jun 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal bovenaan mijn
    Buik heb ik nu wel een klein pijnlijk hard plekje maar verder niks.
    Dus als ik
    Nu rustig aan doe zal t toch wel goed
    Komen?

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik ken iemand die tot 30 weken hard heeft gelopen. En ook gehoord van iemand die niet wist dat ze zwanger was en nog fanatiek tot 38 weken heeft gesport. Ze hebben allebei een gezond kindje.
    Ik heb zelf laatst ook een sprintje moeten trekken omdat mijn auto niet op de handrem stond. :) ik had alleen een harde buik. Niet teveel piekeren n lekker genieten. Mocht het plekje blijven en je het niet vertrouwen kan je altijd je vk bellen morgen ofzo toch. Al is het maar voor je gevoel.

5. Username

Username Niet meer actief

Ik heb tot een week geleden ook nog minimaal vier keer per week een flinke sprint getrokken. Vals brandalarm op m'n werk maar toch maar elke keer rennen want je weet maar nooit. En het is een enorm gebouw dus voor je bij de receptie bent... :)

Edit: nu zit ik wel volledig thuis ivm bekkenproblemen en veel last van kramp en harde buiken. Dus don't push it ;)

6. Ikke29

Ikke29 Lid

12 jun 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel. Het is weer een beetje gezakt. Dadelijk lekker naar bed kan ik weer even rusten :)

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb regelmatig nog sprintjes getrokken om de trein te halen toen ik zwanger was, kan makkelijk. Alleen goed naar je lichaam luisteren. Last = niet doen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In mn zwangerschapsyogaclubje zat een vrouw die tot 34 weken! deed hardlopen, daarna ging ze alleen nog maar elke dag zwemmen, tot de bevalling aan toe. Na 4 dagen was ze - met totaalruptuur - weer aan het werk!

9. giraf

giraf Niet meer actief

Heb bij alle zwangerschappen fanatiek gesport (dus ook rennen) tot aan de 38e week, geen probleem, alleen net wat de andere ook al zeggen 'luister naar je eigen lichaam' het geeft vanzelf een seintje als het teveel is geweest (harde buiken, buikpijn)

10. giraf

giraf Niet meer actief

Jeetje, daar zou ik echt niet aan moeten denken :) Op zich werken gaat wel misschien, maar om de kleine dan al te moeten missen zou ik niet kunnen :(

Deel Deze Pagina