Ik wil graag rond 7 April een week naar Curacao samen met mijn vriend maar ik twijfel of het niet te ver vliegen is voor iemand die 27 weken zwanger is. En of het niet een beetje te veel van het goede is Heeft iemand hier ervaring mee?
Je moet even informeren tot hoever in je zwangerschap de vliegtuigmaatschappij je wil vervoeren. Dat kan per maarschappij verschillen! Ik denk dat je moet beoordelen hoe je zwangerschap tot nu toevis verlopen. Heb je veel harde buiken gehad, of steken dan zou ik het niet doen. Heb je een probleemloze zwangerschap dan zou er geen reden zijn om het niet te doen.
Dat ligt er idd helemaal aan hoe je zwangerschap verloopt. Als je nergens last van hebt? En als de gekozen vliegmaatschappij het nog toe laat dat je mag vliegen. Ik zou me wel bedenken, wat als je wel ergens last van krijgt, heb je dan direct een ziekenhuis in de buurt etc. Ik zelf had er niet aan moeten denken om met 27 weken nog ver weg te moeten reizen, en lang op een vliegveld/in een vliegtuig te moeten hangen enz...
Het idd maar net hoe je je voelt. Ik zou het nog prima kunnen, sterker nog: jaloeeeers lijkt me heerlijk nog ff een weekje zon Ik had dat echter niet durven boeken met 18 weken, ook al voelde ik me toen ook prima, 't is toch lastig in te schatten of alles goed blijft. Maar met een annuleringsverzekering is dat denk ik ook wel gedekt. Wij rijden over 2 weken naar Nederland, dat is ongeveer 13 uur in de auto zitten. Het verschil is wel dat je de auto kunt stoppen en uit kunt stappen als het ff niet gaat. in een vliegtuig heb je wel meer bewegingsruimte, maar zit je tegelijk meer opgesloten. Volgens mij mag je meestal tot 32-34 weken vliegen, afhankelijk van de maatschappij. Wel ff zorgen voor een zwangerschapsverklaring!
Ja... misschien kunnen we beter een last minute boeken van te voren. Als er niks is kunnen we altijd nog dichterbij naar de canarische eilanden...
27 weken had bij mij makkelijk nog gekund. al zou ik waarschijnlijk niet hebben staan springen om warmte. Zit nu in de zon in onze huiskamer waar het 21.5 graden is en ik voel me compleet bevangen door de hitte. Maarja, dat begon pas bij een week of 33. En verschilt van mens tot mens, dus daar kun je nu nog niets zinnigs over zeggen.
Ik zelf zou het niet doen maarja dat komt ook doordat het echt lang en ver vliegen is. Ik zou dan gaan als de kleine er is...maar als het vo0or jou goed voelt ja dan moet je dat zelf weten.
Als ik me goed zou voelen en nergens last van had, zou ik lekker gaan hoor! Heerlijk! Maar dan misschien inderdaad en last minute. Omdat je nu niet weet hoe je je tegen die tijd voelt.
Ik ben zelf met goed 30 weken zwangerschap naar Curacao geweest. In het vliegtuig af en toe ff lopen maar verder geweldig gehad. Mijn man en ik zijn verliefd geworden op Curacao! Hebben een auto gehuurd (openbaar vervoer is daar geeeen optie!!) en hebben heel het eiland afgereden. Smiddags gewoon lekker rustig aan gedaan en veel gedronken en gelopen. En elke ochtend en avond lekker in het zwembad dobberen!! Als je je goed voelt en er geen medische redenen om niet te gaan, gewoon doen!
Ik zou inderdaad navraag doen bij de vliegtuigmaatschappij, maar vooral ook rekening houden met de warmte daar. Als je er erg last van krijgt is het zonde van je vakantie als je alleen maar binnen in de koelte van de airco kan zitten. Als dat allemaal geen probleem is zou ik het er nog even lekker van nemen!
bedankt voor jullie reactie`s... we hebben besloten zo lang mogelijk te wachten met boeken en het even aan te kijken
Ooh heerlijk, ik zou lekker gaan hoor!! Wij gaan ook nog lekker ver weg hoor ergens in april of mei ( nu kan het nog, haha ) en in juni wil ik ook nog een aantal dagen naar new York.